Sarahkka - Just i affären har vi nog inte haft så mycket strul, just nu är D mer rymningsbenägen... Men om han nån gång hakar upp sig på nåt han vill ha så funkar det att flytta fokus till nåt annat vi faktiskt ska handla istället och att han får hjälpa till då. Sen tror jag att en stor fördel när vi är i affären är att vi alltid ser till att ha gott om tid och att D nästan alltid får en sån där gratisbanan så är han mätt och nöjd. Men jag är definitivt inte främmande för att ta en gastande unge under armen och gå ut, eller lägga mej på golvet och gasta också... Men den dagen kommer säkert oxå.
En annan grej - han får ofta hålla i diverse varor som vi ska handla bara för att han gillar att undersöka dom men det håller honom sysselsatt och han är inte lika intresserad av allt annat. Och ibland kan jag känna att det är värt att köpa en pack med vindruvor eller nåt annat som ändå är rätt vettigt bara för att han ska vara nöjd... Ytterligare en fajt som jag väljer att inte ta ibland.
Våran 2-åring som protesterar oxå om än det ena än det andra, men det har lugnat ner sig avsevärt sista måndaden eller två. Om det beror på honom eller på oss är en annan femma. Oftast hinner det inte gå så långt som till gastning, utan stannar vid protester, eftersom D är ganska lätt att distrahera (ibland). Vi ställer frågor och pratar om diverse grejer för att dra uppmärksamheten från det han hakar upp sig på. Sen håller jag med Cissi om att vi försöker välja striderna så många skulle nog säga att vi är slappa, men samtidigt orkar iaf inte vi tjafsa om allt.
Sen vet jag att Mr F och jag har olika angreppssätt, Mr F argumenterar mer (tjatar, tycker jag) medan jag är typen som bestämmer och sen gör (kör över, tycker han). Jag orkar helt enkelt inte tjafsa, men å andra sidan så väljer jag att inte strida om så många grejer. Dom strider jag väljer att ta vinner jag alltid, det är väl min poäng.