Missne skrev 2013-04-02 19:26:29 följande:
Tack för era tummar, men det räckte tyvärr inte
Hade svaga streck på lördagen och söndagen men igår så var det borta, hur jag än vände och vred på stickorna kunde jag inte längre se något streck. Så det blev inget denna gången heller. Känns som att man lika gärna kan gå och dra något gammalt över sig. Allt känns meningslöst just nu, men efter några dagars sörjande så börjar man nog kämpa igen. Jag vill göra nåt till IVF-försök (om jag får), men börjar luta åt äggdonation eller surrogatmamma. Jag är rädd att det inte är äggen det är fel på utan miljön i min livmoder som är problemet och då hjälper ju inte äggdonation, så helst skulle jag vilja prova surrogatmamma först men det verkar vara superdyrt och komplicerat juridiskt.
Bullan: Lät ju hoppfullt att man kan ha svagt plus så länge, men som sagt mitt streck försvann helt igår så jag tog sista progesteronet igår kväll och idag började jag få lite bruna flytningar. Får se när mensen kommer igång.
Linn 73: Håller tummarna för din ruvning. Håller med om att de som donerar ägg är riktiga hjältinnor. Jag känner som sagt att jag är ett steg närmare äggdonation efter detta misslyckande och tar gärna del av dina erfarenheter. Ska börja leta vilka kliniker som kan vara bra. Var går du?
Hoppfull: Åhh nej, vad tråkigt att det inte blev något ET
. Förstår att det känns så tråkigt att inte ens få ruva. Har du pratat med läkaren nu och utvärderat vad som kan vara problemet eller vad man kan förändra till en ny omgång? Hoppas ni kan ändra nåt i behandlingen så att det går bättre nästa gång.
HAnna84: Grattis till ditt plus. Det blev ju jättemycket starkare andra testdagen
Nej vad tråkigt att höra! Lider verkligen med er Missne och förstår hopplösheten... Ni har verkligen kämpat och det borde vara er tur nu.
Vi använde vårt sista landstingsfinansierade försök till att ställa oss i Huddinges ÄD-kö oktober 2011. Samtidigt fortsatte vi med IVF på privat klinik. Jag ser att du har passerat 40 år så tyvärr måste ni vända er utomlands då. Har hört mycket gott om AVA-kliniken i Riga. Om ni funderar på ÄD skulle jag rekommendera er att börja kolla upp alternativen redan nu. Ni kan ju alltid fortsätta med IVF ändå.
Kram på dig!