• Poussin

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Emsie - Klart du ska skriva in dig på listan, för det kommer att gå vägen! Men jag förstår precis hur du känner. Vilken vecka är du i nu?

Hope - Grattis till plus! Ja visst är de rara på CvL, de blev så glada när jag ringde och berättade om vårt plus också. Vilken vecka är du i? Lycka till på VUL, det kommer gå fint! Jag är oxå nojig så min rare gyn sa att jag kan komma förbi på torsdag.

Eller - Stort grattis till plus! Nu blir jag nyfiken på vad du hade för nick innan. Kan du inte inboxa mig om du inte vill skriva det på forumet? 

VASL - TD står för testdag. Den brukar variera lite mellan klinikerna, på CvL i Uppsala är det 18 dagar efter ÄP. Det är klart att du kan testa innan, TD är satt rätt sent så att även de som är låghormonare ska hinna få plus. Glad Jag fick ett halvstarkt plus 13 dagar efter ÄP och ett riktigt starkt 2 dagar senare. Håller tummarna för dig!

Kattflickan - Åh din stackare, vilket skräp att åka på en magsjuka eller matförgiftning. Ta det lugnt och ta hand om dig och jag håller tummar och tår för att det blir ett fint plus på måndag!

lillamillan - Jättetråkigt att det inte gick vägen. Rynkar på näsan Precis som Kattflickan skriver så är det naturligt att känna som du gör, tror nästa alla av oss gör eller har gjort det i perioder. Skulle bara vilja ge dig en stor kram och kunna säga att allt kommer att bli bra. Hjärta Hoppas att ni landar i beskedet snart och kommer fram till hur ni ska gå vidare. Varma kramar till dig!

Heja heja alla ruvare, ser fram emot att läsa om ännu fler fina plus snart!

Själv är jag på vårt lantställe, tog lite ledigt och passar på att njuta av det fina vädret tillsammans med maken. Solig

Kram till er alla!
  • Poussin

VASL - Det är ännu tidigt så självklart finns det fortfarande hopp! Läste om någon som testade negativt på RD15 (alltså 15 dgr efter återföring) och sen positivt på RD17.
    Ge inte upp! Håller tummarna för ett fint plus om några dagar. Kram

• Poussin

PP08 - Grattis!!! Helt underbart!

Kattflickan - Hur mår du, har febern lagt sig? Håller tummarna för ett plus på måndag! Jag hade inga symptom denna gång och det slutade ju med ett plus ändå.

• Poussin
    Eller - Beklagar att det inte gick vägen. {#emotions_dlg.flower}

Kattflickan  - Håller tummarna stenhårt inför morgondagens test!

Hope - Ja vi håller tummarna för att det ser bra ut onsdag & torsdag! Glad Är i v 5+6 idag, vi satte också tillbaka 2 pyren.

pölsan - Tack! Hjärta Skönt med ledighet och att du mår bättre nu.

Kram till er alla! 
  • Poussin
    Kattflickan - Jobbigt med ovisshet, men jag håller tummarna för att plusset blir starkare och att blodprovet ser fint ut! {#emotions_dlg.flower}

Rocktroll - Låter mycket lovande tycker jag! Tänker du vänta till TD eller testa innan?

lillamillan - Vad fint av din syster att ställa upp. Hoppas dock att ni inte ska behöva göra ÄD utan att provsimuleringen ger bra resultat!

Linn - Hur går det för er? Vet du något mer om när ni sätter igång?

Kram till er alla!
  • Poussin

Ååååh vad roligt det var att titta in här idag!!! SkrattandeSkrattandeSkrattande

Rocktroll och Ciara - Stooort grattis, underbart!!!  Solig

Hope - Härligt att allt såg bra ut! Tog du hCG också?

Kattflickan - Det är klart att du är gravid, hCGt är bara lite segt i starten!

Själv fick jag se en liten hinnsäck på ultraljud imorse, hade en liten förhoppning om att även få se ett litet hjärta, men det var väl för tidigt. Nu hoppas jag på VUL nästa torsdag, då är det v 7+3 och då ska hjärtat slå om allt är ok. Har även tagit nya hCG tester för att se att det ökar som det ska. Symptomen (mage och bröst) kommer och går.

Kram till er alla!

• Poussin

Kattflickan - Beklagar verkligen. Rynkar på näsan Stora styrkekramar till dig

Hope - Förstår att du blir stressad, men du ska det kommer att gå bra. Ditt hCG ligger ju jättebra. Tar du fortfarande progesteron? Om inte så har jag läst om vissa som får rådet att öka på dosen vid blödning. Håller tummarna för att du slipper fler blödningar, ta det lugnt och vila i helgen.

pp08 - Härligt att plusset blir starkare. Glad
    Det verkar vara väldigt individuellt hur hCG ligger per vecka, det viktigaste är att det ökar mellan 2 provdagar. Jag låg på 269 i v 4+3, 1250 i v 5+0 och nu på 13500 i v 6+1. Hade gärna sett det lite högre i måndags, men läkare säger att det inte är någon fara. Tog ett nytt test igår för att se om det fortsätter öka och får svar på måndag.

Tack för grattis och alla kommentarer, de värmer. Hjärta

Kram till er alla!

• Poussin
    pp08 - Hur mår du? Verkar det vara magsjuka eller gravid illamående? Krya på dig om det är det förstnämnda.

s07 - Oj vad svårt, kan inte ge något annat råd än att fundera igenom beslutet ordentligt så att du inte ångrar dig senare i livet. Lycka till!

VASL - Beklagar verkligen och önskar er all lycka till!

Rocktroll - Jag tycker låter väldigt bra med massor av symptom, det är klart att pyret fäst ordentligt!
    Jag ska fortsätta med progesteron fram till v 12 enligt min grekiske läkares ordination, CvL säger ju att man ska sluta när man plussat, men jag känner mig mycket lugnare nu när jag fortsätter att ta det och ger pyret allt stöd jag kan.

Hope - Härligt att du sluppit blödningar idag, må det fortsätta så!!!
    Jag har typ inga symptom alls förutom svullna bröst och att jag kissar 2 ggr per natt. Brösten ömmar en del på kvällen, men inte på dagarna. Skulle gärna ha lite fler symptom...
    Anledningen till att jag testar mitt blodvärde så ofta är väl dels att jag passar på när jag tar andra tester, t.ex TSH eller annat som min grekiske läkare vill ha och dels att jag behöver få bekräftat att det faktiskt finns en liten inneboende kvar. Glad

Kram till er alla!
  • Poussin

Till mig sa de att korta ofta ger färre ägg och att det kan vara svårare att få dem jämnstora. För oss var det dock helt rätt metod då vi fick ut 8 ägg istället för max 3 som med långa, fick 2 till frysen och blev gravid. Det verkar vara väldigt individuellt hur man svara på behandlingen. Och som ni skriver ovan, det är kvaliteten som är viktigast!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH