Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Blomster - Vad roligt att se dej här. Håller med de andra - kan knappt fatta att W snart är ett, trots att jag såg henne förra veckan. Rackarns stor tjej ni har. Sötnosen.

• Mrs Firren

Sara - Jag har ingen erfarenhet av att det skulle påverka talet. Men det är ju mycket möjligt att det kan göra det för vissa. Vissa ljud kanske.

• Mrs Firren

Slog på stort och utnyttjade en rabattkupong igår och köpte säsongens vinteroverall. Hur sjukt känns inte det! Det är ju för farao sommar fortfarande. Och i stl 110 dessutom! What!? Men nu är det gjort och jag slipper springa i affärer mer än nödvändigt.

Intressant om åldern på bilstol, vilket fick mig att inse att vår extrastol hos mormor och morfar har några år på nacken. Den är nog sex år och vi har fått den av kompisar så det känns ändå lugnt. Men jag ska definitivt undersöka den närmare nästa gång jag installerar den.

Johlinn - Ha ha, vilken sötis som ska sätta håret på dockan. Här klippte jag det värsta på D i somras men jag hann inte klippa så kort som jag skulle velat. Nu blir det ett jäkla liv så fort jag ens tänker på att ta fram saxen (känns det som). Ja ja, en dag lär vi ju ta fajten

Fiji - Men det är väl härligt med lite egen vilja. Närå, men som vi brukar säga här - envisast vinner och mamma vinner jämt. Heja dej som höll ut! 

I morse hade D varit jätteledsen när Mr F lämnade på fsk. Man kan ju bara hoppas att det gick över snabbt.       

• Mrs Firren

Somna - Ha ha, vad skönt att jag inte är galnast. Fast faktum är att jag tycker det är kanon att reafynda på det där viset. Köpte både höstens skor och nästa års vårskor (eller höst beroende på hur mycket han växer) till D nu i sommar. Och 110 är groteskt stort, men samtidigt ska overallen användas om ett halvår och lite till...  Ja, jag vet inte. Hur som helst kommer han väl inte att frysa även om overallen är vrålstor. /Praktiska mamman

Och tack! Ska kolla in lite kort på fejjan framöver. Alltid kul att se "på riktigt"   

• Mrs Firren

Läser om era AW-planer och blir lite sugen på att haka på. Om jag vågar. Jag är ju inte så långt borta längre.

Måste bara säga att det är så himla roligt att hämta D på förskolan! Även om vi fortfarande är i en smekmånadsfas så är det så underbart att få höra så mycket positiva grejer om ens barn. Även om de lyfte fram positiva grejer på förra stället också så låg det ändå en underton att han var annorlunda och inte som de andra barnen. Men här på nya stället berömmer de precis de grejerna som vi alltid fått höra att han är dålig på! Jag är så paff. Förvånad Jag får höra att han är så himla duktig på att kommunicera och har så bra balans. What!? Men jag antar att det handlar om att han är bra på att kommunicera för att vara ett barn som inte pratar så mycket, och har bra balans för att vara ett barn som har dålig grovmotorik. Hur som helst är det underbart att få höra bra grejer! De säger att han är otroligt tydlig i sin kommunikation och säger med ord, visar med tecken, kroppsspråk och miner vad han vill och inte vill. Han tar fröknarna i handen och drar med dem för att visa vad han menar. Han tar initiativ och är nyfiken. Jag är så glad!

Trevlig helg  allihop!  

• Mrs Firren

Här är en till som älskar sydvästen! Jag skulle kunna tänka mej en själv faktiskt.

• Mrs Firren

Norrland - Vi körde Kouma för D i vintras och älskade dom! Jag inpregnerade dom regelbundet och vi hade inga problem med läckage eller blöta. Toppenbra dojjer som var otroligt lätta att gå i och lätta att ta på. Behöver jag säga att det blir favorit i repris i år.

• Mrs Firren

Somna - Attans, just i Finland är det ont om kontakter.

Hur är det med era erfarenheter när barnen sover ute på förskolan i vinter. Vad har ni till dom att sova i - sovsäck eller åkpåse? Jag kollar lite olika alternativ och det måste ju funka för ganska många minus. Tänkte köra fleece el ullkläder på D vid sovning. Vad funkar hos er andra?  

• Mrs Firren

Tack för svar om utesovning! Ska fundera ett varv till och bolla med Mr F.

• Mrs Firren

Sara - Jag vet inte om det är vanligt. I vår förra hemstad tror jag de flesta körade på inne-sovning medan här nere verkar det vara vanligare att de sover ute. Det är säker olika "skolor"  som fått olika genomslag. Nu när vi vant oss funkar det bra men jag var skeptisk måste jag erkänna.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13