30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Barbabra, denna tråd är ett under av kunskap! Lyllo er som fika trevligt idag!
Barbabra, denna tråd är ett under av kunskap! Lyllo er som fika trevligt idag!
Anna, som andra sagt, du är inte din kompis även om jag förstår att du blir orolig. Men det finns ju vissa som inte kan få barn tidigt i livet och vissa som får dem +40 utan problem. Större dilemma verkar din sambo vara. Jag tycker ju att du ska göra det du vill i livet och inte anpassa dig efter nån dumbom som inte förstår vad han har för pärla! Men det Anna gör blir nog det bästa för Anna (som en släkting till mig brukar säga).
Ela, hus? Oj, men du vet väl att i förorten måste man själv bekosta blöjorna på dagis? Det får ni ta i beräkningen när ni gör kalkyl!
Johlinn, krya på er!
Ang. att sätta saker i näsan, har ni inte sett detta?
http://www.lakartidningen.se/store/articlepdf/5/5504/LKT0647s3721_3722.pdf
Ni har råd med större lägenhet om ni flyttar till mina kvarter, för där ingår blöjor på dagis. Så om ni räknar på att ni alltid byter innan ni går hem med barnet så blir det i princip bara en nattblöja/vardagsdygn som ni behöver bekosta! Smart va? Och här finns trevliga grannar!!!
Grattis Mysbrallan!
Parents kiss innebär ju inte att man ska blåsa ner nåt i halsen utan puffa ut nåt som ligger i näsan. Men är man inte bekväm med det så ska man ju inte göra det. Ibland kan de på akuten vägleda föräldrarna så att man kan få ut "proppen" på det viset på akuten. Min systerdotter råkade ut för nåt i näsan som svågern fick blåsa ut. Smart sätt, speciellt för barn som ibland är rädda för sjukvården, lättare för en förälder att få närma sig barnet.
Fio, hoppas det går bra för O. Det är jobbigt för föräldrarna i början. Hur trivs du på jobbet? Vad säger de om att du är gravid? Blev det nåt tjafs om det?
Fan också Marge, varför allergi? Hoppas de kommer på nåt bra förslag så det löser sig fint när S's syskon börjar bakas på. Med så fin pojke som S vore det ju grymt mot världen att inte få försöka på en till
Grattis till bra lämning! Det tar på psyket, jag vet, men det blir bättre.
Hoppas ni trivs i lägenheten, för visst har ni flyttat in nu?
Jag funderar på att köpa en ny stol till lillen. En som han själv kan klättra upp på men som är stadig och höj-sänkbar. Tripptrapp, är den bra? Nån som vet? Ser ut att ha så liten sittdyna men man kanske kan ställa in den också? Nån som har annat förslag?
Ela, bra att tvätta händerna grundligt, speciellt vid vinterkräksjuka bör man gnugga händerna noggrannt vid tvätt. Dock skall man även se till att ha hel hudkostym (som det heter inom vården), får du sår på händerna så skyddar ju inte huden som den skall utan infektioner får lättare fäste. Så om det är förkylning du vill undvika så skulle jag råda dig till att sprita händerna (med handsprit som innehåller smörjmedel) emellanåt istället för att tvätta, samt använda hudkräm ofta.
Lycklig, jobbig sits. TUR att vi har Johlinn!
Somna, vi försöker äta samtidigt, oftast blir det så. Jag tycker själv det är tråkigt att äta ensam (eller tyckte det innan vi fick barn, nu ser jag det som värdefull "egentid") och märker att liten äter sämre när han är den enda som äter. Ibland om maken jobbar sent så äter jag och liten tillsammans och maken när han kommer hem.
Tack för input om TrippTrapp. Vill helst ha en ny, gäller bara att övertala maken att det är en guldinvestering...
Lycklig, fy vad läskigt! Tur att personalen var rådiga och fixade det. Inte lätt att få upp nåt som satt sig på tvären alla gånger. Stor skräck för mig det där med att sätta i halsen.
TV... när jag var gravid så hade jag bestämt att mitt barn inte skulle sitta och glo på tv på helgmornar. Nu*harkel* har jag ändrat mig lite Vill verkligen inte att han ska sitta och glo timma ut och in men guses så skönt det är att slå på Nicke nyfiken och slumra till i soffan.
Oj har A's lillebror legat på sjukhus. Skönt att höra att de är på väg hem igen!
Tjej, gjort pannkakor FEM gånger i ditt liv?? Oj. Jag är uppvuxen på pannkaka, ÄLSKAR det och har även lärt upp sonen nu... Han gjorde sin första smet nästan själv i veckan. Så nu kan han rabbla ingredienserna!
Somna, G har bra smak, Pingu är ju underbar!
Barbabra, skönt att du är frisk igen. Magsjuka är blä!
Cissi, oj vilka start! Förstår att du är helt urlakad. Otroligt skönt att lilleman mår bättre nu. Vilken tur att de tar PKUtest! Kommer han få ta medicin hela sitt liv? Hur ger man medicin till en sån liten en? Droppar eller?
Stor kram till hela familjen!