Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Anemon - Lycka till på ET idag!!
Anemon - Lycka till på ET idag!!
Vädur - Nej men väntar du tvillingar, det hade jag missat - dubbelt grattis!!! Åh vad skönt att ha passerat 12 veckors gränsen. Hoppas att illamående och kräkningar lugnar sig lite, låter hoppfullt att det börjar bli bättre.
Kram!
Linn - Håller tummarna för att några av de små hinner växa till sig! Nu ska det bli ett plus som håller i sig vännen!
June - Vad ledsamt att det inte fungerade denna gång, vet hur tufft det är. :( Ta hand om varandra och hoppas ni orkar försöka snart igen, håller tummarna för att nästa gång leder till bebis!
Germany - Usch vad tråkigt med mens. :( Men vad bra att du fått tid för HSG röntgen, förstår att det känns nervigt och även känslan av att nästan hoppas att det ska visa att något är fel... Jag känner även igen känslan av att behöva pausa från FL, själv har jag aldrig lyckats hålla mig borta någon längre period utan har mer som Vitanova hållt mig i bakgrunden och läst men inte skrivit i perioder. Hoppas du kommer fram till vad som får dig att må bäst och håller tummarna för att nästa IVF ger er er efterlängtade bebis.
Vitanova - Fint skrivet.
Stor kram till er alla!
Germany - Lycka till idag!
Inboxa gärna ang din vän om hon vill.
Kattflickan - Vad klantigt av dem att boka in dig för tidigt, de vet ju när befruktningen skedde. Jag var jättestressad inför vår KUB, du ska se att allt kommer att se bra ut och så får du se er lille krabat också! :) Lycka till på onsdag.
Linn - Håller tummarna stenhårt för dig vännen!
Tack allt är bra med magen, går in i v 30 nu och börjar inse att jag faktiskt ska bli mamma, något som kändes otroligt avlägset i januari. Som Germany skrev: plötsligt händer det, så ge inte upp ni starka, kämpande kvinnor - snart sitter även ni där med en liten krabat som lever rövare i magen!
Stor kram till er alla
Linn och Lillan - Lycka till imorgon! Håller tummarna stenhårt! Kram
Åh Linn, jag lider med er gumman, förstår att det känns tungt. Det verkade ju lovande på VUL. :( Jag håller tummarna stenhårt för att det var ett riktigt gulägg de plockade ut och att det blir ET. Styrkekramar
Linn - Heja heja, det behövs ju bara ett! Ja du har verkligen allas våra tummar för att det fortsätter att dela sig.
Linn - Tänker på dig och hoppas att du redan eller snart ruvar på en liten kämpe!! Kram!
Linn - Åh vad glad jag blir, GRATTIS!!!! Det är ju toppen att det delat sig så bra, strunta i antal celler nu - det är en kämpe som flyttat in och tänk vilken solskenshistoira det blir! Stor kram!
Jegs - Åh vad roligt att höra av dig och stooort grattis!!! Underbara nyheter.
Lyckligtlottad - Håller tummarna för ett fint plus nästa vecka!
Här är det nedräkning med 15 dagar kvar till BF, han får gärna dyka upp lite innan.
Kram till er alla
Hej allesammans!
Är inte heller aktiv i den här tråden längre, men den hjälpte mig mycket när jag fick reda på mitt låga AMH-värde 2010. Önskar alla er som fortfarande kämpar ett stort lycka till och hoppas så att det är er tur snart!
Ciara - Bra jobbat med att leta upp tråden! Stort grattis till er lilla tjej!! Vi fick vår efterlängtade lille kille i mitten av november.
Linn - Härligt att ni är framme i ÄD-kön, önskar er verkligen lycka till och håller tummarna för att jag snart får läsa att du plussat!
Idis - Om du är nyfiken på läkaren som singhatjejen och även jag varit i kontakt med så kan du läsa mer i den här tråden. www.familjeliv.se/Forum-7-134/m63072249-756.html
Det är tack vare honom som jag fick min lille solstråle till slut.
Kattflickan - Snart är det din tur!!
Germany - Vilken vecka är du i nu? Hoppas att du mår bra.
Jag uppdaterar min info också.
La till de jag vet har fått barn i listan, hoppas ingen tar illa upp, men tycker att det inger hopp att se att flera lyckas trots dåliga odds.
LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA FÅ BARN
Gravida:
Födda:
Väntar på nytt försök:
Sprayar:
Sprutar:
Planerat ÄP/ET/FET:
Ruvar:
ÄD-kö:
Väntar ÄD-start:
Adoptionskö:
Kattflickan - STORT GRATTIS till er lilla Klara!!! Skönt att hon var så pass stor när hon föddes och kanske t o m skönt att hon kom lite tidigare. Vår skrutt var 51 cm och vägde 3630 g när han föddes i v 39+3.
Germany - Åh vad härligt att du är i vecka 15!! Kan tyvärr inte säga att oron försvinner, jag var nojjig till och från under hela graviditeten... Hoppas du har en bra BM som lyssnar på din oro och hjälper dig. Jag fick SD rätt tidigt i graviditeten men det gick ju bra. Tror det är viktigt att lyssna på sin kropp och vila om den säger ifrån. Ska ni ta reda på om det är en tjej eller kille?
KRAM!
Bullan - Grattis till graviditet och skönt att det såg bra ut på RUL!!
Castor - Härligt att Georg redan är 2,5 månad! Jobbigt med allergier, hoppas det går över!
Mian - Lycka till och ge inte upp, vi är många som lyckas trots dåliga odds från läkarna.
Gällande hormondos och lågt AMH så är inte alltid maxdos bästa lösningen. Jag fick ut 1-3 ägg varje gång med maxdos och när vi sänkte dosen till 300 så fick jag ut 8 ägg, varav 1 blev min lille kille och 2 hamnade i frysen. Läkaren jag är i kontakt med i Aten tyckte t o m att 300 var för högt, han ville att jag skulle ta 225 för att låta äggen mogna långsamt istället för att chocka kroppen.
Ha en bra dag allesammans!
Linn - är inte inne så mycket på FL längre men tittade in ikväll och fick läsa ditt alldeles underbara inlägg. Blir så ofantligt glad för din skull vännen - STOOOORT GRATTIS!!!! Klappa på magen och hälsa från tant Poussin.
Stort grattis finaste Linn!!!