• Jegs

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Måste bara säga att ni är såå otroligt starka och bra allihopa!

Är verkligen ledsen för alla er som fått negativa besked de sista veckorna, det är förjävligt och så orättvist.

Har haft en skithelg då jag bara har tyckt synd om mig själv..

// Jegs

• Jegs

Tack längtar74 för info om adoptionskontakten...

Och lycka till alla andra!

Fick slutliga domen i dag - får inga fler försök via landstinget, det är ÄD som gäller via dem, eftersom mina värden är så dåliga och min kropp inte svarade på behandlingen... Så det blir nog att helt enkelt släppa det och gåvidare med alterntiven!

Känns som att jag kommer köra vidare med förhoppningen om spontan graviditet, ägglossningstest osv... Det gäller ju som sagt att ett ägg ska vara bra och möta killarna vid rätt tidpunkt osv osv... 
    Vet ni om man få ägglossningstest utskrivet på recept, kanske även gravtest...? Det blir som lite dyrt om man ska köpa varje månad.. // Jegs

• Jegs

En fråga till, hur snart efter att man tagit ägglossningsspruta bör mensen komma?

// Jegs

• Jegs
    Linn73 - Huvva! Hoppas att forsättningen går bra....

Nelle - Jag tycker att du ska berätta för läkaren precis som du känner, på ett konstruktivt sätt... Det känns ju som att ens psykiska tillstånd verkligen hänger ihop med resultatet och är det en massa strul runt så kan det säkert påverka. Eller hur som borde det ju vara lättare för dem att helt enkelt ge er en chans till...  

Adoptionsprocessen har jag påbörjat på så vis att jag mailade vår stadsdelsförvaltning och bad dem om att få boka en tid med handläggare för samtal om adoption. Hon ringde sedan tillbaka och vi bokade en tid i slutet på juli.

Vi har ju alltid alternativet att vända oss till en privat klinik, men just nu känns det inte som att vi har pengarna som krävs.. Står inför bröllop mm. 

Är det någon som vet hur snart efter att man tagit ägglossningsspruta bör mensen komma? Tog ju den förra helgen och hade en massa kärlek, kan ju inte låta bli att hoppas på att vi kan ha lyckats passa in det ägg vi såg på ultra ljudet... 

// Jegs 
  • Jegs
    Mirakelbarn skrev 2011-05-16 21:19:21 följande:
    Tittar in och önskar er alla ett stort Lycka till!

Jag vill bara att ni INTE ska ge upp om ni orkar att kämpa på med näbbar o klor.

Jag fick min son i maj 2008 efter 1:a försöket IVF, funkade kanon och fick dessutom tre blastisar till frysen. Tänkte då att det ska nog kunna bli ett syskon lika lätt!! Ha ha ha knäpp på näsan fick jag!!!

Började försöka med syskon så fort min mens kom tillbaka och använde alla blastisar + gjorde massa nya IVF. Fick reda på att mitt AMH var 0,47 i nov 2009

I september 2010 hade vi gjort 9 försök att få ett syskon och detta är med avbrutna försök och även ett MA inräknat. Läkarn gav oss då beskedet att de inte längre kunde hjälpa oss med hjälp av vanlig IVF, det är ingen idé. Vi var helt förkrossade men vägrade att ge upp hoppet om ett syskon.

Vi ställdes i kö till ÄD och gjorde samtidigt kontroller på min egna ägglossning varje månad. Vi lyckades att se en liten stackars äggblåsa växa sig fin och gjorde då en light IVF som det kallas. Man gör en IVF utan hormoner och jag tror inte att detta görs på så många kliniker MEN det tål att kollas upp för nu är jag i v 27 och har en liten bebis som sparkar i min mage

Har ni några som helst frågor eller annat så bara fråga på och vill ni läsa om de olika försöken mm kan jag släppa in er på min sida där jag skrivit lite mer.

Ge inte upp, så länge det finns liv finns det hopp!!!

KRAM 
    Verkligen härligt att höra att det gått bra för er, men jag fattar bara inte hur ni orkade med 9 försök!

Fick jag låsa in mig från omvärlden och bara försöka en gång efter den andra så kanske jag skulle palla, men nu med den vanliga vardagen och vänner som till höger och vänster bara spottar ut sig ungar så vet jag inte om jag skulle fixa det... 

Har ni fått alla försök via Landstinget? Vilket? 
  • Jegs
    Nelle - För min del så kan jag tänka mig att mitt usla AMH-värde i kombination med att min kropp inte svarade på behandlingen kan vara en orsak till att de inte låter oss göra fler försök... Utifrån själva värdet så får de/jag ett svar på varför det inte funkade... Till skillnad från FSH så har jag fått uppfattningen att AMH-värdet inte går upp och ner på samma sätt som FSH, även om det kan variera något. Men framför allt så sjunker AMH-värdet med tiden... För Landstingets del får det en kanske en konkret anledning att rekommendera det ena eller det andra. Men som du skriver så verkar AMH-kontrollen vara ganska ny och de kanske ressonerar på ett helt annat sätt om ett år...

Utifrån vårdgarantin, och att de har väldigt mycket att göra på mottagningarna nu, så kanske de även säger nej mer än vanligt... och det är även säkert en anledning till att de inte hinner återkoppla som de ska alla gånger.. men nu gissar jag bara... 

Jag vill dock gärna hoppas och tro på att de ger alla samma chanser, att jag som inte blir arg får de chanser jag är berättigad till... 

// Jegs
  • Jegs

Styrkekramar till dig Linn73, håller alla tummar! // Jegs

• Jegs

Hej AnnaGee - När jag vara på ultraljud så såg vi två äggblåsor, men läkaren trodde att bara en innehöll ägg. Så utifrån det verkar de ändå kunna se, vet dock inte hur säker han vara på det ena eller andra... Blev inget äggplco för vår del if... // Jegs

• Jegs

Hejsan allihopa, roligt att se att de dyker upp några solskenshistorier från vissa av er! Håller tummarna att allt ska gå vägen... Jag har hållit mig ifrån forumet en tid och försökt fokusera på annat och även smälta min känslor, bolla alternativen mm mm. Lutar just nu mot adoption och vi har en tid med en handläggare på kommunen om ett par veckor, det känns jätte bra! Vill bara att tiden ska gå fort... Vill samtidigt inte ge upp hoppet på "spontan graviditet", det känns ju som att något litet rackarns ägg borde finnas kvar i mig och det gäller bara att träffa rätt.. Utifrån det tycker jag att vår läkare borde kunna skriva ut ägglossningstest på recept? Är drt någon som hört sig för något om det? Uppdaterar listan.. LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011 Väntar på nytt försök: Småsteg, amh 0,49 Poussin (33 år), AMH 0,35. Väntar på IVF nr 4 i augusti. Nelle (37 år) AMH 0,3. Spraystart 14/7 Linn73 (37 år), AMH 0,41. IVF nr 4 startar i augusti. Planerat ÄP mitten av sept. Lyckligtlottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60 planerad behandlingsstart för äggdonation 20 juli Sunshine123, (33 ar), AMH 0,48 , FSH 10,8. Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti. Sprayar: Sprutar: Castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Sprutstart: 4/5. UL 13/5. ev äggplock 20/5 längtar74 (37 år), AMH

• Jegs

Sorry, sitter med en IPad och fick inte till radbytena... // Jegs

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH