Inlägg från: FrökenD |Visa alla inlägg
  • FrökenD

PCO..måste ner i vikt..tjejer vi kan väl stötta varandra!!? =)

Hello,

har oxå pco. Va hos gyn igår o kollade. Jag e oxå överviktig, =(
    Jag fick metarformin(?).. så får se om de funkar. Jag o sambon fick 6 månader på oss o bli gravida, sen blire hormonspruta.
    Det förklarade en massa saker för mej, varför jag inte får nån response på varken träning eller kosten, äter lagom mängd kolisar men inga alls efter lunch. Går ner några kilon o sen tar det tvärstopp.
    Men nu hoppas jag på fin-fina resultat!! =)

• FrökenD
    Nady skrev 2010-11-16 20:53:01 följande:
    känner igen mig med träningen och allt..

hoppas på att med få metarformin eller vad det heter. just nu känns det som att jag är den enda som inte fått det här

hoppas det går bra för dig..:)
    Det hette Metformin.... jag har sagt Metaformin... undra vad de..? haha.. =)
    Har du varit hos gyn? Vad säger dom?
    Jo hoppas jag med, o hoppas det går bra för dej oxå!

-----

Efter 5 dagar nu med metformin så känner i alla fall jag att sötsuget e så gott som borta....
    känns jättekonstigt när man e van vid det ständiga sötsuget o alla försök att stå emot... nu känns allt så enkelt. =)
    Så hoppas nu bara på att vågen ska visa neråt... annars vet jag inte vad jag ska skylle på.  Haha! =P
  • FrökenD
    pco skrev 2010-11-19 11:15:05 följande:
    Här är en till med pco som är överviktig ..suck jag är sååå trött på det.
    jag är ca 160 lång och väger ca 77 kg :S jag skäms för mig själv. jag vet att jag måste kämpa, men precis osm ni andra säger, man vill unna sig bara 1 gång ..och sen blir det fler gånger och jaa så har man tillslut gått upp massor!!!
    Vad gör metformin? ingen som har sagt nåt sånt till mig om det :S 

Kolla denna sida, patientföreningen för dom som har pco: http://www.pco-s.com/fragor_svar.html
    Hittade massa bra svar på frågor som kan va krångliga. =) Bra förklaringar e de oxå..=P
  • FrökenD
    pco skrev 2010-11-20 00:55:51 följande:
    Tack så mkt, ska kolla in det :)
    Fick du svar?? Jättekrångligt o förklara..=)
  • FrökenD

Jag hatar PCO!!!!
    Ibland tänker jag bara att jag ska låta bli o skaffa barn för de kommer ändå aldrig gå....
    men nästa dag vill jag..... de e fan påfrestande det här...... usch.
    Har metformin iaf... funkar bra mot sötsuget.... har inte gått ner ett jävla hekto.
    buhu!

Svar på tråden PCO..måste ner i vikt..tjejer vi kan väl stötta varandra!!? =)