• Vädur 78

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Kvinna72 skrev 2012-05-11 10:36:46 följande:
    Hej, vill bara meddela att de fick ut fem ägg har nu vid äggplocket. Vi är så glada, det är det bästa resultatet hitintills : ) Nu hoppas vi bara att de är bra och att de blir befruktade och delar på sig som de ska. Oj oj vad nervöst det här är ; )
    Trevlig helg på Er!
    Grattis till fin äggskörd! Håller tummarna för fina embryo!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mba12 skrev 2012-05-17 20:58:22 följande:
    Idag? Jobbade läkaren idag? Sa han hur stora ÄB var idag? Jag vill veta hur stora ska dem bli vid ÄP?
    Har hört att dem växer ca. 2 mm per dag.
    Vid korta metoden ska äggblåsorna vara 16-18 mm vid långa ska de vara något större.....
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kvinna72 skrev 2012-05-17 12:44:52 följande:
    Hej,

Jag antar att jag är på RD 4 idag då ; )  Två sattes tillbaka i söndags, någon som har någon solskenshistoria att dela med sig om 2-celliga embyron? : ) Kan ju behövas så här i ruvar tider.
    Lillamillan: Hur gick det för dig och de tre äggen?
    Var det inte någon annan här i tråden som också nyss gjort äggplock och insättning?
    Det är ju lite svårt att hänga med i bland med jag försöker.
    Jag har helt valt att ta bort koffein och det går mycket bra tycker jag. Jag har köpt hem pulver kaffe som är koffeinfritt och när jag är riktigt sugen på det så finns det ofta att beställa på vissa kaffe ställen. Jag har inte heller druckit alkohol på ett bra tag. Jag har också kört med akupunktur en längre tid, jag har dock bytt akupunktör (en som praktiserar TCM, Traditionel Kinesisk medicin) och känner mig mycket nöjd.  

Nehe, allt för denna gång - Lite ledig dag idag! Ha det bra alla och jag tänker på Er! Kram

Jag vet en som fick en 2 cellig och en 3 cellig tillbaka och hon fick tvillingar.
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Germany - AMH prov 1 (0,67) AMH prov 2 (0,29)
    IVF 1 -  10 äggblåsor, fick ut 9 ägg (5 befruktade) 2 tillbaka, inga till frysen
    IVF 2 -  12 äggblåsor, fick ut 8 ägg (5 befruktade) 2 tillbaka, inga till frysen
    IVF 3 -  Pågående behandling, vid första vul  8 äggblåsor....

Vädur78
    AMH 0,8
    IVF 1-  14 äggblåsor- fick ut 12 ägg, 2 befruktade,inget ET pga för mycket fragmentering
    IVF2-    16 äggblåsor,fick ut 14 ägg, 4 befruktade,2 tillbaka med sämre kvalité,minus
    IVF  3-  25 äggblåsor,fick ut 22 ägg,7 befruktade,2 tillbaka med sämre kvalité, minus
    IVF 4-  26  äggblåsor, fick ut 22 ägg, 4 befruktade, 1 toppkvalité tillbaka, 1 blastocyst till frysen,gravid och barn
    IVF 5- 8 äggblåsor, 6 ägg, 1 befruktat, inget ET
    IVF 6- 14 ägg, 4 befruktade,inget ET
    IVF 7- 9 ägg, 2 befruktade, 1 st 7 cellig tillbaka,minus
    IVF8 10 ägg, 2 befruktade,inget ET 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    germany skrev 2012-05-21 17:20:16 följande:
    Kul "Vädur" att se din "statistik". Vad många äggblåsor du har haft och många ägg!  Men du fick väldigt få befruktade, av vilken anledning?
    Av det du angett så har ju helt klart din blastocyst givit frukt {#emotions_dlg.flower}.
    Härligt att du / ni fick erat efterlängtade barn där på IVF 4.

TACK för att du ville dela med dig av dina resultat  Hjärta

Ni andra, fyll gärna på ni ocks.
    TACK på förhand! Solig
    Anledningen är väl att min äggkvalité är dålig. De har testat både vanlig IVF och ICSI och ibland har de kört hälften av varje. Men då har det varit fler med vanlig IVF.
    Sonen var 3 dagars när jag fick tillbaka den. 8 cellig på morgonen och den hade blivit 10 cellig vid ET, hade då ytterligare 3 fina embryo men eftersom min klinik inte fryser in 3 dagars så odlades de vidare till blastocyster därav var det en som höll måttet.
    Mina 3 första IVF är med långa metoden(landstingsförsök) och sen har vi bara gjort korta metoden. Eftersom vi fick ut så många ägg vid IVF nr 4 så var de rädda för överstimulering och sänkte min dos rejält vid IVF 5 och 6 men erkände sen att det var fel av dem att göra det.
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    germany skrev 2012-05-21 18:51:27 följande:
    Tack Vädur för att du svarade på min undran över dina få befruktade ägg.
    Tänker ni prova fler IVF eller har ni andra planer?
    Just nu har vi en paus. Men finns en tysk metod att testa på Fertilitetscentrum eller gå över till ÄD
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    germany skrev 2012-05-21 18:47:53 följande:

Vet inte ens hur man kopierar text.....så duktig på datorer är jag Skäms

Jag förstår att det inte kanske fungerar så bra att ge dig lite pepp.
    Men hoppet är det sista som överger en och du har ju ändå fått ut ägg.
    Det finns dom som har lyckats på 9 & 10 försök....men mkt handlar förstås om hur många ggr man orkar och hur mycket pengar man har råd att lägga på IVF. Förutsättningarna för oss alla ser ju så olika ut både gällande orsak till att vi genomgår IVF (finns ju så många fler orsaker än just lågt AMH) samt och så då krasst nog ekonomi....

Men du, om det kan kännas som en liten "tröst" så har jag också förlikat mig med tanken på ÄD och ser det som ännu en fantastisk möjlighet att ändå få bära "mitt" (vårt) barn och också låta min älskade man få bli pappa med förhoppningsvis drag av honom.

Visst svider det lite när jag tänker på att jag alltid har fantiserat om hur vårat barn kommer att se ut och helt plötsligt så kommer inte jag att vara den barnet kanske kommer att likna i såfall (vid ÄD), men jag kan mkt väl tänka mig att dragen efter min man kommer att finnas.

Vi får kämpa på och tänka på att vi är långt långt ifrån ensamma i vårat dilemma.
    Någon gång måste vi få frid vi också.....hur den friden kommer att se ut ...ja det får framtiden utvisa.

Sonen är ju inte alls lik mig även att det är ägg från mig.....ibland undrar man om man fått någon annans ägg i labbet Fast vi var ju ensamma och gjorde ÄP den dagen så är väl inte någon risk
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Skulle vara väldigt intressant att veta hur många ägg och äggblåsor vi med lågt AMH har fått fram. Vid våra hormonbehandlingar vid IVF
    {#emotions_dlg.flower}Välkommen att fylla på listan{#emotions_dlg.flower}

Germany -
     AMH prov 1 (0,67) AMH prov 2 (0,29)
    IVF 1 -  10 äggblåsor, fick ut 9 ägg (5 befruktade) 2 tillbaka, inga till frysen 
    IVF 2 -  12 äggblåsor, fick ut 8 ägg (5 befruktade) 2 tillbaka, inga till frysen 
    IVF 3 -  Pågående behandling, vid första vul  8 äggblåsor.... 

Vädur78 AMH 0,8 
    IVF 1-  14 äggblåsor- fick ut 12 ägg, 2 befruktade,inget ET pga för mycket fragmentering
    IVF 2- 16 äggblåsor,fick ut 14 ägg, 4 befruktade,2 tillbaka med sämre kvalité,minus
    IVF 3-  25 äggblåsor,fick ut 22 ägg,7 befruktade,2 tillbaka med sämre kvalité, minus 
    IVF 4-  26  äggblåsor, fick ut 22 ägg, 4 befruktade, 1 toppkvalité tillbaka, 1 blastocyst till frysen,gravid och barn
    IVF 8 10 ägg, 2 befruktade,inget ET

Lillamillan AMH prov 1 (2,0) AMH 2 efter ett år (0,69)
    IVF 1 - 6 ägg, 3 befruktade, 1 tillbaka med bra kvalite, inget till frysen, minus
    IVF 2 - 4 ägg. 1 befruktat, inget tillbaka, minus
    IVF 3 - 4 ägg, 1 befuktat, 1 fint tillbaka, minus
    IVF 4 - 15 ägg, 2 befruktade, 2 tillbaka, minus
    IVF 5 - 7 ägg, 3 befruktade, 2 tillbaka, inget till frysen, minus
    IVF 6 - 3 ägg, 2 befruktade, 2 tillbaka, har TD 1/6.       
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Skulle vara väldigt intressant att veta hur många ägg och äggblåsor vi med lågt AMH har fått fram. Vid våra hormonbehandlingar vid IVF
    {#emotions_dlg.flower}Välkommen att fylla på listan{#emotions_dlg.flower}

Germany -
     AMH prov 1 (0,67) AMH prov 2 (0,29)
    IVF 3 -  Pågående behandling, vid första vul  8 äggblåsor.... 

Vädur78 AMH 0,8 
    IVF 1-  14 äggblåsor- fick ut 12 ägg, 2 befruktade,inget ET pga för mycket fragmentering
    IVF 2- 16 äggblåsor,fick ut 14 ägg, 4 befruktade,2 tillbaka med sämre kvalité,minus
    IVF 3-  25 äggblåsor,fick ut 22 ägg,7 befruktade,2 tillbaka med sämre kvalité, minus 
    IVF 4-  26  äggblåsor, fick ut 22 ägg, 4 befruktade, 1 toppkvalité tillbaka, 1 blastocyst till frysen,gravid och barn
    IVF 8 10 ägg, 2 befruktade,inget ET

Lillamillan AMH prov 1 (2,0) AMH 2 efter ett år (0,69)
    IVF 1 - 6 ägg, 3 befruktade, 1 tillbaka med bra kvalite, inget till frysen, minus
    IVF 2 - 4 ägg. 1 befruktat, inget tillbaka, minus
    IVF 3 - 4 ägg, 1 befuktat, 1 fint tillbaka, minus
    IVF 4 - 15 ägg, 2 befruktade, 2 tillbaka, minus
    IVF 5 - 7 ägg, 3 befruktade, 2 tillbaka, inget till frysen, minus
    IVF 6 - 3 ägg, 2 befruktade, 2 tillbaka, har TD 1/6.   

Jegs AMH 0,1
    IVF 1 - 2 äggblåsor, var av en såg tom ut = Avbröts.. Inget äggplock :(

Hjärtefröjd AMH 0,9
    IVF 1 - 16 ägg (24 äggblåsor), 12 befruktade, 1 tvådagarsodlad tillbaka med bra kvalitet, 3 till frysen (minus både vid ET och tre FET)
    IVF 2 - 17 ägg (22 äggblåsor), 10 befruktade, 2 tvådagarsodlade tillbaka med okej/bra kvalitet, inget till frysen. (minus)
    IVF 3 -16 ägg (21 äggblåsor), 10 befruktade, 2 tredagarsodlad tillbaka med bra kvalitet, 1 till frysen. (minus)

Jag är lite osäker på antalet äggblåsor, men det har legat över 20 varje gång.
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Linn73 skrev 2012-05-21 21:41:14 följande:
    Jag går också på Fertilitetscentrum och har inte hört talas om den tyska metoden. Vad är det?
    Man tillsätter kalciumjonifor när man injicerar spermien in i ägget. Man använder sen även lite el. Det har varit framgångsrikt i Tyskland/Österrike dock inte hjälpt alla men många. Har aldrig gjorts i Sverige.
    Vilken läkare har du på FC? vi har mest haft Torbjörn 
    ♥♥♥
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH