• Vädur 78

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Ciara skrev 2012-03-22 09:41:15 följande:
    Skönt att inte vara ensam om att vara i princip symptomfri som ruvare. Men blä, jag känner mig lite uppgiven nu. Det är så liten chans att det funkar... Fast det är ju ok att inte alltid vara uppåt.

Linn: Välkommen tillbaka från semestern! Vad skönt att du mår bra och att ni tar nya tag.

Hope: grattis till graviditet!  

Vädur78: kram tillbaka!
    Den ruvningen jag kännt minst var den gången jag plussade  Vilken RD är du på?? Håller tummarna Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kattflickan skrev 2012-03-22 10:30:58 följande:
    Jag har blivit trög i magen och andfådd, precis som vid min första graviditet. Men jag läste nyss att progesteronet kan ge den effekten. Jag känner mig lurad! Kan man lita på några symptom vid IVF? Testdag på måndag.
    Andfådd tycker jag låter som ett bra tecken
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Rocktroll skrev 2012-03-24 20:03:03 följande:
    *höger äggstock ska det va, men whatever Tungan ute

För övrigt kan inte dom som inte har barn sedan innan förstå längtan man har efter fler barn. Innan man har barn kan man inte riktigt förstå kärleken man känner och saknade över att aldrig kanske kunna ge sitt barn ett syskon. Nu när dottern börjar bli så pass stor att hon förstår innerbörden av syskon och kommer och säger att hon vill ha en lillebror med så är det hjärtskärande att veta att hon kanske aldrig kan få det. Har fått höra av många "var glad för barnet du har", och det är ABOSLUT INTE att man inte är glad för barnet man har man känner bara att något saknas i familjebilden och man har så mycket mer kärlek att ge. Vi är otroligt tacksamma att vi trots mitt låga AMH lyckades få till vårat mirakel helt utan hjälp och det borde väll bevisa att ett lågt AMH inte gör det helt kört Glad

Även jag har dagar då jag tycker det är skitjobbigt med bebisar och jag har blockat folks uppdateringar på facebook, men det betyder inte att jag inte är glad för deras skull utan att jag själv blir påmind om våran egen situation.
    Kan bara instämma i det du skriver! Är otroligt tacksam att man lyckats en gång! Men är ju inte så konstigt att man vill ge sitt barn syskon.
    Kan tänka mig att det är otroligt tungt att höra sitt barn säga att det vill ha syskon. Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    eller skrev 2012-03-24 23:30:09 följande:
    Tyvärr blev glädjen kort och jag hann bara vara konstaterat gravid i ett par timmar innan jag började blöda. Känns ju så lagom skoj, men det är ju bara att slicka sina sår och ställa in sig på ett till klinikbesök.

Fast en FAN kan jag ju kosta på mig.
    Kramar om! Men fortsätter hålla tummarna!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kattflickan skrev 2012-03-26 06:50:17 följande:
    Antiklimax, svagt positivt test, borde ha visat starkt på TD.
    Grattis! Vilken RD är du på då?
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Kattflickan: ja tyvärr borde det nog vara starkare Usch vad tråkigt! Kram

♥♥♥
  • Vädur 78
    Hjärtefröjd skrev 2012-03-28 14:11:27 följande:
    Jag kommer att byta från Gonal-F till Memopur vid nästa behandling och fick mitt sprutschema idag. Först nu reagerade jag dock på att jag ska börja med 150 ie i 6 dagar. Är inte det väldigt lågt?
    Oftast behöver man ju högre dos av Menopur jämfört med Gonal f. Men på mig gick de från 225ie med Gonal f till 112 ie
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hjärtefröjd skrev 2012-03-28 15:35:16 följande:
    Hm, nu blev det lite snurrigt. Om du gick från 225 ie med Gonal-F till 112 ie med Menopur, så sänkte du ju dosen?
    Ja på mig sänkte de dosen men det vanligaste är ju att man behöver mer med Menopur
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hjärtefröjd skrev 2012-03-28 15:45:07 följande:
    Varför sänkte de din dos? Fick du väldigt många äggblåsor med Gonal-F?
    Den omgången när sonen blev till så plockades jag på 26 äggblåsor och hade grymma ryggsmärtor som satt kvar till v 15 så därför vill de ha en lugn stimulering på mig. 
    Fick höja till 150ie efter ultraljud nr 2, plockades sen på 8 ägg, varav 6 var mogna, men endast 1 blev befruktat och det såg inte fint ut dag 3 så inget ET.
    De erkände sen att det var fel av dem att sänka så mycket.
    Efter det gick vi tillbaka till Gonal f igen 
    ♥♥♥
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH