• Vädur 78

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hjärtefröjd skrev 2012-02-26 21:45:44 följande:
    Jag vet inte, det bör ligga under 20 och ligger på 27...
    En jobbarkompis försökte ju länge att bli gravid utan resultat sen gjorde de utredning och hon hade förhöjt prolaktin. Hon fick medicin och sen blev hon snabbt gravid. Så tror det är goda chanser men surt att de missar sånt.....
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-26 21:57:33 följande:
    Hade din kompis utebliven ÄL och oregelbunden mens som ett resultat av förhöjda prolaktinnivåer?
    Ja det hade hon. Du har egen ägglossning?
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Jag gjorde ju hormonutredning nu på CA i höstas och då ville de ju ta om Prolaktin och de vet ju att jag har regelbunden mens och ägglossning så det borde ju kunna påverka ändå........

♥♥♥
  • Vädur 78
    Poussin skrev 2012-02-27 12:41:08 följande:
    Hemma efter ÄP och dagens skörd blev 8 ägg!!!! Skrattande Heeelt otroligt, har totalt fått ut totalt 10 ägg på mina tidigare 4 IVF:er och nu  8 st på denna, har lite svårt att ta in det faktiskt. Kommer ju aldrig att få veta exakt vad det var som gjorde skillnaden, men jag tror stenhårt på korta metoden och lägre dos för att låta äggen växa till i mjukare takt istället för att chocka kroppen med maxdos. Och sen har jag ju tagit Inofolic i 4 månader, Fertile XX i 2 månader och nu på sista tiden följt min grekiske läkares instruktioner. Nu håller vi tummarna för att de är av bra kvalitet också, ska ringa imorgon och få veta hur många som befruktats. Solig

Linn - Är du ruvare nu? {#emotions_dlg.flower}
    Härligt!!!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Linn73 skrev 2012-02-27 12:53:55 följande:
    Hurra hurra vad fantastiskt Poussin! Det här bådar verkligen gott! Nu är det er tur ska ni se. Jag är inte ruvare än, men om några timmar så :) kram
    Lycka till
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Poussin skrev 2012-02-28 14:52:14 följande:
    Linköping - Tack! {#emotions_dlg.flower}

Ringde precis CvL och det blev 5 st befruktade! SkrattandeSolig Ett var omoget och 2 st blev multinukleära. Mycket nöjd! Nu håller vi tummarna för att de delar sig som de ska.

KRAM!
    Härligt!!! Grattis!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Poussin skrev 2012-02-29 16:35:57 följande:
    Längtar - Skönt att det inte kommit mer blod. När har du nästa kontroll?

Hemma nu med 2 små pyren i magen! Skrattande Av de 5 som blev befruktade så hade 4 st fortsatt att dela sig och blivit ett 7-celligt och tre 4-celliga. Han sa att det 7-celliga fick högst betyg, det hade tydligen använt en annan inkubationsmetod på det vilket kan göra att det utvecklar sig lite snabbare... Så ett 4-celligt till mig och de 2 andra till frysen!!! Jag kan inte fatta att vi fick 2 st till frysen, jag som aldrig fått mer än 1 fint tillbaka och ibland inte ens det! Både läkaren och sjuksystrarna var så rara (de är underbara på CvL) de var så glada för vår skull och håller tummarna.

Kramar till er alla, är så himla glad! Solig
    Grattis
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    linköping68 skrev 2012-03-01 22:08:12 följande:
    Lillamillan: jag kör korta metoden. Har provat korta på både Gonal-F 300 ie och Menopur 300 ie under januari och februari, men båda gångerna har det misslyckats totalt. Så nu står mitt hopp till Fostimon och dunderdosern 450 ie. Håller tummar för dig och bra skörd!! Måste läsa om Mennonit, har inte hört om det förut.
    Har du testat att ta både Menopur och Gonal f ihop, vet några som gjort det på min klinik med bra resultat! Kram på dig!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    linköping68 skrev 2012-03-02 22:20:04 följande:
    Aha, det låter spännande. Visste inte att man kan blanda så. Det kan jag ta upp med CFC framöver. Tack för tipset!!!
    Ja fråga om det! Har du egen ägglossning? I så fall kanske IVF i naturlig cykel skulle vara något.
    ♥♥♥
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH