• Ela

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Limefrukt skrev 2011-01-26 20:58:36 följande:
    juni: man vet aldrig när man behöver säga pisspotta
    Ganska ofta väl?

Eh...eller är det bara i mitt liv?

Sara - Härlig läsning om killarna!

Kate - Attans då med jobbet. Men det får man ju förstå att de inte kunde med att anställa dig på deltid - tänk vad de skulle sakna dig resten av tiden. Bättre att bryta rakt av då. Allt eller inget liksom. All lycka nästa vecka. Frun din verkar vara en cool böna med sprutor och allt. Jag skrattade gott åt de offentliga toaletterna.
    Så mycket bättre...
  • Ela

Johodå. Innerstadsdagis gör visst så men jag drar slutsatsen att det inte verkar gälla de nordvästra delarna av innerstan. Här i öster tar vi i alla fall med oss (nu har vi visserligen ett kooperativ men jag tror att de gör så på granndagiset som är kommunalt med).

Kate- Jag skulle ge en guldstjärna till den som kallade mig superproffsig på jobbet.

Så mycket bättre...
  • Ela
    oyra skrev 2011-01-28 13:55:27 följande:
    Tja sisådär ett kvarter söderut från ert (nord)östliga innerstadsdagis så bjuds det på blöjorna så vitt jag minns (vi var väldigt billiga för kommunen på det området, F började sent och blev blöjfri tidigt).
    Ja ja, då väljer väl vårt kooperativ på att lägga de pengarna på något annat lyx. Får väl fråga herr ordförande. Våra respektive har ju förresten konfererat om träff i helgen. Vad synd att ni är lite krassliga - vi får skjuta på det. Vill ju inte riskera något med lille E.

Sara - Ja, fatta lyxen vi hade som inte köpte bil förrän i höstas. Nu betalar vi 1 260 kr för två barn i 30 h. Grymt billigt! Men just oss behöver du ju inte vara så avis på för vi får ju ta med R:s blöjor i alla fall.

Välkommen Trinis!
    Så mycket bättre...
  • Ela

Kalas är ett bra tillfälle att ses! Den här gången tänker jag dock inte gå hem och föda barn efteråt (ja, ja - annat födelsedagsbarn, men...).

Så mycket bättre...
  • Ela
    oyra skrev 2011-01-28 15:12:12 följande:
    (även om du inte behövt vänta på Fs födelsedag så var 13 januari inte heller riktigt läge??)
    Nä, hu!
    Så mycket bättre...
  • Ela
    Piggley Wink skrev 2011-01-28 17:12:38 följande:
    Fio: Visst var det jag, jag har dessutom nixat all adresserad reklam åt både mig, maken och H . Jag vet inte när jag senast var glad över nån reklam som kom i brevlådan???
    Åh, åh, åh! Var gör man det? Vi pratade just idag om att vi ville slippa Postkodslotteriets adresserade reklam och jag slipper gärna resten också. Jag trodde jag hade koll på det mesta i tråden men detta måste jag ha missat. Maken kommer att skratta ihjäl sig när jag berättar att jag lärt mig hur man gör här. Han tycker att alla mina svar kommer härifrån.

Mina nerver! Vi brukar vara väldigt förskonade från utbrott från T men nu har det slagit slint alldeles (förmodligen fredagstrött) och hon ligger i någon slags hög på golvet i sitt rum och illvrålar att HON vill välja bok men hon kan inte göra det SJÄLV men ingen ANNAN får göra det. Stackars maken gör allt för att försöka bryta det men hon är helt låst. Vad SYND att jag var tvungen att ta E och vad SYND att han precis somnade fridfullt i min famn så att jag kan sitta här men det är ju i och för sig inte direkt avkopplande att lyssna på henne heller. Drömmer Det hela började med att R  fick hostmedicin och inte hon (för T har verkligen ingen hosta alls). Visst är det mysigt med syskon men det är ju lite jobbigt när de alltid vill ha lika...
    Så mycket bättre...
  • Ela

Anna - År det kvinnan med kinesiskt ursprung du menar? I så fall kan jag fråga syrran om ingen annan vet. Hon finns på Lilla (eller var det Stora? *också guldfisk* ) Essingen i alla fall.

Så mycket bättre...
  • Ela

Kram till alla som vill ha syskon och får vänta av olika anledningar. Varför kan det inte bara få hända liksom...

Här hemma har vi en liten tjej som fullständigt exploderat i sin språkutveckling. Hon har ju varit lite trögstartad med pratet men hon kör uppenbarligen en annan taktik än syrran som tog sig an ett eller två ord åt gången och nötte in dem. R verkar gilla varianten att först lära sig vad...ja, typ allt heter och SEN börja träna på att säga orden. Igår pekade hon igenom hela ansiktet (alltså även haka, kind, panna ) och berättade vad allt heter för att sedan gå vidare med arm, ben etc. Och som jag nämnt tidigare är det en hel del fulla meningar som kommer. Det var först förra veckan som hon började säga Thea/Theas men nu är det ett fasligt orerande om henne och hennes saker och det gulligaste nu är att hon har börjat säga sitt eget namn. Uttalet på alla hennes ord är ännu inte det bästa och hennes namn låter ungefär som Root. Jag kan erkänna att jag igår frågade både en och annan gång vems tallrik, mugg etc det var bara för att få höra det där gulliga "Roots". Hjärta

Så mycket bättre...
  • Ela
    Älgen skrev 2011-01-31 13:55:19 följande:
    Och vi frågar jämt om lillen vill ha sitt, ja vad heter det nu, som man har när det regnar? Balablu, så sött man nästan storknar.
    Så mycket bättre...
  • Ela
    Kate Lynn skrev 2011-01-31 13:58:43 följande:
    Vad sägs om bajsånger? (kalsonger)
    Väldigt beskrivande för man måste ju känna ånger om det kommer bajs i dem!
    Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13