• Poussin

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Linn - Åh grattis vännen!!!! 5 ägg är ju kanon, nu håller vi tummarna för att de myser ordentligt i värmeskåpet inatt och att det blir minst ett fint lite pyre som flyttar in för långtidsvistelse på torsdag!!!  Solig

Kvinna72 - Hade du också ÄP idag? Hur gick det?

pp08 - Hur går det för dig?

Roligt att ni är flera som är på gång, håller tummarna för er alla 3!!!

Själv är jag nu tillbaka från Frankrike, varmt och skönt och alldeles underbart att byta miljö. Hade en liten förhoppning om att ett mirakel skett, men mensen dök upp igår - 11 dagar sen...morr. Men det är bara att köra på, imorgon ska jag till en gyn och prata om att få ta om AMH, FSH och lite andra tester, är nyfiken på hur det ser ut nu.
    Imorgon kommer även dr D från Aten att ringa, vi har nämligen bestämt oss för att följa i Lully Hills spår och göra immunologisk utredning i Aten. Mailade in formuläret igår och fick tid för konsultation imorgon, snacka om effektivt och tillmötesgående. Känns roligt och spännande! Glad

Kram till er alla fina tjejer Hjärta
  • Poussin
    Kvinna72 - Håller tummarn för att guldägget finns bland dem!

Barnlängtan - Lider med dig vännen, det har bara hänt mig en gång men jag var helt knäckt. Den gången använde jag också Menopur, jag vet att de säger att det ska ge bättre kvalitet, men för mig vart det katastrof. Jag får mycket bättre resultat med Puregon så ge inte upp - det kan göra stor skillnad på kvalitet när du byter preparat!  Blir det alltså korta protokollet nästa gång?
    Nej, AMH värdet säger inget om kvaliteten på äggen bara om hur stor reserven är. Det finns tjejer som blivit gravida trots superlågt AMH så man ska inte stirra sig blind på värdet, vilket vissa läkare tyvärr gör.
    Ge inte upp, häng här med oss så följs vi åt på vägen till det efterlängtade plusset!
    Kram! {#emotions_dlg.flower}
  • Poussin
    Barnlängtan - Jag hade ett AMH på 0,34 för 2 år sen, har sedan dess gjort 4 IVF försök och jag har ägglossning varje månad så jag tror inte du behöver oroa dig med tanke på att ditt AMH är dubbelt så högt som mitt! Glad
    Jag gick på akupunktur i 6 månader, men då min akupunktör bara var tillgänglig varannan vecka bytte jag till en annan i somras och går nu hos henne och får zonterapi varje vecka. Dyrt ja, men ack så värt det den dag jag väl får min lilla bebis! Jag tror starkt på akpunktur / zonterapi och kan även rekommendera yoga. Eftersom du bor i Stockholm kan jag tipsa om Ellen Engvalls kurser, hon är toppen. www.ellenengvall.se

Själv har jag varit hos en ny gyn som jag blivit tipsad om, helt underbar!! Fick även ta om FSH, LH och AMH värden. Ska dit den 14:e på återbesök, ska bli otroligt spännande att se hur det ser ut.
    17.30 ska doktor D från kliniken i Aten ringa, otroligt spännande det också, känns toppen att ha satt även denna boll i rullning och om det nu innebär att jag får skjuta upp IVFen från januari till februari så får det bli så.

Kram! {#emotions_dlg.flower}
  • Poussin
    Linn - Hur har det gått?

Barnlängtan - Låter som ett klokt beslut, jag lägger inte heller så mycket vikt vid mitt AMH värde längre. Det är klart att du har guldägg kvar, hoppas du struntar i din läkaren kommentar - förstår inte hur hon kan säga så.
    Lycka till nu och satsa på att må bra och att göra roliga saker!

Det blev en 1 timmes lång konsultation med Dr D som är en mycket sympatisk man. Han förklarade lite om processen och sen blev det frågestund från hans sida. Vi gick igenom min historia, med mycket fokus på graviditeten förra sommaren. Han sa att det inte är några tvivel om att jag har problem, (jag har ju underfunktion i sköldkörteln, IBS, eksem...) men frågan är hur allvarliga de är.

Jag har fått en lista på tester jag ska göra här i Sverige till att börja med och sen utifrån dem så avgör han om jag behöver komma ner och ta de tester som måste skickas till Chicago för analys. Det är dock lite knepigt för vissa tester måste tas dag 2 i cykeln, ett annat en vecka efter ÄL och resterande närsom i cykeln. Men det löser sig! :)

Han rekommenderade också FertileXX som Lully tog, men jag har förstått att det inte är helt enkelt att få hem den från USA...

det blir ingen IVF för mig i januari utan snarare februari men det känns bra. Är ju ingen menign att göra fler IVF:er om det ändå inte kommer att fungera... 

Det var lite kort om gårdagen, allt är väldigt intressant men det var mycket information att processa.

Kram på er alla!

• Poussin
    Linn - GRATTIS!!! Vilket kanonresultat, t o m ett frysis! Skrattande
    Nu blir det plus vännen, jag känner det på mig. Vad har du för TD?

Kvinna72 - 2 av 3 är ju jättebra och som Vädur skriver, det är först imorgon de ser hur väl de delat sig. Håller tummarna för fina embryon.

Vädur - Tack! Glad
  • Poussin
    Kvinna72 - Grattis till ruvning! Glad

Vädur - Åh det låter spännande, kan väl vara värt att testa innan ni går över till ÄD, eller? Kostar det som en vanlig IVF eller är det dyrare?
    Frågade läkaren i Aten om IVF i naturlig cykel och han sa att det är den metod som skulle vara bäst för mig. Först kollar man så att det är en bra cykel och sen den metoden. Men vi får se, om inte sista försöket i Uppsala funkar är jag lite nyfiken på Crash IVF som de gör på CFC.

Millan - Nej jag skulle inte säga att underfunktion i sköldkörteln hör ihop med AMH, men hypotyreos är ju en autoimmun sjukdom, precis som t.ex IBS, diabetes och reumatism. Och vissa läkare är inne på att många med lågt AMH värde även har en eller flera autoimmuna sjukdomar.
    Fick du svar på ditt TSH värde idag?

Skulle varit på julfest med jobbet ikväll, men min dumma IBS tyckte annorlunda och att gå på julfest utan att äta eller dricka kändes inte så lockande... Så det fick bli sushi och Downton Abbey på Svt play istället - helt ok det också! Tungan ute

Ha en härlig helg allesammans!
    Kram

• Poussin
    Vädur 78 skrev 2011-12-02 20:04:30 följande:
    Ja det låter allt lite spännande! Kostar som en vanlig IVF, vi har ett halvt försök kvar i vårt 3 pack så vi får lägga till 10000 kr i så fall. Men man känner sig lite som en försökskanin detta har aldrig testats i Sverige. Måste ringa läkaren igen och fråga lite mer......
    Vad är Crash IVF? 
    Vilken klinik är det som har ett så öppet sinne att de är redo att testa detta? Låter väldigt "osvenskt". Flört
    Berätta gärna vad läkarna säger.

Detta är vad det står om Crash IVF på CFC (Copenhague Fertility Center):
    Some women experience during IVF or ICSI treatment, that although they recieve high dosis of FSH, they do not produce a sufficient number of eggs for fertilisation. Thes women are classified as low responders. A subgroup of these women are caracterized by short menstrual cycle ( less than 27 days) and normal FSH and LH in the blood. They are not in premenopause.

These women are caracterized by selecting a dominant follicle already before menstruation. Therefore we utilized the antagonist GnRH antagonist Ganirelix, 7 day before expected menstuation. This induces a menstruation early and allows us to strat FSH stimulation earlier. Therefore will more an better oocytes be preserved for IVF.

Men först blir det korta protokollet och tillbaka till Puregon hos CvL i vår, mycket spännande!
  • Poussin

Millan - Du bör absolut be din läkare om Levaxin för att få ner ditt TSH - stå på dig eller kontakta en annan läkare om de inte vill pga det är inom referensvärdena!

Nej jag bor i Sthlm. Pluggade dock i Uppsala så staden har em speciell plats i mitt hjärta. :)

Vet precis vad du menar, jag är också kontroll freak, låter klokt att försöka släppa det hela det är vad jag gör, men lätt är det inte.

Var hos vänner igår, de har fått nr 2 som nu är 6 veckor gammal. Satt med honom i famnen hela eftermiddagen, så oootroligt mysigt, var väldigt svårt att lämna tillbaka honom. ;)

Kram till er alla

• Poussin
    Linn -  Nu håller vi tummar och tår för att det är ett plus som bara kommer att bli starkare för var dag vännen, det är ännu tidigt. Och hoppas att blödningen slutar! 
    Jag har läst om tjejer som fått tillbaka 2, fått en blödning och trott det var kört, men sen visade sig ett plus i slutändan i alla fall - hoppas så att det är fallet för dig gumman!

Castor - Grattis, härligt att det ser så bra ut, nu håller vi tummarna för bra skörd på ÄP. Lycka till på VUL idag!!
    Tack för att du delar med dig av den info du får från US. Tyvärr verkade ju inte Fostimon vara något för mig, men jag hoppas att korta protokollet ska vara ett steg i rätt riktning.

PP08 - Beklagar här också! Har ni bokat in ett möte för uppföljning på kliniken?

Tigris - Grattis till bebisen och tack för att du delade med dig av din historia - den inger hopp! 

Längtar74 - Lycka till i Spanien!!

Kvinna 72 - Instämmer med tjejerna, molvärk är ju ett positivt tecken så länge du inte blöder! Håller tummarna!

Millan - Vad jobbigt att du har så mycket på jobbet, hoppas att det lugnar ner sig.
    När läkarna vet att man har lågt AMH så är min erfarenhet att de brukar sätta in maxdos, sen är frågan om ni ska köra långa eller korta protokollet. Om man lyssnar på Castors läkare så ska ju korta vara bättre för oss så det kanske kan vara ett tips.

Lully - KRAM!

Själv har jag nu tagit alla tester jag kan ta i Sverige och väntar på resultat. Sen skickar vi ner dem till Aten och väntar på doktorns analys av dem och troligtvis blir det en trip till Aten i januari för att göra de tester som måste skickas till Chicago för analys. Mycket spännande! :)

Kram till er alla och ha en skön fredag! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH