Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Även som vi att vi KANSKE får genomgå det beroende på värdena i maj?
Har hört flera som gör äggdonation via AVA-kliniken. Finns både i Finland och i Riga.
Emsie och Poussin!!! Så underbart att det har lyckats för er den här gången, STORT GRATTIS!!
Jag är på andra sidan jordklotet och har inte läst igenom alla senaste inlägg, men har förstått att det är full aktivitet på fler håll!
För mig misslyckades även detta sjätte försök... En stor sorg samtidigt som att jag efter alla misslyckanden har svårt att tro att vi någonsin ska få ett biologiskt barn. Mensen, som alltid annars brukar vara regelbunden, kom med buller och bång på RD15 och jag fick så ont att jag nästan svimmade. Mitt under semestern typiskt nog...
Planen är att vi sätter igång med ett sista försök så fort som det går. Lyckas inte det ställer vi in oss på ÄD eller adoption.
Kram alla starka tjejer!
Nu är jag tillbaka efter en semester som var skön och avkopplande för såväl kropp som själ!
Har pratat med FC idag och vi kör i gång med nästa försök (det sjunde) i början av april. Så konstigt, men jag längtar. Även om behandlingen är ansträngande på alla sätt och vis så mår jag mycket bättre då jag själv aktivt gör något åt barnlösheten. Den här gången blir det Fostimon. Någon som vet vad skillnaden är mot Menopur?
Poussin, är såå glad för din skull!! Det måste kännas helt fantastiskt. Njut!! Kram
lillamillan, ledsen att det inte tog sig för dig heller Hur ser planen ut för er framöver? Går ni över till ÄD?
Ruvargänget, Bullen73, VASL, Kattflickan, Rocktroll och Ciara (och om det är någon annan som jag missat), jobbiga dagar ni har framför er, men samtidigt spännande. Hoppas på flera plus om några dagar!!
Hope7801, GRATTIS till plusset! Glöm inte att uppdatera listan när du känner dig redo! Den ska fyllas med plus och visa att vi med lågt AMH visst kan bli gravida
Hjärtefröjd, läste att du ska starta igen i april. Då verkar som vi sätter i gång ungefär samtidigt! Nu j-vlar ska det plussas!
småsteg, vet hur det känns... Snart är det din tur ska du se! På ett eller annat sätt blir du mamma.
Välkommen hit Vinterland!
Barnlängtan11, tack för din hoppingivande historia!
Bliglin, mitt AMH ökade ju ganska kraftigt under loppet av några månader och jag har inte fått någon riktig förklaring till varför, mer än att det kan variera från cykel till cykel. Resultatet har dock ungefär varit detsamma oavsett AMH-värde. Har också förstått att äggreserven kan minska ganska snabbt, så jag vill inte alls ta om provet med risk för att det har minskat kraftigt. Men hursomhelst är det ju endast resultatet som räknas i slutändan, oavsett värden på prov!
Angående hur man lever under behandlingarna så lever jag helt som vanligt fram till insättning, tom dricker alkohol. Under ruvarperioden försöker jag att leva som att jag vore gravid, även om jag inte är så strikt. Har tom druckit lite lite vin i början av ruvartiden för att undvika att folk spekulerar om jag är gravid. Orkar inte höra sådana kommentarer då.
LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA FÅ BARN
Gravida:
Väntar på nytt försök:
Sprayar:
Sprutar:
Planerat ÄP/ET/FET:
ÄD-kö:
Väntar ÄD-start:
Adoptionskö:
Hej alla fina, starka tjejer!
Har tagit en paus ett tag med är nu tillbaka med nytt försök som blir vårt 7:e om man räknar in FET.
Vill först passa på och gratulera alla ni som blivit gravida, fantastiskt!! Håller extra tummar för dig pp08 just nu. Måste vara så jobbigt det du går igenom.
Castor, vilket mirakel att du blivit gravid på naturlig väg!! Stort grattis!
Poussin, grattis till lilla hjärtat
Hjärtefröjd, jag tror snarare att det är bättre att låta äggen få växa på sig än att de plockas för tidigt. Det går toppen på måndag ska du se!
Kattflickan, jag har ställt samma fråga till mina fertilitetsläkare och fått svaret att det kan vara genetiskt, bero på mediciner eller någon sjukdom.
Kramar
LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA FÅ BARN
Gravida:
Väntar på nytt försök:
Sprayar:
Sprutar:
Planerat ÄP/ET/FET:
ÄD-kö:
Väntar ÄD-start:
Adoptionskö:
Känns tungt idag... Sämsta resultatet någon. Endast egg ägg hittades under äggplocket. Vi testade ju Fostimon den här gången och jag skulle absolut vilja prova ett till försök med Menopur om vi får. Tidigare gånger har vi fått 4-5 ägg, varav 2-3 befruktade. Hoppas dock att det lilla ägget befruktar sig fint så att det kan bli återföring på onsdag. Hur många gånger ska man orka egentligen?? Detta var vårt sjunde.
Kram alla
Det lilla ägget befruktade sig inte... Känner mig helt tom.
Kram alla fina, stöttande, tjejer
Jag vill gärna fortsätta utbyta värdefulla erfarenheter och kunskap med er alla! För egen del är det dock lite stiltje just nu. Inväntar måndag då vi ska på ny konsultation för att se om vi får ytterligare ett IVF-försök. Kommer att strida för det eftersom det senaste med Fostimon inte alls funkade och vi inte ens fick en riktig chans. Hoppas att vi får köra igång ganska omgående i så fall. Fick min mens igår, jippie!!
Hur går det för alla er andra? Några nya försök på gång?