• Poussin

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Vinterland  - Vilken klumpig kommentar av din vän, förstår att du blev ledsen.

Kattflickan - Åh, hoppas verkligen att du hinner med ett försök till innan sommaren. Vet du när de ska återkomma?  Låter klokt att kolla upp ditt TSH och försök få Levaxin om du fortfarande ligger lika högt.

Hope - Hur går det för dig?

Kram!

• Poussin
    Hope - Lycka till på VUL imorgon! Jag ska också på VUL, spännande! Glad Jag är trött vissa kvällar, men jag äter prednisolon och det håller en vaken. Annars så känner jag inte särskilt mycket, inget illamående i sikte.

Jegs - Åh vad roligt att höra att ni ska få ägg innan sommarstängningen! Lycka till! Solig

Rocktroll - Mina symptom kommer och går, verkar vara rätt vanligt. Klart att det kommer att gå vägen!

pp08 - Det är pyret i magen så klart! Flört

Hjärtefröjd - Ring kliniken och fråga om du undrar, det skulle jag gjort.

Missne - Välkommen och lycka till med hemmaförsöket, som du skriver, man vet aldrig. Flört Hur många försök har ni gjort? Märkligt att de inte vill låta er försöka, jag har gjort 5 IVFer med ett AMH på 0,4 och det blev ju 5e gången gillt! Det var vårt sista försök innan vi skulle gå över till ÄD (eget beslut dock) håller tummarna för att nästa försök slutar med plus för er också.
    Vad bra att du hittat en läkare som hjälper er, spännande med nytt preparat, berätta gärna mer när du vet.
    Jag har tagit preparat från Italien och USA som ska förbättra äggkvaliteten, men det är ju kanon om det finns något svenskt!

Rita70 - Välkommen hit. Har du varit i kontakt med CFC i Köpenhamn, de är lite mer öppna än svenska kliniker. Lycka till!

Kram till er alla
  • Poussin
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-04 19:45:49 följande:
    Jo, jag frågade ju när jag pratatde med kliniken idag, men eftersom man bara får pratat med en sköterska så fick jag som vanligt svaret att läkaren ordinerat så. För att prata med läkaren måste man boka telefontid och det är ofta en månads väntetid....
    Då förstår jag. Känner igen det där med att få svaret att läkare ordinerat det... Jag tror absolut att du kan lite på att de vet vad de gör, men det vore ju intressant att veta hur de resonerat och på vilket sätt det påverkar att variera dosen mellan dagarna.
  • Poussin
    Missne skrev 2012-04-04 20:16:51 följande:
    Vilka preparat har du tagit som är från Italien och USA?
    Inofolic från Italien och Fertile XX från USA. Inofolic fick jag tips om här på FL från en tjej som bor i Italien och Fertile XX är det min grekiske läkare i Aten som rekommenderar.
  • Poussin
    Castor - GRATTIS!!!!!!! SkrattandeDet är ju heeeelt underbart, blir helt tårögd. Så otroligt glad för er skull, tänk att du blev naturligt gravid trots alla odds! Har du inte möjlighet att gå och testa hCG med 48 timmars mellanrum innan den 26:e så får du bekräftelse på att pyret växer!

pp08 - Härligt att strecket blir starkare, det kommer att gå vägen denna gång! Har du testat hCG?

Rocktroll - Vi har berättat för alla som visste om att vi gjorde IVF, vi har valt att vara väldigt öppna med det bland vänner så i stort sätt alla våra (nära) vänner vet om redan nu, inom familjen så är det bara föräldrar och syskon. Hade vi blivit gravida på naturlig väg så hade vi nog väntat lite, men nu var det lite svårare, ville ju inte ljuga och säga att det inte gått vägen... 

Jag var på VUL imorse och fick se ett litet pyre i bra storlek och med ett fint pickande Hjärta. Bästa påskägget någonsin! Solig

Glad Påsk allesammans. Kram! 
  • Poussin

Tack allesammans, ni är så rara! Hjärta

pp08 - Är i vecka 7+3 idag.

Castor
    - Du ska absolut börja ta folsyra varje dag och jag skulle även ta progesteron om du har, bara för att stötta det lilla pyret så mycket det bara går! Jag kommer att fortsätta med proggisar fram till v 12.
    Jag har haft alla möjliga typer av molvärk under dessa veckor, så oroa dig inte. Mina bröst ömmande mycket i början, men inte längre.

Kattflickan - Säger som Pölsan, vilka tuffa frågor du brottas med, hoppas också att du har någon läkare du kan diskutera med. Stor kram till dig!

Pölsan - Är inne och smygläser er gravidtråd, tänkte kanske våga mig in nu när jag vet att hjärtat slår. Flört

• Poussin

Emsie  - Lycka till på VUL imorgon! Skönt att blödningen slutade.

Mali - Välkommen hit och håller tummarna för att surrandet blir ett plus! Glad
    Ja, AMH kan förbättras, men enligt de läkare jag träffat så blir det aldrig någon drastiskt ökning, t ex från 0,4 till över 1. Men det är klart det är positivt att nästan dubbla det som du och även Linn vår trådstartare gjort!

Hjärtefröjd - Känner du dig lugnare gällande varannan dag doserna?

Själv ringde jag och bokade tid för inskrivning hos BM idag, känns kanon! v 8+1 idag. Solig

• Poussin
    Rocktroll skrev 2012-04-10 20:23:37 följande:
    Härligt med inskrivning Glad

Själv är jag super orolig nu för det kom lite blod när jag var på toa nyss. Hoppas det inte kommer mer.
    Förstår din oro, håller tummarna för att det inte är något! Rätt många blöder lite i början utan att det är någon fara. När har du VUL planerat?
  • Poussin
    Rocktroll - Puh, vad skönt! {#emotions_dlg.flower}

Emsie & Hope - Grattis, underbart att ni fick se små pickande hjärtan! Hjärta

Mali - Jag skulle tro att det är samma läkare på Mama Mia som rådde oss att gå direkt till ÄD för 2 1/2 år sen...
    Uppe i högra hörnet av varje inlägg så har du 3 symboler, den mellersta heter "citera inlägg" och om du trycker på den så hamnar den texten nere i "svara-rutan". Glad

Ciara - Jag hittade en jätterar BM när jag var gravid för 2 år sen, tyvärr hann jag bara precis skriva in mig innan missfallet. Då skrev jag in mig i v8 , nu blir det v 10+2 så det känns lite mer säkert. Glad
  • Poussin

Ciara & Rocktroll - Grattis! Vilka underbara nyheter! Glad

pp08 - Vad jobbigt att fostret var för litet. När har du nästa VUL? Håller tummarna stenhårt för att det växt till sig!

mali - Håller tummarna för det ändå är ett litet pyre som fastnat!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH