• Älgen

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Vad skönt Cissi. Och som Olimpia sa, vilken tur att det finns mediciner!

• Älgen

Marge, hoppas lilleman faktiskt mår bra nu!

Sarahkka, på lillemans ett årsdag blåste jag upp ballonger och knöt längs ett presentsnöre som jag sen knöt  upp i en dörröppning. Han tyckte det var jättekul att sitta nedanför och panga på dem. Och en massa ballonger på golvet var också succe.

Kate, stor kram till dig och frun. Fick ni nåt till frysen?

• Älgen

Jag tycker det är så mycket märkligt kring IVF så jag blir arg bara jag tänker på det. I vissa landsting ingår det i vårdgarantin, i andra inte. Och alla landsting har olika hur mycket som ingår. Några får ett försök och vissa flera osv. Varför ska det vara så olika? Menar inte att det promt ska ingå i vårdgarantin men jag tycker det borde vara lika inom hela Sverige.

Tur för er Kate att ni får göra syskonförsök hos landstinget eftersom ni inte får gå privat.

Idag snöar det i STockholm, känns faktiskt lite mysigt. Och nej, jag är inte ironisk.

• Älgen

Ja eller vad man nu hittar i botten på medicinlådan hemma hos en syrra... Drömmer

Men jag är hemma idag, och att titta ut och se stora vita flingor dala ner är mysigt. Att tvinga på sig en massa vinterkläder och sen gå ut och pulsa är inte mysigt, så imorgon när jag ska till jobbet kommer jag att ha ändrat mig. Om man kunde ha vinter och ändå gå i flippflopp så skulle livet vara super!

• Älgen

Men du borde kommit in! Jag var hemma och gjorde ingenting. Nästa gång, ring!

• Älgen

Johanna, jag brukar ha tight pyjamas på lillen när han river sig på stjärten, då kommer han inte åt. Men kanske är det för varmt för det där du bor?
    Blöjor behöver ni inte en extra väska för, släng dem på bagagebandet hela förpackningen!

Sara, är Pampers bättre än Libero på att hålla kiss? Vi har också en storkissare nattetid så jag byter alltid på honom innan jag går och lägger mig annars är det en pöl i sängen. Du kan väl avge rapport om hur det går med Pampers!

Ela, och jag ska sitta med svärmor bredvid mig i soffan... Skulle hundra gånger hellre ha E!

• Älgen

Ela, kom ihåg att behålla brallorna på när du går till läkaren... (sist jag var hos läkaren så knäppte jag inte byxorna efter toabesöket, tänkte att jag ska ju snart dra av dem igen... men insåg sen att jag nog inte kan sitta i väntrummet såFörvånad). Och ja, jag träffar enbart gynekologer också nu förtiden. Förutom på jobbet då, men där har jag itne en tanke på att dra av mig byxorna...

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13