har vattnet gått ?
hur känns de / ser ut när vattnet har gått ?
ser de liksom bara ut som vatten lr kan de va lite blodblandat ?
hur känns de / ser ut när vattnet har gått ?
ser de liksom bara ut som vatten lr kan de va lite blodblandat ?
Ja i början kommer det bara pytte lite men blir mer å mer.
låter de inte lite dumt att ringa in å typ bara : hej , jag hade en bloddroppe i trosan ?! :D känns som att jag låter så dum då :P
Man är aldrig dum för att man ringer å frågar. Man blir orolig som gravid. De tyckte nog jag var jättetjatig för jag ringde nog å frågade "dumma" frågor flera gånger.
okej . skönt . hehe , bf e 26 så ja ganska nära . man undrar ju när minsta lilla annorlunda händer såhär på slutet , speciellt när de e första barnet :D
ringer man till sin bm lr förlossningen ?
Du ringer till förlossningen vid frågor.
Kan det inte vara lite av slemproppen då? JAg har aldrig haft det och heller har mitt vatten aldrig gått Men man kan ju läcka vatten och det ska man inte göra för länge och då bör man väl komma till förlossningen för en koll? Så dom kan säkerställa om det är vattnet som läcker, för då ska man ju undvika bad och sånt.
okej då vet jag vart jag ska ringa iaf :) hehe e nog ingen förlossning på g än , sån tur kan jag väl inte ha ! ? :D , e nog bara önsketänkande å att man blir orolig vid minsta lilla !
trollmammsis : hur vet man att man ska föda om inget händer innan?
Kan tillägga att nu med tredje så önskar jag innerligt att vattnet går tycker det verkar häftigt
okej , men e nog inget på g här då . känner liksom ingenting, inga värkar lr nåt , har knappt kännt nåt sånt under grav . e de vanligt ?
Jag hade inte heller det förrän det satt igång, inga förvärkar eller sånt som många kan uppleva i flera veckor. Slemproppen kan lossna i omgångar för den återbildas. Men om du börjar blöda mycket och får smärta måste du ringa förlossningen!
Jag skulle även råda dig att ringa om det kommer mer vätska för att kolla om det är fostervatten som läcker. En sån koll var jag faktiskt in på. Dom vill att du har ett trosskydd i och hålla kolla på om det rinner när du går, ställer dig upp, sätter dig ner, går i trappor eller rör dig på olika sätt.
okej . kanske skulle testa de , men just nu känns de ignet blött alls !
Hejj jag vet inte ifall det låter töntigt eller inte men känner att jag måste fråga.. jag har vart blöt i trosorna och det har luktat lite konstigt inte alls som flyningar utan mer som sperma och jag undrar ifall detta kan vara just forstervatten? Och ifall det kan vara det är det då inte så smart att lägga sig i ett bad då min rygg gör ont :/