Mirakelbarn skrev 2011-05-16 21:19:21 följande:
Tittar in och önskar er alla ett stort Lycka till!
Jag vill bara att ni INTE ska ge upp om ni orkar att kämpa på med näbbar o klor.
Jag fick min son i maj 2008 efter 1:a försöket IVF, funkade kanon och fick dessutom tre blastisar till frysen. Tänkte då att det ska nog kunna bli ett syskon lika lätt!! Ha ha ha knäpp på näsan fick jag!!!
Började försöka med syskon så fort min mens kom tillbaka och använde alla blastisar + gjorde massa nya IVF. Fick reda på att mitt AMH var 0,47 i nov 2009
I september 2010 hade vi gjort 9 försök att få ett syskon och detta är med avbrutna försök och även ett MA inräknat. Läkarn gav oss då beskedet att de inte längre kunde hjälpa oss med hjälp av vanlig IVF, det är ingen idé. Vi var helt förkrossade men vägrade att ge upp hoppet om ett syskon.
Vi ställdes i kö till ÄD och gjorde samtidigt kontroller på min egna ägglossning varje månad. Vi lyckades att se en liten stackars äggblåsa växa sig fin och gjorde då en light IVF som det kallas. Man gör en IVF utan hormoner och jag tror inte att detta görs på så många kliniker MEN det tål att kollas upp för nu är jag i v 27 och har en liten bebis som sparkar i min mage
)
Har ni några som helst frågor eller annat så bara fråga på och vill ni läsa om de olika försöken mm kan jag släppa in er på min sida där jag skrivit lite mer.
Ge inte upp, så länge det finns liv finns det hopp!!!
KRAM
Verkligen härligt att höra att det gått bra för er, men jag fattar bara inte hur ni orkade med 9 försök!
Fick jag låsa in mig från omvärlden och bara försöka en gång efter den andra så kanske jag skulle palla, men nu med den vanliga vardagen och vänner som till höger och vänster bara spottar ut sig ungar så vet jag inte om jag skulle fixa det...
Har ni fått alla försök via Landstinget? Vilket?