• Poussin

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Pölsan - Har du testat eller väntar du på att maken ska komma hem??? Är så nyfiken och fortsätter hålla tummarna! Glad

Kattflickan - Ring och stäm av med dem, men om de sa att skulle börja på en lördag så har de säkert räknat ut att det bli ÄP på "rätt" dag. Vad skönt att du inte hade några problem med sputorna, det underlättar. Jag var rätt spruträdd innan jag hamnade i den här världen, men har kommit över det nu och de sprutor man ger sig själv har ju som tur är väldigt fina nålar. Vi brukade blanda till Menopur/Fostimon tillsammans och oftast var det maken som gjorde det, han kände sig mer delaktig då.

Själv går jag och väntar på mensen, sååå typiskt att det ska vara sen när man väntar på den... morr. {#emotions_dlg.djavulsk} Körde svampbehandling under ÄL så ingen chans att ett mirakel skett utan jag får snäll vänta på att tant röd behagar dyka upp. Hoppas på morgondagen!

Kram!
  • Poussin

Hej Bullen och välkommen hit, klart du ska hänga med oss! Glad
    Grattis till sonen, hoppas du inte behöver lika många försök för att bli gravid med nr 2!
    Märkligt att det räckte med 150 enheter innan och att du nu behöver 450. Vilken klinik går du på? Fick du ut många ägg vid dina tidigare försök? Om jag har förstått det rätt så innebär PCO en större risk för överstimulering, men jag håller med dig om att det känns som om det inte riktigt går ihop med ett lågt AMH värde...
    Det är ju väldigt positivt att du blivit gravid vid hemmaförsök, men beklagar innerligt att det slutade i MF, vet hur jobbigt det är.
    Spännande att du är igång, vi får följas åt och peppa varandra på resan till plusset! Lycka till och skriv gärna in dig i listan! Solig

• Poussin
    Pölsan - Jaaaa, GRATTIS vännen, jag sa ju att du inte behövde tänka på ÄD. Hade samma bra känsla för dig som jag hade för Lully och hon plussade ju och har en bebis på gång! Skrattande Häng inte upp dig på symptom, vissa har ju inga symptom förrän långt senare! KRAM!!!
    PS Nej inte ännu men om den inte dyker upp idag så kanske jag får lägga ner pengar på ett test, känns bara så onödigt. Sen får jag väl testa vita byxor och studsmatta... Flört

Bullen - Bra att ni fått ut så många ägg innan, hoppas ni får en fin skörd även denna gång! Hur var er befruktning på de tidigare försöken?
    Jag blev gravid på hemmaförsök sommaren 2010, fick se ett hjärta slå i v 7 men fostret var lite för litet och sen i v 8 konstaterades MF. :( Hur långt hann du gå i dina graviditeter?

Småsteg - Roligt att du tittade in. Hur ligger ni till i ÄD kön? Hejar på dig med!
  • Poussin
    Vädur - Svårt beslut, har ni satt någon deadline när ni ska ha bestämt er? Låter klokt med en paus, att låta kroppen vila och rensa ut alla hormoner ur kroppen. Är det landstingsfinansierat eller går ni privat nu? (minns inte hur det var). Lycka till med vad ni än väljer! {#emotions_dlg.flower}
  • Poussin
    Rocktroll skrev 2012-02-13 17:52:48 följande:
    Hej! Kika in här för jag behövde lite hopp efter att ha hört att IVF inte ens är en idé för oss och därmed bröt ihop när vi nu ska göra vårat tredje försök. Känns lite bättre efter att ha läst framgångshistorier 
    Hej! Vad baserar de sig på när de säger att IVF inte är någon idé för er? Om jag förstår rätt så har ni gjort 2 försök, vad har ni fått för resultat då?
    Ja visst inger det hopp att läsa om alla som faktiskt har lyckats - och fler kommer vi att bli! Skrattande
  • Poussin
    Vädur 78 skrev 2012-02-13 20:28:58 följande:
    Vi går privat på Fertilitetscentrum i Göteborg(Carlanderska)  Ska vi testa den tyska metoden så kan vi väl komma igång när som egentligen. Ska ta kontakt med Riga denna veckan och göra oss startklara där om det blir vägen vi väljer. Vill i alla fall göra ett försök i maj/juni. Kram kram
    Låter som en bra plan! Har en vän som är på gång i Riga och hon verkar nöjd, skönt att det inte verkar vara några köer! Kram!
  • Poussin
    Rocktroll skrev 2012-02-13 22:25:29 följande:
    Jag har lågt AMH men kommer inte ihåg exakt värde så har bett om att få göra om det. Första gången fick man ut 5 ägg och 3 blev befruktade, fick tillbaks 2 och det tredje dog under odlingen. Andra försöket fick jag ut 6 ägg och 2 blev befruktade som jag fick tillbaks. Trodde inte det var sååå dåligt resultat men när läkaren som ska kunna sin sak säger att det är lika bra att vi ställer oss i adoptionskö istället för att fundera på 3 nya försök om detta inte lyckas så blir man ganska modfälld. Nu ska jag iaf testa ny medicin för innan har jag tagit puregon men nu ska jag ta menopur så man kan hoppas det blir någon skillnad. Har läst att man oftare ger menopur till dom med lågt amh värde, stämmer det? Konstigt att jag inte fått det ordinerat tidigare i såna fall.
    Går ni privat eller är det landstings försök? Låter mycket märkligt att ni inte skulle få fortsätta, du har haft bättre resultat än jag som aldrig har fått ut mer än 3 ägg. De har inte gett oss så stora chanser att lyckas, men har ännu inte sagt nej till fortsatt behandling. Nu gör vi vårt 5:e och sista försök hos CvL, misslyckas det så blir det kanske ett till på CFC annars ÄD i höst. Har ni funderat på ÄD?
    Det är väldigt individuellt hur man reagerar på Puregon vs Menopur, jag har t ex fått bäst resultat med Puregon och kasst med Menopur/Fostimon, men för andra tjejer är det tvärtom. Menopur ska ge enlige läkarna ge bättre kvalitet på äggen, hoppas det blir så i ditt fall!! Glad
  • Poussin
    Linn73 skrev 2012-02-13 21:23:44 följande:
    Grattis grattis pölsan!!! Vilka glädjande nyheter! Jag hoppas att du banar väg för fler plus framöver.

Välkommen också alla nya!

Om ca två veckor blir det FET för egen del. Jag mår prima och hoppas att det här ska bli sjätte och sista gången.
    Spännande vännen, då kommer vi att ruva tillsammans! Det är klart att det blir sista gången för oss båda, nu blir det bebis!!! Skrattande
  • Poussin

Jag fick äntligen mens igår så ikväll är det dags för sprutstart! Skrattande Jag har dock åkt på en elak förkylning, hoppas kunna skaka av mig den under dagarna som kommer, vill ju inte vara sjuk när jag ska odla ägg! Obestämd

Gällande AMH så har min läkare sagt att visst kan det variera mellan cyklerna, men att variationer från t.ex 0,4 till 0,8 inte har  någon betydelse utan man har fortfarande en lika knaper äggreserv. Men tjejer, glöm inte att ett lågt AMH värde bara visar att det finns färre ägg, det säger inget om kvaliteten!!!

Kram till er alla!

• Poussin
    ALLA VI SOM SKA BLI FÖRÄLDRAR {#emotions_dlg.flower}
    Gravida: Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år Albatross74 AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Ida73 AMH 0.2 IVF1, 0 ägg (Gonal-F+ Ovitrelle). IVF2, 6 ägg (Menopur + Pregnyl) Lully Hill, 45 år, AMH 0,28, 6 IVF denna gång med immunbeh. (Korta prot. Fostimon 300+Ovitrelle) Väntar på nytt försök: Sunshine123, (33 ar), AMH 0,48 , FSH 10,8. Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti. Castor  (36 år), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök 23 maj 2011 p.g.a  "flare-up" effekt, dvs östrogen-chock pga sprayen som resulterade i   två  cystor och förhindrande menopuren att fungera. Anemon (38 år), AMH 0,47 Planerar behandling troligtvis i november. LycklligtLottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60. 1111111 (40 år), AMH 0,5. pp08 (41 år) IVF6/syskonförsök.
    Sprayar:

Bullen73, (38 år), AMH 0,4. Spraystart 12/2

Sprutar:

Poussin (34 år), AMH 0,4. IVF nr 5 med korta protokollet, sprutstart 15/2 med Puregon 300 enh., VUL 20/2, prel ÄP v 8.
    Planerat ÄP/ET/FET:
    Linn73 (38 år), Tidigare AMH 0,41, nytt prov juni -11 visade AMH 0,84. Förhoppningsvis FET vecka 8. Ruvar:
    Pölsan (1977) AMH 0,8 första syskonförsöket IVF/ICSI. TD 14/2 Längtar74,  (37 år), AMH <1, men 1,2 okt 2010!  3 IVF, varav 1 avbrutet. Inga  ägg vid ÄP. ÄD1 Valencia, två embryon - neg. FET 9/2, två embryon. TD  23/2. ÄD-kö: Småsteg, AMH 0,49, 1 makeinsem, 1 IVF utan resultat, rek ÄD Jegs  (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten IVF  behandling 6/5. Kör både ÄD (vän utreds för korsdonation, provtagning 1 i  sept 2011) och Adoption (Medlemskap i Adoptionscentrum från Juli 2011,  diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011). Nelle (37 år)  AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21) Har gjort tre  IVF-försök med egna ägg som inte lett till ET. Står i landstingets ÄD-kö  sedan 11.03.01. Linn73 (38 år), AMH 0,84. Har gjort fem misslyckade IVF:er. Står i landstingets ÄD-kö sedan 111010. Poussin (34 år), AMH 0,4. Har 4 misslyckade IVF försök och är nu framme i ÄD-kön på Huddinge. Väntar ÄD-start: ewa00,  (25 år),  AMH <<0,1 , FSH mellan 6-60. Framme i landstingets  ÄD-kö efter ca 14 månader, väntar nu på matchande donator

Adoptionskö:

Nelle  (37 år) AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21) Medlem i AC  sedan juli 2011 och i FFIA sedan augusti 2011, diplomerad  adoptionskursdeltagare i okt 2011 Jegs (31 år), FSH 15, AMH  0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten IVF behandling 6/5. Kör både ÄD  (vän utreds för korsdonation, provtagning 1 i sept 2011) och Adoption  (Medlemskap i Adoptionscentrum från Juli 2011, diplomerad  adoptionskursdeltagare i okt 2011). Linn73 (38 år), AMH 0,84. Medlem i BFA sedan okt 2011 och AC sedan jan 2012. Poussin (34 år), AMH 0,4. Medlem i AC sen okt 2011. pölsan (1977), AMH 0,8, medlem i AC sen nov 2009 längtar74, medlem i AC sedan apr 2011. Övrigt: Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök. IVF hos CFC. Troligen om ca 2 veckor.
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH