30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Vill bara kort svara Assar: Ja, det är (var) barmark här sedan några veckor. Tyvärr försvann vintern lagom till vintersportlovet. Idag kom det lite puderlätt snö men den fungerar inte som pulkaunderlag... Å andra sidan är magsjukan här igen för andra gången under februari månad, så ngn pulkaåkning blir de tändå inte för de sportlovslediga familjemedlemmarna (dvs alla andra fyra i familjen).
Så jo, då passade jag på att hiva ner de miljontals löven som kommit fram under snötäcket (hade aldrig ngn halvmeter men gott och väl 30 cm, vilket inte är illa för denna sydliga landsände).
Räknar med att vintern gör en ny vända sedan i mars/april, när man INTE vill ha den igen.
Hoppas alla andra som också är sjuka snabbt piggar till. Och att alla övriga klarar sig säsongen ut.
Jag vill ha värme, solsken, glass, bad utomhus, ljumma grillkvällar, rosévin osv osv osv Inte mildras denna längtan direkt av att jag f.n. bytt ut mitt Hemnetknarkande till att hänga på Fritidsresors sajt.
J och sambon var på matiné idag och såg Trassel. Stor succé. Och ffa att hon denan gång fick popcorn (det hon snabbt upplyste mig om att hon INTE fått när hon var på bio i höstas för första gången och såg "Sammys äventyr". ).
O och G har ÄNTLIGEN börjat visa lite intresse för att titta på Bolibompa, ffa gillar O "I drömmarnas trädgård". Eftersom J älskar Dinosaurietåget är det dock mest det som de får titta på.
Jag har tyvärr missat många inlägg senaste dagarna, så hoppas på överseende ifall jag missat mycket som jag bör kommentera/besvara.