• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hej och välkommen Millan75! Vilken jobbig resa du har gått igenom... Jag har haft färre sk antrala follikar än normalt (5-7 st), men ändå tillräckligt för att testa IVF.

Så intressant det du skriver Castor! Har själv läst Beers bok och tror stenhårt på att dåligt äggreserv kan hänga ihop med autoimmunitet. Själv har jag ju två autoimmuna sjukdomar, reumatism och endometrios, men läkarna vill ändå inte säga ett det finns något samband. Varken min reumatolog eller fertilitetsläkarna. Hade ju hoppats att resultatet skulle se bättre ut när jag tar en TNF-alfa hämmare, men icke.

1111111, får du något som kan sänka ditt TNF-alfa?

Har sprutat i 17 dagar nu och ska spruta i 1-2 dagar till så blir ÄP förhoppningsvis i början av nästa veckan. Jag har aldrig hört något som sprutat i så många dagar, har ni? De stackars få äggen växer väldigt långsamt och ett tag trodde vi att vi skulle behöva bryta, men nu har jag tre mellan 12-17 mm i alla fall.

Åh vad härligt med sol och värme Poussin! Det kommer att göra dig gott så är du fullt redo inför vad som händer framöver!

Kram till er alla!

• Linn73

pp08 och Kvinna72, lycka till! Då blir det förhoppningsvis ÄP för oss tre nästa vecka.

Jag ska på mitt 4:e VUL i morgon så får vi se om de små har växt till sig ytterligare. Blir knappast fler än 3 st för min del, om ens det. Men förhoppningsvis ligger guldägget där och väntar Glad

• Linn73

Millan, jag har tidigare frågat min läkare hur många antrala folliklar som är normalt och fick då svaret 12-14 st per cykel (minns att jag då hade 7 st då vilket var ca hälften än normalt) men det beror såklart också på ålder. Nu senast hade jag endast 4 st så det verkar kunna variera från cykel till cykel.

• Linn73

Har varit på ägglock idag och är glad för de fem äggen som plockades ut! De måste ha växt till sig bra de sista dagarna eftersom det endast var tre på senaste VUL. Återföring på torsdag om allt går vägen!

Hur går det för er andra som närmar er ÄP?

Kram

• Linn73

Grattis till tre ägg Kvinna72! Håller tummarna för att de blir fina embryon i morgon! Förhoppningsvis är vi båda ruvare till helgen

Barnlägtan11
    , lider så med dig och vet precis hur det känns... Jag var med om samma sak i våras. Fem ägg och inget befruktades. Men ge inte upp även om jag förstår om allt känns hopplöst och jobbigt just nu - jag har gjort två nya försök efter misslyckandet. Senast befruktades tre ägg (blev tyvärr inte gravid) och idag har jag fått veta att tre av min fem ägg som plockades igår har befruktats. Apropå förändrat AMH-värdet så steg mitt från 0,41 - 0,84 på några månader. Men jag håller med flera andra om att man inte ska lägga alltför stor vikt vid värdet. Mitt resultat har inte blivit bättre, trots det högre värdet. Konstigt av din läkare på St Göran att säga att det inte är värt fler försök efter nästa. Du får ju trots allt ägg och det kan krävas några försök att hitta rätt.

Poussin, är såå nyfiken att höra har samtalet från Dr D gick!

I morgon blir jag förhoppningsvis ruvare igen om allt fortlöper som det ska!

• Linn73
    Barnlängtan11 skrev 2011-11-30 19:27:04 följande:
    LINN 73: Grattis till dina 3 befruktade ägg, håller tummarna för att det ska lyckas! Javisst är det konstigt att Doktorn sa så, det är nästan det värsta på hela den här hemska dagen. För vi var ju beredda att försöka länge..., eller iallfall så länge vi orkar. Jobbigt att behöva känna den stressen, vet någon om dom är mer frikostiga i tex Danmark? När ditt AMH värde steg, gjorde du något särskilt då? Akupunktur eller liknande? Kram
    Tack snälla för tummarna!

Precis som NinaCamilla säger, stå på er! Även om jag förstår att det är tungt. Svårt dessutom att ifrågasätta en läkare, men ibland behövs det. För du får ju ganska bra med ägg, även om de inte befruktades som de ska den här gången, men det kan ju hända alla!

Jag hade inte gjort något särskilt när AMH-värdet höjdes, men tror också att man ska ta värdet mer som en vägvisning. Resultatet blev ju inte bättre för mig i och med att värdet ökade.

Så länge vi med lågt AMH får ägg som befruktas och delar sig som de ska, vill jag ändå tro att vi blir gravida förr eller senare. Det tar bara lite längre tid - och det gäller att orka. 

Själv är jag inne på mitt femte försök och det blir ev ett till om det här misslyckas. Förutom den mentala pressen kostar det ju dessutom en hel del pengar, som kanske behövs till en adoption framöver.

Kram och lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • Linn73
    Barnlängtan11 skrev 2011-11-30 22:56:13 följande:
    Kom på en till fråga, om man väljer att inte gå vidare på den kliniken man är på med alla försöken (3), får man tillbaka pengarna då eftersom man inte utnyttjat alla? Funderar på att titta på andra alternativ.
    Jag tror inte det tyvärr... Hela principen bygger ju på att alla inte behöver använda samtliga tre försök, därav att priset blir billigare. Jag fick tex inte köpa tre-pack pga att jag passerat 38 och att jag har dåliga förutsättningar.
  • Linn73

Kvinna72, hur har det gått för dig? Bra hoppas jag!

Spännande Poussin med det ni går igenom. Låter ju lovande, men vilken grej alltså! Tänk om det här är lösningen!

Jag fick tillbaka två toppembryon idag samt ytterligare ett som får bo i frysen ett tag! Det här är mitt bästa resultat hittills och jag är så glad och tacksam. Dessutom är min reumatism bättre än tidigare pga ny medicin så jag hoppas innerligt att det ska funka den här gången.

Sköt om er alla kämpare ð???

• Linn73

Kvinna72, vad härligt att höra!! De är säkert superfina. Får ni två tillbaka i så fall eller är det här ert första försök? Kram i lycka till!!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH