• Älgen

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Vet inte heller vart OT ligger, nån som vet? Hamburgare är ju alltid gott.

Somna, min plutt älskar att leka med sina djur. Har köpt såna här på second hand http://www.schleich-s.com/ -De är rätt dyra nya tror jag men jag fick en påse för femtiolappen. Dessa djur gör det mesta med sonen. Sover, badar badkar och kör bilar ihop. Han älskar dem.

Sen fick han ett sånt här http://www.comparestoreprices.co.uk/images/fi/fisher-price-world-of-little-people-ramps-around-garage.jpg begagnat, det tokgillar han också.

• Älgen

Tackar för era hälsningar till N! Fattar ingenting, tänk att det gått två år sen han kom! Vi har haft en underbar kalashelg.
    Hoppas även N och Annaloo hade fina dagar!

Jag har sms'at Johlinn, hoppas det är bra med dem.

• Älgen
    Pysslig skrev 2010-11-29 21:42:00 följande:

Hormonstinn, jag har varit flitig med saxen själv här hemma. Men för någon månad sedan gick jag till frisören med dottern. Hade på näthinnan en bild av Persefones N som blev superfin efter frisörbesöket när han var 1.
    Gäller att gå till rätt frisör har jag märkt, eller snarare en dyr... och att liten sitter still!
  • Älgen

Grattis Kate! Häftigt att vara doktor, en riktig sådan alltså!

Olimpia, grattis till dig med! Nytt jobb, vad kul!

Gullet, hoppas överklagan går bra. Jag skulle tycka det var läskigt att överklaga men samtidigt nödvändigt. Håller tummen för dig.

Jag fick svar av Johlinn, de mår bra alla tre.

Ela, håller tummen för dig och jag hoppas du har en sms-kompis som skriver även i denna tråd när babyn kommit. Spännande nu!

• Älgen

Fiji, hoppas ni får en ny förskola för så där ska det inte vara! Vi får höra varje dag hur det varit, vad han ätit och hur sömnen varit. Om nåt speciellt hänt har de ringt till oss så att vi ska få första hands info. av den fröken som varit med vid händelsen.
    Sen sätter de upp foton om vad de gör och skriver lite till samt skriver små citat som barnen sagt. De har olika temadagar där de gör saker i varje barngrupps tempo, dvs. n's grupp gör lite medans de större barnen får mer aktiviteter. Och har även samlade aktiviteter som samlar hela förskolans barn och vissa kvällar även föräldrarna.

Prata med förskolesamordnaren i kommunen om situationen och vädja om byte. Eller ring privata förskoler i området och tryck på att ni  behöver ny plats. Håller tummen!

Ela, inboxar dig mitt nummer så kanske jag får vara den som skvallrar!

Nu skall här städas, så fort jag fått av datorn...

• Älgen

Johlinn, gott att se dig och tack för ditt sms!

Somna, vill gärna träffas och se alla babysar i helgerna men inte torsdag på trettonhelgen, då jobbar jag. Vi kan väl ta fredag? Gör genast en lista!

7 januari
    Persefone

Jättekul idé! Speciellt nu när jag tagit mig i kragen och mår toppen igen...

• Älgen

Somna, imorse tog jag fram mina änglabarn och tänkte då på vårt kollektiv. Kommer gå mycket pengar av budgeten till mat när G, S och N bor ihop!

• Älgen

Men trevligt kommer det att bli. Jolinn, du skriver när du vill och orkar. Dock skönt för oss att höra från dig. Kramar.

• Älgen

Somna, bra att börja dykträna i tid, men säg till G att stänga munnen i fortsättningen, man kan inte äta allt!

Arlanda funkar bra tycker jag, de har handbagagevagnar som man kan sätta barnet i så bara de är vakna så kan man rulla runt dem. Har dock aldrig varit där ensam men hellre flyga själv känner jag än att åka tåg. Så flyg på ni säger jag!

En fråga, förskolan, som jag berömt så mycket har nu ringt och vill flytta upp min son till avdelningen med större barn. De säger att det är för hans skull, mer utvecklande osv. men i grunden beror det på att de har en liten de vill klämma in på hans plats i småbarnsgruppen. Får de göra så? Jag kan tänka mig att flytta upp honom i vår nångång men just nu går allt bra, han trivs, är lugn och jag vill inte börja styra om för att det ska passa deras ekonomi. Vet någon vad reglerna är?

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13