• Ela

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Persefone - Tack för tips! Någon gång under eftermiddagen blev jag mer frekvent på spriten (ja, alltså handvarianten - sååå jobbigt var det inte att ha två barn hemma ) än handfatet så då var jag kanske rätt ute. För ja, det är förkylning jag är ute efter att undvika. Eller jag är i och för sig redan förkyld själv men det känns som att jag konstant fick R:s snor på mig och jag vill ju undvika att kladda det vidare på E. Ska smörja in händerna med en feet kräm vid sängåendet (NU!).

Somna - Vi äter oftast tillsammans vid 17.30-18.00. Det är tidigare än vi åt pre barn och för barnen kanske det är i senaste laget för de brukar behöva ett extra mellanmål efter dagis vilket kanske inte är så bra för tänderna. Men vi gillar tanken på gemensam middag så då får det bli så.

Så mycket bättre...
  • Ela
    Älgen skrev 2011-02-16 23:11:10 följande:
    Fasiken vad jag låter som en riktigt präktig gammal distriktsköterska... Kanske dags att plugga vidare?
    Lyssnar på dig gör man redan i alla fall! *slinter på tangenterna med Locobaseinsmorda fingrar*.  
    Så mycket bättre...
  • Ela

I avdelningen föräldrarepliker som man inte får någon guldstjärna för kan jag bidra med:

"Men åh, varför kan ni inte bara sitta klistrade framför TV:n en stund som andra barn?"

//Trött mamma med ond rygg som äntligen lyckats sätta bebisen i sittern en stund och kände för att snabbt laga middag utan att få hjälp av två barn trängandes på höga stolar

Skäms Skäms Skäms

Så mycket bättre...
  • Ela

Anna - Jag tänkte just att jag skulle fråga dig om du hört av Cissi något mer. Hoppas verkligen att allt är bra.

Söt Alfons-ska-bara-K!

Lycklig - Hu vad läskigt!

Så mycket bättre...
  • Ela

Åh, Cissi. En stor varm kram till dig. Med våra extremt mycket mindre dramatiska BB-dagar i färskt minne får jag uppblossande ångest av att läsa om vad ni har fått gå igenom. Tack och lov för PKU-test och mediciner! Kom ihåg att tråden och våra hjärtan står öppna dygnet runt så ös ur dig när du än behöver!

• Ela

Vi hade ganska mycket folk (både vuxna och barn) här när T fyllde ett år men det var mest för att vi varken haft inflyttningsfest eller bröllopsfest (gifte oss i smyg) och började känna att det var dags att ha en lite större fest. Tyvärr var jag inte riktigt på topp eftersom jag precis blivit sjukskriven för blödningar i den graviditet som resulterade i R. R:s ettårsdag och T:s två- och treårsdag har firats med de närmaste (inklusive ett par barn). När T fyller fyra kommer vi nog att satsa på ett regelrätt barnkalas och så verkar det vara bland dagiskompisarna med.

• Ela

Kate - Skräp med IVF:n. Kram!

Marge - Först och främst önskar jag S snar bättring! Sedan fick du ju kreativa förslag från Elsis men det är ju skit om man ska behöva vara på ett visst sätt för att bli tagen på allvar. Har du testat att berätta anektdoten om hur ni blev hemskickade för att sedan bli inlagda?

Så mycket bättre...
  • Ela
    Somnat skrev 2011-02-20 22:44:51 följande:
    Sa jag och gick. Till Åhlens där jag köpte ett par fodrade galonvantar med rem runt handleden och åkte hem. 
    Och på tal om Åhléns tror jag att jag kan ha sett sådana handdukar som mitt huvud tänker sig att ditt huvud tänker sig att de ska se ut där. Fast jag kan inte garantera att mitt huvud inte inbillar sig antingen det ena eller det andra eller både och.
    Så mycket bättre...
  • Ela

Usch, vad många sjuklingar.

Och på tal om sjukt har vi sjukt mycket snö här med fortfarande. Soligt och fint men det skiter jag i. Jag vill ha bort snön!

Jag skulle så gärna vilja följa med på fredag men min spääääädis dårå vill nog bara ligga i soffan bredvid mig och sova om kvällarna numera och med tanke på att RS har fått rejält fäste känns det även lite väl oansvarigt att dra ut honom på lokal.

Men ha det så roligt ni.

// Inteallsbitter_73

Så mycket bättre...
  • Ela

Ja, det kan jag förstå, Persefone.

Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13