• Ela

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Somnat skrev 2011-03-27 21:10:06 följande:
    G är inte intresserad av att välja kläder. Han vill helst gå naken...
    Vi vet. Voff!

Båda tjejerna vill gärna välja kläder här hemma och öppnar garderober och lådor etc så att ta fram ett par alternativ fungerar tyvärr inte. Men det går ganska bra ändå. De är med på att vissa kläder inte används till vardags etc.

Och att jag kan skriva om annat än kräk och bajs innebär att det faktiskt fortfarande är på väg åt rätt håll. T har varit lite lös i magen och har dålig aptit men det är ju långt bättre än tidigare. Min mage är fortfarande rätt kajko men jag petar i mig lite att äta då och då och har ständigt en flaska med blandad resorb i näven. Idag satt vi faktiskt alla fem vid middagsbordet (nåja,E satt ju i sin sitter) - alla åt inte av allt, men ändå. Det har inte hänt på en vecka...
    Så mycket bättre...
  • Ela

Fiji - Jag röstar också på ett samtal till Familjerätten om hon inte har kontakt med någon jurist i ärendet sedan tidigare. Det finns även kostnadsfri rådgivning av advokater att få (oftast på bibliotek) - man kan kolla på Advokatsamfundets hemsida. Detta är inte mitt område så jag vågar inte uttala mig tyvärr. Jobbig situation!

Så mycket bättre...
  • Ela

Jo, tack Somna. Så där med mig (se mitt inlägg ovan) men jag börjar nästan tro att det kan finnas ett slut på eländet.

Så mycket bättre...
  • Ela

Sara - Man får skämta även om magsjuka. Och om magsjukan rådde på delade magmuskler skulle vi kunna börja snacka om huruvida det var värt det inför beach 2011.

Så mycket bättre...
  • Ela

Vill ni se fem stjärnor på raken eller räcker det nu?

Så mycket bättre...
  • Ela
    Gladhannapanna skrev 2011-03-27 21:41:32 följande:
    Vi gillar att se dig här Ela, ett friskhetstecken!!!!
    Så mycket bättre...
  • Ela
    johlinn skrev 2011-03-27 21:57:49 följande:
    fler stjärnor fler stjärnor fler stjärnor
    Din önskan är min lag!
    Så mycket bättre...
  • Ela

Fiji - Usch, vilken rysare. Jag tycker kompisen gör rätt som kontaktar en jurist.

Barn är otroliga. Nu är T precis som vanligt. Jag är inte riktigt som vanligt. Magen är lugn men jag känner mig som en urvriden disktrasa. Inga krafter alls och jag kan säga att jag kände mig kraftigt i underläge när jag var ensam med alla tre barnen halva dagen (maken tog en halvdag). Men jag är ju på bättringsvägen i alla fall vilket jag är djupt tacksam för.

Så mycket bättre...
  • Ela

Dagens gåta: Hur vet man att man är frisk från magsjukan?

Svar: Man hittar chokladfläckar på sin sjalsovande bebis huvud.

Så mycket bättre...
  • Ela

Elsis - Enligt min erfarenhet - som just nu är både färsk och empiriskt väl underbyggd - är magsjukekräkningar mer våldsamma åt fontänhållet. Kommer det bara upp lite typ mer som i en hickning är det nog bara som johlinn och  Hanya säger att det blivit ett tryck på vätskefylld mage eller en sur uppstötning.

Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13