• Jegs

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hej allihopa,

Roligt att se så många som fyller på listan allt eftersom... vad många vi är! (på gått och ont, trist att det ska vara så svårt för så många...) Men iaf roligt att vi är många som längtar efter varandras solskenshistorier.

Jag har fått min kallelse till Karolinska i dag, så den 14:e mars ska vi dit på nybesök, känns jätte roligt att få komma igång... sedan får vi väl se vad de säger, mitt AMH är ju riktigt lågt (0,06)  så jag vågar knappt hoppas på att de ger oss någon chans alls... Men jag försöker släppa det så länge och gläds åt detta första besök.

pp08, hoppas verkligen att den du har i magen bara är lite blyg och inte vill visa sig... men att han/hon finns kvar där inne och växer till sig...

Kram på er alla // Jegs

• Jegs
    LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011 Solig

Väntar på nytt försök:

Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb. Poussin, AMH 0,35: Har gjort två tidigare försök; nr 2 blev bara 1 ägg och inget ET, IVF nr 3 påbörjas i mars. Jegs (31 år), FSH 13, AMH 0,06: Väntar på första träff m Karolinska 14 mars Ankaja AMH 0,52 väntar på första försök (mars) malbert AMH 0,55 Väntar på första försök ..
    Planerat ET/FET:

Ruvar:

Gravida: 
    Anemon (38 år) , AMH 0,46: Gravid på 4e ICSI, BF början av okt pp08, AMH 0,3 (?): Gravid på 3e IVF +  gravid på 3e syskonförsök (5e IVF totalt), BF 19 okt
    Övrigt: 

Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu.
  • Jegs

Hejsan,

Det har varit tyst på tråden en tid och inlägget som jag skrev här om dagen försvann enligt rensningen ovan...

Hoppas iaf att allt är bra med er!

Mitt besök på Karolinska i måndags var inte riktigt vad jag väntade mig, men mina blodprover som det tog kan förstås leda till svar på varför mina värden är som det är... Vi får väl se... Mitt fokus och väntan är dock mer riktad mot vidare utredning och framför allt förhoppningen om en teststimulering eller vad det nu kan bli... Vill iaf inte bara sitta hemma och vänta...
    Så i dag när jag kom hem hade själva kallelsen till fertilitetsenheten i Huddinge kommit, så den 6 april har vi tid där! Bara att ladda om och bita ihop några veckor till...

// Jegs  

• Jegs

Hej allihopa, hänter inte så mycket på min sida... bara väntan... 
    Såg iaf att uppgifter inte riktigt stämde i listan så jag passar på att uppdatera dem och lägga in Albatross74.

Ser fram mot en solskenshistoria snart! Kram till er alla! // Jegs

Väntar på nytt försök:

Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb. Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06: Väntar på första träff m Karolinska 6 april Ankaja AMH 0,52 väntar på första försök (mars) malbert AMH 0,55 Väntar på första försök .. castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Väntar på försök 1, ska börja efter denna mens, när den nu kommer... Har haft mellanblödingar. Anemon (38 år) , AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.  Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011, Har inte fått ny tid för IVF 2  Sprayar:
    Poussin, AMH 0,35: Har gjort två tidigare IVF försök; nr 1 gav 3 ägg, 1 befruktat men minus, nr 2 gav bara 1 ägg och inget ET, nr 3 påbörjad 19/3.

Planerat ET/FET:
    Malbert
    - slutet av mars, äggplock 29/3 IVF försök 1
    Ankaja AMH 0,2 Äggplock 28/3  IVF försök 1

Ruvar:

Gravida: 

Övrigt: 

Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.
  • Jegs

Ankaja - Grattis!

Malbert - Vilken solskenshistoria! Får jag fråga hur dina FSH- och AMH-värden var/är?

// Jegs

• Jegs

Hej,
    Jag kom ju in på den här tråden och Familjeliv i januari/februari när jag fick senaste beskedet om AMH 0.06 och det kändes helt kört, samtidigt som jag inte fattade alls vad det innebär... Först är jag jätte tacksam för att familjeliv finns och alla ni där ute som är i samma eller liknande sistuation, jag kunde ställa en massa frågor och få svar. Och till att börja med var jag väldigt fokuserad på varför jag har dessa värden, har min livsstil påverkat osv osv.. Känner nu att jag har börjat släppa den biten och fokuserar nu på att få en chans att bli biologisk mamma. Alternativen med äggdonation och adoption har jag eller vi så länge lagt på hyllan så länge, även om jag förstås tänker på det... Jag är dock oerhört tacksam över att jag var och reste i Indien förra året och mötte både fattigdom och föräldralösa barn, insåg då att det finns väldigt många barn ute i världen som inte har föräldrar. Vi brukar även skämta lite lättsamt hemma om att vi älskar och ser våra tre kattpojkar som våra egna barn, min sambo brukar säga att den minsta killen ser ut som mig på morgon, vi ser båda så där trötta och tilltufsade ut när vi precis har vaknat... Men visst har jag så länge jag kan minnas längtat efter den dag som jag är gravid och kan stoltsera med min fina mage, den där stunden på BB när min sambo och jag för första gången är ensamma i ett rum med vårt lilla barn och när barnet växer och jag kan utläsa att han/hon har min höga panna eller min Sambos ögon, hoppas innerligt att jag ska få uppleva det... Men blir inte det så, hoppas och tror jag att jag kommer att hitta andra ögonblick och stunder som motsvarar... Men stundvis är det jäkligt svårt att vara positiv och då tror jag att det är viktigt att låta sig vara ledsen, gråta eller vara arg. Jag har inte svårt att berätta för min omgivning om min situation, ur mitt perspektiv blir jag förvånad att det är ett sådant tabu-ämne och ingen pratar om det... Samtidigt respekterar jag alla som inte vill berätta, det måste förstås vara individuellt, har dock fått ett fint mottagande och respons från dem jag har berättat för.
    Vad gäller äggdonation så tycker jag oxå att det är konstigt att det inte marknadsförs mer, köerna beror ju på att det finns få donatorer. För egen del visst jag inte att det var möjligt och fanns förren för ett par månader sedan... Detta blev långt...
    Kram på er! // Jegs

• Jegs

Hejsan,

Nu har vi äntligen varit på Karolinka i Huddinge!  Hade inte riktigt vågat hoppats på något... Men läkaren gjorde ultraljud och bedömde mina förutsättningar som möjliga, så vi fick sätta igång på en gång. 

Så nu har jag börjat med nässpray (Suprecur) och ska där efter komplettera sprutor (Menopur 450)... 

Känns såå otroligt härligt att få komma igång, nu ska det bli barn! :)

Uppdaterar listan 

Väntar på nytt försök:

Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb. Ankaja AMH 0,52 väntar på första försök (mars) malbert AMH 0,55 Väntar på första försök .. castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Väntar på försök 1, ska börja efter denna mens, när den nu kommer... Har haft mellanblödingar. Anemon (38 år) , AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.  Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011, Har inte fått ny tid för IVF 2  Sprayar:
    Poussin, AMH 0,35: Har gjort två tidigare IVF försök; nr 1 gav 3 ägg, 1 befruktat men minus, nr 2 gav bara 1 ägg och inget ET, nr 3 påbörjad 19/3. Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06. Spraystart 6/4

Planerat ET/FET:
    Malbert 
    - slutet av mars, äggplock 29/3 IVF försök 1
    Ankaja AMH 0,2 Äggplock 28/3  IVF försök 1

Ruvar:

Gravida: 

Övrigt: 

Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.

• Jegs

Fick precis en fin present...

Vår katt Elvis kom hem med en napp :) Det kan väl inte vara annat än ett gott tecken!

(synd bara om ungen som han snodde den ifrån... :)) 

• Jegs

Grattis Malbert/Matilda!

Rackarns vad många barn vi ska få allihopa... Glad

• Jegs

Hej allihopa,

Har sprayat nu i en vecka... och har aldrig sett fram emot mens så mycket som nu... Dagarna känns som år!
    Har verkligen försökt att bara hålla mig cool och ta var dag som den kommer, men jag känner mig som orolig i kroppen och kan inte tänka klart... Slits som mellan positiva tankar om att nu ska det blir barn, samtidigt som en oro finns om att det kanske inte går. Jag vill som inte känna mig för positiv, för då blir besvikelsen så mycket större... Verkligen olustigt...

Fortsättning följer... 

// jegs

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH