Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Jättebra Johanna, jag är helt inne på din linje.

Assar - Tack, tack! Ja, vi försöker vara rätt coola och inte hetsa upp oss i onödan.    

• Mrs Firren
    cilla67 skrev 2011-10-26 10:34:11 följande:
    Snart tre år... det finns det ju några stycken här inne, eller hur? Är era barn trotsiga, oförutsägbara, illgastande små monster som ligger på golvet och vrålar? Ja, inte jämt men då och då? Är detta den välkända trotsåldern eller är det vi som har gjort fel nånstans? Det finns stunder här när vi undrar om man inte verkligen kan sätta ut barn på Blocket. (Nej, Somna, jag vet att du har första-tjing!)

Nej, faktiskt inte ärligt talat. Men vi väntar på att det ska komma så jag slutar säga nåt mer om det... *knack, knack ta i trä*
  • Mrs Firren

Cissi - Jag tänker också på det som precis tagits upp i samlingstråden, det där med olika temperament. Alla är olika och alla reagerar olika. Kolla i länkarna som finns där så kommer du säkert känna igen en hel del. Och jag håller med Fiji, självklart har ni inte gjort nåt fel, ert barn är förmodligen bara av den naturen att han reagerar starkt på saker ibland. Helt naturligt, och som jag sa, vi väntar på att det ska bli samma hos oss men förmodligen har D inte det temperamentet. Å andra sidan kanske han kommer att bli mer "treårig" framöver. Jag tycker beteendet låter helt naturligt. Men inte mindre påfrestande för det... Tur att det finns många bra stunder och dagar också, som Fiji säger.

• Mrs Firren

Hello, här kör vi andra penicillinkuren på en månad. Fem dagar bara den här gången, så det är alltid nåt. Satt upp med en superlessen lillkille första halvan av natten eftersom han inte ville ligga ner. Sen vände det på tre sekunder och han skrattade och var glad. Jag misstänkte att det hade värkt hål då men läkaren trodde att det snarare var knarket som kickade in. Hur som helst var resten av natten bättre, men 40 graders feber är aldrig nån hit.

• Mrs Firren

johlinn - Ja, öroninflammation på v sida.

Vad häftigt att det går så himla bra med språket! Helt underbart att det rasslar på. Jag förstår att du är stolt och glad.  Här hoppas vi få komma till en logoped snart förhoppningsvis kan hjälpa både lillkillen och oss på traven. Just nu lider jag med honom när han tydligt visar att han skulle vilja säga mer men inte kan. Han blir så frustrerad.

• Mrs Firren

johlinn - Hoppas E hinner bli sitt vanliga jag under morgondagen. Så himla trist när sjukan inte riktigt går över. Krya på sig!

• Mrs Firren

johlinn - Ok, intressant med böckerna.  Vi kör mycket på Totte här. Köpte ett par enkla till här i veckan (massor med rea på Åhléns), men sparade undan de lite mer avancerade. Så jag tar till mej tipset. D verkar inte intresserade av mer avancerade böcker heller, utan föredrar de enklare. Låter lovande att ni fått bra hjälp!

• Mrs Firren

Blomster - Vad bra med fsk-plats! Och hoppas, hoppas att det med lägenheten går er väg också. Är det i samma område som tidigare? Samma hus kanske t o m? Vad roligt att ni kom iväg till Sthlm! Jag upplevde samma stök med D förra året på tåget - tåget krängde och han var ostadig, inte optimalt när en liten vill röra på sig mer än vad som är lämpligt. Men samtidigt ett bra avbrott jmf med att alltid åka bil.

Hej Qermit! Vad roligt att ni är på G.  

• Mrs Firren

Blomster - Håller tummarna för lgh ändå. Nä, jag förstod att ni åkte tåg hela vägen, men jag har bara åkt tåg med D en del av resan (2h). Ska åka med honom till Lkpg i jul 4h och jag bävar.

• Mrs Firren
    Resande skrev 2011-11-01 01:33:32 följande:
    Allmän förskola gäller från augusti det år barnet fyller tre tydligen och här i kommunen beslutar man i samråd med förskolan vilka tider som ska gälla. Men det är 15 h per vecka som gäller och då inte under skollov. Under sommaren blir det ju 10 veckor som barnet ska vara hemma.

Mycket intressant! Jag mailade precis vår kommun för att höra vad som gäller hos oss. Vi kan fasiken inte ha D hemma på alla lov under terminerna. Funkar ju inte.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13