• agda8

har vattnet gått ?

hur känns de / ser ut när vattnet har gått ?
    ser de liksom bara ut som vatten lr kan de va lite blodblandat ?

• Svar på tråden har vattnet gått ?
  • Lussekatten87

Ja,det ser ut som vatten kanske lite mer slemblandat och kan vara lite blodstrimmor i, men behöver absolut inte vara det.
    Mitt vatten har varit klart bägge gångerna och luktat lite som sperma och unket...

• agda8

kan det vara så att man inte märker de om man typ sover ? lr blir de så blött så att man isf vaknar ?

• svirvel

Det känns vått och blir vått.
    Efteråt behöver det inte kännas direkt annorlunda. Babyn kan sjunka ner, så beroende på hur den legat innan så kan man säkert märka skillnad i att det börjar trycka på neråt. 

Vattnet är nog bara vatten.
    Men om  det t.ex. finns rester kvar från slemproppen så kan det ju finnas inslag av annat... eller om det följer med lite blod/flytningar från födelsekanalen. 

• Trollungarnasmamma
    agda8 skrev 2010-11-11 11:19:45 följande:
    kan det vara så att man inte märker de om man typ sover ? lr blir de så blött så att man isf vaknar ?
    De flesta säger att de vaknat utav att det är blött i sängen.

Mitt gick när jag lyfte upp dottern, först väldigt lite & jag trodde jag kissade på mej. gick på toa & det var klart i trosorna...skulle gå upp för trappen för att byta om & då började forsa ut, gick inte stoppa det, så gick runt med en handduk en stund. men det var klart, men det är olika, de på förlossningen frågar oftast hur det såg ut.
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • agda8

undrar nu oxå om de e farligt att blöda i slutet av grav . upptäckte i morse att de va som en liten bloddroppe i trosan ! va kan de ha vatt ? såg liksom inte riktigt ut som "mensblod"

• Tidiz
    agda8 skrev 2010-11-11 11:29:51 följande:
    undrar nu oxå om de e farligt att blöda i slutet av grav . upptäckte i morse att de va som en liten bloddroppe i trosan ! va kan de ha vatt ? såg liksom inte riktigt ut som "mensblod"
    KAn vara början på en förlossning. Mina förlossningar har börjat med lite blod, sen värkar å vattnet har sen gått ca 15 minuter innan bebis varit ute. Det är jätte olika det där.
  • Trollungarnasmamma
    agda8 skrev 2010-11-11 11:29:51 följande:

Ja blöda ska man inte göra, jag har haft lite rosa ibland i trosan, men det kan juh vara från de sköra slemhinnorna...

men man kan juh även få teckenblödning. en droppe är nog ingen fara, men ring in om du är orolig för det ska man inte vara!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • agda8

men de e ju alltså inte mkt blod , de kan ändå va en början lr ? undrar oxå att om vattnet skulle ha gått och man inte märker de kan inte de va farligt ?

• agda8

låter de inte lite dumt att ringa in å typ bara : hej , jag hade en bloddroppe i trosan ?! :D känns som att jag låter så dum då :P

• svirvel

En bloddroppe i trosan är inte farligt. det kan vara en liten bristning i någon slemhinna.

Om du har haft 'normal mängd' vatten så missar du nog inte vattenavgången

E bf nära? Hoppas vi på förlossning? LYCKA TILL i så fall. 

Svar på tråden har vattnet gått ?