• svirvel

har vattnet gått ?

Det känns vått och blir vått.
    Efteråt behöver det inte kännas direkt annorlunda. Babyn kan sjunka ner, så beroende på hur den legat innan så kan man säkert märka skillnad i att det börjar trycka på neråt. 

Vattnet är nog bara vatten.
    Men om  det t.ex. finns rester kvar från slemproppen så kan det ju finnas inslag av annat... eller om det följer med lite blod/flytningar från födelsekanalen. 

• svirvel

En bloddroppe i trosan är inte farligt. det kan vara en liten bristning i någon slemhinna.

Om du har haft 'normal mängd' vatten så missar du nog inte vattenavgången

E bf nära? Hoppas vi på förlossning? LYCKA TILL i så fall. 

• svirvel
    Tidiz skrev 2010-11-11 12:24:02 följande:
    *pustar ut*
    DEt var alltså inte bara nått jag hade fått för mig. Varför minns man så konstiga saker men aldrig det man behöver komma ihåg?
    visst är det märkligt!

Jag vet inte om det överallt är så, men åtm här vill de gärna att man ringer innan man åker in till förlossningen, så det vet att man är på kommande.
    Det kom jag ihåg när jag satte handen på dörren och skulle gå in till avdelningen.
    Vattnet hade då gått där hemma (på morgonnatten) och jag hade varit så upptagen med att följa med om det faktiskt började hända något. När jag väl väckte sambon och sa att nåt var på g, så blev han så yr att jag också slutade tänka. 
Svar på tråden har vattnet gått ?