Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Hurra hurra vad fantastiskt Poussin! Det här bådar verkligen gott! Nu är det er tur ska ni se. Jag är inte ruvare än, men om några timmar så :) kram
Hurra hurra vad fantastiskt Poussin! Det här bådar verkligen gott! Nu är det er tur ska ni se. Jag är inte ruvare än, men om några timmar så :) kram
Äntligen får jag flytta ner till ruvar-status! Ett perfekt litet 4-celligt embryo låg och väntade på oss när vi kom till kliniken idag. Det känns annorlunda, och självklart betydligt lättare, med FET jämfört med hela hormonkarusellen. Jag har hittills inte tänkt på situationen lika mycket som tidigare eftersom allt var över så snabbt - och hoppas att det fortsätter på den vägen...
Ser fram emot när du joinar mig på onsdag Poussin!
Hörni, har ni sett hur lång gravid-listan början bli! Och längre ska den bli!!!
Ps, Pölsan, jag flyttade dig från "ruvar" till "gravid". Hoppas ok?
ALLA VI SOM SKA BLI FÖRÄLDRAR
Gravida:
Sprutar:
Adoptionskö:
Tack fina tjejer för glada tillrop!
Längtar, jag säger samma som Poussin, oroa sig inte. Förstår att det är svårt, men jag har förstått att det är rätt vanligt att blöda måttligt i början av graviditet. Sköt om dig!
Underbart att höra Poussin, det är ju helt fantastiskt! Kram
Längtar, hur har det gått för dig?
Vilka härliga nyheter Poussin! Och fantastiskt att du har två små i frysen. Nu ruvar vi tillsammans till plusset!
längtar, skönt att höra att att flyter på som det ska. Vad gäller symtom tror jag att det är högst individuellt hur mycket/lite man känner.
Här ruvas de på på! Känner inget alls faktiskt, än så länge. Jag känner oftast av min PMS ca en vecka innan mens och har gjort det vid alla tidigare misslyckade försök - så nästa vecka kommer den stora nojjan skulle jag tro.
Ciara, du kan självklart skriva i flera trådar om du vill. Men du är varmt välkommen hit till oss!
Kramar till er alla
Härligt att så många fler är på gång!
Kvinna72, förstår att det känns tungt just nu, men ni fick ju trots allt två befruktade embryon förra gången och det borde ju göra att ni kvalificerar er till ytterligare försök? Håller med Ciara, ge inte upp!
Lillmillan, välkommen till ruvarklubben!
Ciara, jag lovar att du kommer att tycka att det är en baggis att ta sprutorna inom några dagar
Kattflickan, för mig har det oftast varit några fler äggblåsor under plocket än vid VUL:et. De kan hinna växa till sig de sista dygnen.
Poussin, hur är det med dig? Jag är så nyfiken! Några symtom? Har du smygtestat? Nu är det din tur ska du se
Nu börjar det bli riktigt jobbigt med ruvningen.... Är på RD 8 och testade i morse. Testet lyste med ett stort, fett, minus... Vet att det är tidigt, men jag känner mig inte så hoppfull. Plussade ju på RD 7 förra gången och tänkte att det kanske skulle ge resultat idag och jag var gravid. MEN jag har mått ganska illa i några dagar nu, mer än vid PMS faktiskt, och det tolkar jag som något bra.
Om man har kraftiga symtom, borde inte det ge utslag på testet i så fall? Eller är det ett annat hormon som ger illamåendet än det som mäter graviditet?
Kram till alla starka tjejer
Heja heja Poussin!! Om några dagar har du plus ska du se! Och så skönt att ni har några eskimåer i frysen, om inte annat till eventuella syskonförsök.
Castor, så roligt att höra ifrån dig! Jag blir rörd av dig! Så klok och stark. Jag hoppas att du tittar in här nu och då och berättar hur det går för dig.
Ciara, lycka till på VUL idag! Ett steg till närmare målet, snart är ni där!
Rocktroll, AMH kan mätas vilken dag som helst i cykeln utan att resultatet påverkas. Lycka till!!
Kattflickan, snart är du också ruvare, härligt!!!
Mali, håller med alla andra. Klart ni ska testa IVF! Kolla i tråden så ser du massor av solskenshistorier.
För egen del är jag rädd för att det här sjätte försöket även gick åt skogen... Minus idag på RD10 och tilltagande mensvärk. Klart man hoppas på ett mirakel, men jag känner min kropp så väl efter alla behandlingar och misslyckade försök. Troligen gör vi ett sista IVF-försök innan vi går vidare med andra alternativ.
Grattis Emsie!!! Fantastiskt! Toppen om du också kunde skriva in dig i listan. Så härligt när den fylls på med graviditeter.
Poussin!! Åh vad jag hoppas att du får se ett plus på stickan snart. Det är din tur nu din kämpare!
Lillamillan, hur går det för dig? Några symtom ännu? Vet att det här är helt överjävliga dagar, men håll ut!
lyckligtlottad, välkommen tillbaka! Tråkigt att höra att det inte gått så bra hittills med era ÄD-försök. Den välbehövliga pausen har säkert gjort er gott.
Attack, jag blev också utdömd när vi skulle sätta igång första försöket och precis som de andra säger är det en stor sorg att få det beskedet. För oss blev det inga blåsor och vi fick avbryta. Vi gjorde dock ytterligare ett försök som såg bättre ut och sedan blev det fler och fler (kolla min presentation). Sedan oktober 2011 står vi i ÄD-kö och vi kör parallellt med IVF så länge vi orkar och har råd. På ett eller annat sätt ska du få en bebis ska du se!
Längtar, hur går det med magen? Är så glad för din skull!! Tänk att alla år av kämpande och sorg äntligen är över.
Rocktroll, äggplock snart?
Kattflickan, åh vad jag hoppas att dina ägg ser fina ut och att flera blir befruktade!
Alla ni andra som är på gång - stort lycka till!!!
Jag är på ruvardag 13 idag. Negativt test - ingen mens. Kan inte mensen bara komma om det ändå har misslyckats?? Har haft "mensvärk" i över en vecka. Förmodligen en biverkan av Crinone, men det har varit så intensivt ibland att jag varit säker på att mensen ska komma när som helst. Har ni hört om någon som fått minus på RD13 för att sedan få plus? Vid tidigare försök har mensen alltid kommit 14 dagar efter ÄP.