• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Grattis Kvinna72 - då får vi ruva tillsammans! Passa på och njut, det ska jag försöka göra!

• Linn73
    pp08, jag beklagar att ni inte kom till ET. Förstår att det känns tungt..

Castor, grattis!! Nu håller vi tummarna för att det ser bra ut på ÄP. Och tack för att du delar med dig!

Millan75, det jag kan komma på är att ni borde får börja på hög dos hormoner på en gång om AMH-värdet är lågt. Lycka till på besöket!

Längtar74, lycka till i Spanien! Nu är det er tur!

Kvinna72, så länge du inte blöder kan molvärk betyda något bra. Ruvardagarna är verkligen jättejobbiga... Lycka till!

Jag är på RD7 idag och har redan börjat blöda... Min mens är vanligtvis väldigt regelbunden och brukar alltid kommer 14 dagar efter ÄP, så det här är vääldigt tidigt. Känns tungt nu... Om det inte funkar med två helt perfekta embryon, kommer det någonsin funka?! Har dessutom kraftig mensvärk så det kan inte vara något annat än mens. Är det någon annan som har börjat blöda så här tidigt?

Kram alla Hjärta
  • Linn73
    Linn73 skrev 2011-12-08 18:40:54 följande:
    pp08, jag beklagar att ni inte kom till ET. Förstår att det känns tungt..

Castor, grattis!! Nu håller vi tummarna för att det ser bra ut på ÄP. Och tack för att du delar med dig!

Millan75, det jag kan komma på är att ni borde får börja på hög dos hormoner på en gång om AMH-värdet är lågt. Lycka till på besöket!

Längtar74, lycka till i Spanien! Nu är det er tur!

Kvinna72, så länge du inte blöder kan molvärk betyda något bra. Ruvardagarna är verkligen jättejobbiga... Lycka till!

Jag är på RD7 idag och har redan börjat blöda... Min mens är vanligtvis väldigt regelbunden och brukar alltid kommer 14 dagar efter ÄP, så det här är vääldigt tidigt. Känns tungt nu... Om det inte funkar med två helt perfekta embryon, kommer det någonsin funka?! Har dessutom kraftig mensvärk så det kan inte vara något annat än mens. Är det någon annan som har börjat blöda så här tidigt?

Kram alla Hjärta
    Uppdaterar lite... Gjorde ett test i kväll så att jag skulle veta om det ev var ett missfall - och det blev ett svagt svagt streck på stickan!

Eftersom jag fick två embryon, kan det vara så att det ena stöts bort och att det blir en blödning?

Jag fortsätter att testa i morgon och får se vad resultatet blir då!
  • Linn73

Fortfarande blödning (lite mindre dock) och fortfarande streck på stickan, ungefär samma styrka som igår. Snälla håll tummarna nu tjejer!

• Linn73
    Castor1 skrev 2011-12-09 11:52:50 följande:
    Nu är jag hemma från VUL - det ser fortfarande bra ut och det blir ÄP på onsdag!!! Jag hade fem äggblåsor -
    1 x1,0 cm, 3 x 1,2 , 1 x 1,6. Läkaren sa att hon hoppades mest på de som var 1,2 cm eftersom att de var jämnstora. Men jag hoppas på alla, såklart...
    Träffade Camilla Stenefeldt - trevligast hittills! Jag blev så glad av resultatet att jag höll på att glömma att sätta på byxorna?!... Satte bara på mig kappan???  Hon fick sig ett gott skratt iallafall - det var hon värd!
    Dr Stenefeldt sa iallafall, pga resultatet, att jag inte längre kan bli utdömd baserad på för låg äggblåsproduktion. 
    Jag kommer att ta ägglossningsspruta på måndag, ÄP på onsdag och förhoppningsvis ET på fredag. Nervös och förhoppningsfull!

Blev också otroligt arg på Dr Karin Rova som helt dömt ut mig på förhand. Hon skrev ut för lite Fostimon, endast fyra dagar. Hade dock ny tid samma dag då en annan läkare fick skriva ut Orgalutan (det hade hon inte heller gjort). Trodde då att felet var den mänskliga faktorn men idag visade det sig att hon inte skrivit ut ytterligare behövd medicin, bland annat ingen ägglossningsspruta?!?...
    Snacka om att vara utdömd på förhand!!! Otroligt nonchalant!
    Så Millan, ett råd till - undvik Dr Karin Rova på Huddinge!!!

Poussin - bra och starkt jobbat med testerna!!! Det kommer nog komma något gott ut från detta ska du se! Kram

Millan - dokumenterad risk är att om man tar höga doser 100-200 mg en längre tid och har haft ngn form av "köns-specifik" cancer såsom äggstocks-, livmoder, bröstcancer så är riskerna högre att återfå dessa. Tester har dock visat att mindre doser kan fungera bra i förebyggande syfte för att förhindra desamma...
    Tror att det är för lite forskat.
    I USA tar många DHEA som hälsotillskott (25 mg) då det sägs vara ngt föryngrande. Man håller lättare vikten och sexlusten förhöjs (?!). Dock har vissa gått upp i vikt...

Vanligaste biverkningarna är fetare hår (check), mer finnar (check), något ökad hårväxt i ansiktet (check) ökad lubration (check och ursäkta), ökad sexlust (check och ursäkta).
    Sedan kan man tappa mer hår vid höga doser, vilket jag också gjort (check). 
    Jag har inte känt mig starkare eller fått bättre resultat när jag joggar, tyvärr - men kanske piggare överlag... osäker. Jag har inte heller fått svårare att sova som också är en biverkning.
    Men det känns alltid lite läskigt att hålla på med hormoner, speciellt då dessa är dopingklassade i Sverige... Så jag skulle vilja lägga till nervös...
    Har dock märkt att dessa biverkningar avtog efter de första 2 månaderna. Nu märker jag inte av det så mycket.

Stor kram till er alla här!
    Tjohoo! Åh vad glad jag blir för din skull! Tänk om det är DHEA:t som gör skillnaden!? Hoppas alla fem goar in sig riktigt under helgen och är stora och fina till på onsdag. Kram!

Inget nytt här. Pratade på FC som sa att det är svårt att säga vad blödningen beror på. Kan vara mens, kan vara missfall, kan vara att det ena har stötts bort som du sa Castor och det kan också vara så att allt ser bra ut och att båda har fäst. Jag måste vänta och se helt enkelt... Blir ett nytt test i morgon bitti.

Kram och skön helg alla!
  • Linn73

Tack för alla tummar!

Har inte gått så bra tyvärr. Tilltagande blödning och värk och en sticka som skriker minus...

Håller tummarna att vårt nedfrysta embryo klarar upptiningen och får flytta in hos mig i början på nästa år.

Kram alla fina kämpande tjejer!

• Linn73

Stort GRATTIS Ankaja! Så underbart att höra att det har gått bra för dig - det ger oss andra hopp! Lycka till framöver med lilla knytet!

Kvinna72, hur går det för dig? Några symtom ännu? Jag håller båda mina tummar!!

Själv hade jag en otroligt jobbig dag igår med kraftiga blödningar och kramper. Känner mig bättre idag och blödningarna är på väg att försvinna.

Kan inte låta bli att fantisera, tänk om ett embryo fortfarande finns kvar där inne?! Testade ju positivt med Testlagrets stickor på RD7 och på morgonen RD8. Sent på kvällen RD8 testade jag igen, den gången med Clearblue, och då var det negativt. Kanske Testlagrets stickor är känsligare är Clearblue?! Jag var ju ändå bara på RD8...

Men innerst inne vet jag att det inte har funkat den här gången. Framför allt inte med tanke på hur jag mådde igår. Känns osannolikt att något skulle vara kvar... Har beställt nya tester från Testlagret som kommer på måndag. Testar igen på tisdagsmorgon.

Jag har förmodligen drabbats av en sk kemisk graviditet, dvs ett tidigt missfall, men att kroppen ändå hann börja producera hcg. Det känns inte som att det var en vanlig mens. För det första brukar jag ha ganska långa cykler och alltid få mens 14 dagar efter ÄP om det misslyckas (den här gången kom blödningen 9 dagar efter ÄP). För det andra är mensen längre för mig än den blödning som jag har haft nu.

Det är bara att vänta och se, men jag ställer in mig på att det inte har lyckats den här gången heller.

Skön söndag alla!

"För att tårar faller torkar själen inte ut. För att hjärtat blöder tar livet inte slut"
  • Linn73

Neej var tråkigt att höra Kvinna72... Kram! För mig kommer mensen alltid 14 dagar efter ÄP, utom nu senast när den kom 9 dagar efter ÄP. Men förmodligen var det ett tidigt missfall eftersom jag fick ett plus på stickan.

Castor, förstår att du är besviken över resultatet... Jag fick endast ett ägg befruktat en gång, men det delade sig finfint och blev en riktig toppoängare! Så än finns det hopp för ditt lilla ägg! Åh vad jag hoppas att du blir ruvare i morgon!!!

Vet ni att jag tog ett Clearblue-test i måndag för att kolla en extra gång för säkerhets skull och det visade plus! Jag var överlycklig och trodde att ett embryo hade klarat sig. Men den lyckan blev inte långvarig.. testade senare med Testlagrets stickor som visade nada  - och det har de fortsatt att göra. Visade sig att jag hade får ett sk falskt plus. Hur stor är sannolikheten egentligen?! Tycker det är fruktansvärt att det överhuvudtaget finns tester som visar felaktiga resultat.

Hursomhelst, vi har ju ett litet pyre i frysen och testar med det i januari, förutsatt att det klarar upptiningen.

Kram

• Linn73

Vad underbart att höra Castor, vilken lycka! Mitt råd är att försöka slappna av så mycket som det går, även om jag vet att det är mer eller mindre omöjligt sista ruvarveckan. Sedan är min devis, gravid tills motsatsen är bevisad! Det är lite skönt att få känna sig gravid, i alla fall för en liten stund. Men jag hoppas att du får känna det i ytterligare nio månader!

Stor kram och njut!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH