-
-
Kattflickan - Håller tummarna för hög befruktningsgrad!
Emsie - Ååh vad underbart, stort grattis!!!
Rocktroll - Skönt att höra att VUL gick bra! Gick det bra med dottern också?
Attack - Beklagar verkligen, usch vilket tufft besked. Varma styrkekramar till dig!
Linn - Hur mår du idag? Har du testat något mer?
Lillamillan - Jag ber om ursäkt om mitt försök till att muntra upp dig hade motsatt verkan. Eftersom jag varit i denna karusell ett bra tag och detta är mitt 5e ivf försök så vet jag självklart att man inte är gravid bara för att man ruvar, mig muntrar det upp att tänka att jag är gravid men förstår så klart att alla är olika. Jag önskar dig lycka till och hoppas verkligen att du faktiskt blir gravid och får ditt efterlängtade plus på TD.
Trevlig helg allesammans!
Kram! -
God morgon tjejer!
Här kommer ett inlägg från en mycket glad tjej - jag fick nämligen precis ett fint PLUS på stickan!!!
Testade positivt redan i söndags, men har inte riktigt vågat tro på det förrän nu när plusset är tydligare. Är såååå glad, men det är inte helt lätt att ta in att försök nr 5 faktiskt funkade.
Vi har blivit utdömda av flera läkare pga mitt AMH på 0,4, men nu har vi än en gång bevis på att det funkar ändå och att AMH faktiskt inte är så avgörande som vissa läkare säger!
Rocktroll - Din stackare, dumma läkare som tror att de är så bra att de inte behöver läsa journaler! Grattis till 3 ägg, håller tummarna för fin befruktning!
Kattflickan - Håller tummarna för att de är fina båda 2!
VASL - Härligt att det var ägg i bägge blåsorna , håller tummarna för fin befruktning här också! Bra att du stod på dig om ÄP - go girl!
Ciara - Låter som bra storlek på blåsorna, lycka till på ÄP imorgon.
Bullen - Grattis till 8 ägg, det var mitt turtal denna gång, hoppas att det blir detsamma för dig. Håller tummarna för fin befruktning även här!
Lillamillan - Det är lugnt, jag vet hur jobbig ruvarperioden kan vara. Hur mår du?
Stor kram till er alla! -
Tack så mycket allesammans! Ja tänk att det blev 5e gången gillt, helt otroligt!
Rocktroll, Kattflickan, Bullen och VASL - Lycka till på ET imorgon!!!
Ciara - Lycka till på ET!
Lillamillan - Håller tummarna för att det blir ett plus även för dig!
pp08 - Grattis, vilken toppen skörd! Har ni gjort något annorlunda denna gång?
Hjärtefröjd - 12 rör blod, det är bra träning inför Aten - mycket blod som dras där också!
Emsie - Förstår din känsla, men det kommer att gå bra, så är det bara! Skönt med tid för vul!
Kram till er alla och må det bli många fler plus i veckorna som kommer! -
Linn - NEEEJ!!! Usch vad ledsamt, beklagar verkligen. Bra med en plan och skönt att ni är på semester så att du kan tänka (försöka) på annat. Ett tips är att du kan kontakta Dr D och höra vad han tror, ni binder inte upp er till något, om ni känner för det förstås. Stora varma kramar
Kattfllickan - Grattis till blastisarna, det är ju kanon! Ja det är klart att du är PUPO!
Anemon - Tack! Här är det med dig?
Attack - Jag har gått på akupunktur / zonterapi sen oktober 2010 och jag fick akupunktur 2 dagar innan ET, samma dag som ET samt kvällen innan ÄP denna gång. Jag tror mycket på det, det har hjälpt mig att komma i balans och så det är väldigt avslappnande. Bor i Stockholm så har bara tips på här i krokarna.
VASL - Men det är ju helt underbart att bägge delade sig till 4-celliga! Nu är du också PUPO!
Linné betygsätter embryona efter en 10-gradig skala, tyvärr innebär inte 4 celler automatiskt att det är 10-poängare men det brukar ge rätt bra betyg. Jag brukar aldrig fråga om betyg när vi sätter tillbaka dem, känns som om det skulle påverka mentalt.
Rocktroll - Grattis till dig också, det behövs bara ett! Ännu en PUPO - härligt!
lillamillan - Håller tummarna för att det en nidationsblödning som många verkar få. Heja heja pyrena i magen!
Själv ska jag ta hcg test imorgon och sen ett nytt på måndag för att se om det ökar. Blir skönt att få lite mer bekräftelse om det går åt rätt håll.
Kram till er alla! -
Längtar - Stort grattis, underbart!
lillamillan - Fortsätter hålla tummarna!
pp08 - Hur gick det?
Bullen - Stort grattis till toppenresultat!
Rocktroll - Har tagit både crinone och progesterone, föredrar dock progesteron då man kan ta dem både fram och bak. -
Tack alla ni som gratulerat mig sen jag skrev sist, ni är så rara!
Ciara - Man brukar räkna ET som ruvardag 0 och alltså dagen efter som RD1.
lillamillan - Varma kramar till dig!
Hejar på alla er ruvare, tänk vad många plus vi kommer få snart!
Märkligt att vissa har fått information om att referensvärdena för TSH ska höjas, jag har precis som Hjärtefröjd, hört att de ska sänkas. Min endokrinolog säger att det är mycket viktigt att TSH ligger under 2 när man är gravid annars ökar risken för MF. Jag har även läst mig till att man helst ska ligga runt 1 om man vill bli gravid och det är det värde jag har haft som riktmärke under dessa år.
Kram till er alla -
Lully - Jag har inte sett någon skillnad med immunbehandlingen, så jag vet faktiskt inte. De ingick i första testerna som Dr D bad oss göra, så om han inte nämnt dem så såg de säkert fina ut. Om du vill vara på den säkra sidan kan du be SO att få testa TSH, t4, t3 och TPO så vet du.
-
Var hos gyn imorse och mitt hCG har ökat från 269 i torsdags till 1250 igår så nu känner jag mig lugnare och vågar uppdatera listan. Har tid för VUL 5/4. Ska bli väldigt spännande.
Gravida:
Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år Albatross74 AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Ida73 AMH 0.2 IVF1, 0 ägg (Gonal-F+ Ovitrelle). IVF2, 6 ägg (Menopur + Pregnyl) Lully Hill, 45 år, AMH 0,28, 6 IVF denna gång med immunbeh. (Korta prot. Fostimon 300+Ovitrelle) Längtar74, (37 år), AMH <1, men 1,2 okt 2010! 3 IVF, varav 1 avbrutet. Inga ägg vid ÄP. ÄD1 Valencia, två embryon - neg. FET 9/2, två embryon. TD 23/2. Positivt! Pölsan (1977) AMH 0,8 första syskonförsöket IVF/ICSI. TD 14/2 Poussin (1977), AMH 0,4. IVF5 med immunobehandl & korta protokollet, Puregon 300 enh. gav 8 ägg.Väntar på nytt försök:
Sunshine123, (33 ar), AMH 0,48 , FSH 10,8. Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti. Anemon (38 år), AMH 0,47 Planerar behandling troligtvis i november. LycklligtLottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60. 1111111 (40 år), AMH 0,5. pp08 (41 år) IVF6/syskonförsök. Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. IVF hos CFC.Sprayar:
Sprutar:
Rocktroll, (27 år), vet inte mitt AMH. Sprutstart 1/3 450 e menopur. IVF nr 3.Planerat ÄP/ET/FET:
Bullen73, (38 år), AMH 0,4. IVF 4 (Födde son på IVF 3) Plock 12/3 8 ägg. ET 14/3, Långa protokollet Menopur 450 enh.Ruvar:Linn73 (38 år), Tidigare AMH 0,41, nytt prov juni -11 visade AMH 0,84. Förhoppningsvis FET vecka 8.ÄD-kö:
Småsteg, AMH 0,49, 1 makeinsem, 1 IVF utan resultat, rek ÄD Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten IVF behandling 6/5. Kör både ÄD (vän utreds för korsdonation, provtagning 1 i sept 2011) och Adoption (Medlemskap i Adoptionscentrum från Juli 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011). Nelle (37 år) AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21) Har gjort tre IVF-försök med egna ägg som inte lett till ET. Står i landstingets ÄD-kö sedan 11.03.01. Linn73 (38 år), AMH 0,84. Har gjort fem misslyckade IVF:er. Står i landstingets ÄD-kö sedan 111010. Poussin (34 år), AMH 0,4. Har 4 misslyckade IVF försök och är nu framme i ÄD-kön på Huddinge. Castor (född-75), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök, långa metoden, 23 maj 2011 pga flare-up effekt av sprayen. Nytt försök, korta metoden dec 2011. 5 äggblåsor gav bara ett ägg på ÄP, detta ägg blev dock en 10-poängare. Negativt test ruvardag 17. Får ej försöka igen. ÄD-kö sedan 17 jan, adoptionskö med kursstart 27 mars.Väntar ÄD-start:
ewa00, (25 år), AMH <<0,1 , FSH mellan 6-60. Framme i landstingets ÄD-kö efter ca 14 månader, väntar nu på matchande donatorAdoptionskö:
Nelle (37 år) AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21) Medlem i AC sedan juli 2011 och i FFIA sedan augusti 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011 Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten IVF behandling 6/5. Kör både ÄD (vän utreds för korsdonation, provtagning 1 i sept 2011) och Adoption (Medlemskap i Adoptionscentrum från Juli 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011). Linn73 (38 år), AMH 0,84. Medlem i BFA sedan okt 2011 och AC sedan jan 2012. Poussin (34 år), AMH 0,4. Medlem i AC sen okt 2011. pölsan (1977), AMH 0,8, medlem i AC sen nov 2009 längtar74, medlem i AC sedan apr 2011. Castor (född-75), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök, långa metoden, 23 maj 2011 pga flare-up effekt av sprayen. Nytt försök, korta metoden dec 2011. 5 äggblåsor gav bara ett ägg på ÄP, detta ägg blev dock en 10-poängare. Negativt test ruvardag 17. Får ej försöka igen. ÄD-kö sedan 17 jan, adoptionskö med kursstart 27 mars. Medlem sedan 1 feb 2012, ffia + bfa -
Linn - Välkommen tillbaka! Spännande att ni kör igång så snart igen - nu ÄR det er tur vännen!
Välkomna hit alla nya!
Gällande akupunktur så kostar det nog tyvärr ca 500 kr hos de flesta, verkar vara lite av ett standardpris. För er som inte gillar nålar så kan jag varmt rekommendera zonterapi, jag har gått på det 1 gång i veckan sen juli 2011. När jag började hos henne var hon mycket tveksam till att jag skulle kunnat bli gravid då med tanke på mina dåliga energier och obalans i kroppen. Numera är mina energier på en bra nivå och jag känner verkligen skillnaden i hela kroppen.
Gällande hCG frågor så ville min grekiske läkare att jag kollade det, men jag hade nog gjort det ändå för att få en bekräftelse på att det faktiskt ökar. Det ska fördubblas varannan dag, så 269 till 1250 på fyra dagar är bra - går av bara farten som min rare gyn sa.
Jag hade inga symptom alls under ruvningen så ge inte upp bara för att ni inte känner något tjejer! Håller tummarna för många fina plus snart!
Stor kram till er alla