PCO..måste ner i vikt..tjejer vi kan väl stötta varandra!!? =)
Detta kan bli lite långt, hoppas att ni orkar läsa =)
Efter många års "ätstörningar" som jag kallar det, oregelbunden mens, generande hårväxt etc etc; fick jag diagnosen PCO. En förklaring till min enorma hunger och mitt extrema sötsug. Skönt! Men ändå förkrossande.
Går upp 10 kilo bara jag ser en pizza, jättesvårt att stå emot godsaker, ja och vanlig mat också för den delen.
Mår jättedåligt av min övervik (ca 20 kg för mkt iaf) men mår nästan sämre av att inte få äta det jag vill. En pingpongmatch med känslor i skallen varje dag som delas med njutning, skamkänslor och förtvivlan.
Jag och min man längtar efter ett gemensamt barn. Vi är helt oskyddade nu och har varit det sedan augusti. Vi vet om problematiken med att bli gravida. Men jag tror han tar det med mer ro än mig. Kanske för att han inte riktigt förstår. (vi har båda varsitt barn sen tidigare)
Jag försöker att inte tänka för negativt, eller att gräva ner mig för mkt. För jag tror det kan blockera bara det.
Jag har ännu inte fått någon medicinering för min PCO eller övervikt, visste knappt att det fanns, iaf inte för övervikten. Är ganska emot att stoppa i mig medicin över lag, utan vill försöka att gå ner i vikt på naturlig väg.
Ibland får jag världens motivation. och börjar träna äta kalorisnålt och det går bra...ett tag.. sen kommer en svana när jag "bara ska unna mig lite idag" och "jag börjar igen emorgon" och innan jag vet ordet av så är de där 7-8 kilona jag lyckats tappa, tillbaka i ett nafs, kanske med något extra dessutom.
Jag vet ju hur man ska göra för att gå ner i vikt, men jag kan inte hålla mig kvar. min hunger tar över.
någon mer som har det som jag? ska vi stötta och försöka peppa varandra, iaf kanske bara dela tankar och funderingar.
kämpa tjejer :)