• Poussin

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Linn - Håller dem så hårt att de börjar bli blå!!! Stora varma kramar

• Poussin

Linn - Neeej vad tråkigt gumman, usch vad ledsen jag blir. :(
    Men det innebär ju att det var guldägget som frystes in - 2012 blir det bebis vännen!
    Stora varma kramar, tänker på er

• Poussin
    Ankaja - Åh vad roligt att höra av dig och GRATTIS till lilla Eira - vad underbar att hon är här!!! Baby Kram
  • Poussin

Castor - GRATTIS!!! Som Linn skriver så är du nu PUPO (pregnant until proven otherwise) :D Ta det lugnt, gör roliga saker och ta hand om dig. Det är helt uppenbarligen en liten kämpe och jag hoppas den flyttat in för långtidsvistelse! Kram

Kvinna72 - Nej vad sorgligt och vad jobbigt att inte vara hemma. Hoppas du är hemma nu så att kan kramas med mannen. Du ska se att det går hela vägen nästa gång!!

Linn - Fy vad jobbigt mef tester som visar olika. :( Håller tummarna för er frysis!

Millan - Vi har inte fått några förhållningsregler, men själv slutar jag med koffein, alkohol och drar ner på sockerintaget så mycket det går.
    Kul med julfest :)

Här händer det inte så mycket, har skickat ner mina testresultat till Aten och väntar på återkoppling. Vi åker ner i mitten av januari och tar de prover som måste skickas till Chicago för analys.
    Fick svar på hormonproverna, AMH ligger på 0,4 så det är stabilt, FSH på 11 vilket är för högt och östrogen var för lågt... Hoppas att någon månad till med Inofolic och nu även Fertile xx på Dr D's inrådan kan boosta äggen inför nästa ivf. :)

Kram och trevlig helg allesammans!

• Poussin

Längar och Linn - Tack för omtanken! Var uppe och tömde mormors rum på hemmet ikväll - sorgligt. Gråter

Längtar - Har tänkt samma tanke som du, även om det är tufft det vi går igenom så måste det varit ännu tuffare på deras tid då möjligheten till hjälp inte ens fanns!
    Åh, du har mina tummar raring -  vilken underbar start på 2012 det vore! Glad

Linn - Åh gumman, jag vet hur det är. Har knappt några vänner utan barn, det är i stort sätt bara mina FL-vänner som fortfarande kämpar på för att blir föräldrar - de andra har nästan alla fått nr 2 redan...

Fick en sån härlig bild framför mig för några dagar sen, det var jag i mina föräldrars soffa nästa jul och jag var så gravid att jag knappt kunde ta mig ur soffan - så nu affirmerar jag denna bild och har bestämt att så blir det! Flört

Önskar er alla ett underbart 2012 - nu ska gravidlistan fyllas på!!! Skrattande
    Kram Hjärta

• Poussin
    Castor och Längtar - Beklagar verkligen! Rynkar på näsan Jag lider med er och förstår hur ni känner. Varma kramar till er

Millan - Vad sorgligt med din katt, förstår att det var tufft! Skönt att ni ska till Huddinge snart, hoppas ni får komma igång snabbt!

Kvinna72 - Låter bra att läkarna vill byta metod, jag ska också testa korta protokollet nästa gång efter 4 misslyckade försök med långa - ska bli mycket spännande!

Vädur - Tack! Hjärta

Linn - Har ni bestämt datum? Blir det resa i vår eller redan nu i vinter? Låter mysigt, det är viktigt att ha roliga saker att se fram emot så att man inte helt grottar ner sig i barnlösheten!
    Har du datum för FET - håller tummarna för att det är ett litet guldägg som väntar på att flytta in!

Vi har nu bokat resan till Aten, det blir 14-16 januari - känns sååå bra! Solig

Stora kramar till er alla och det här blir ett bra år fullt av plus!!!
  • Poussin

Millan - Vilken underbar vän du har, otroligt fint av henne att erbjuda sig att donera! {#emotions_dlg.flower}

• Poussin

Mariposa - Tack! Glad

Ja, imorgon bär det av mot Aten, på söndag ska vi turista lite och sen på måndag är det dags att träffa Dr D - ska bli väldigt spännande! Tittar in när vi är tillbaka och berättar hur det gick.

Kram till alla!

• Poussin
    Längtar - Spännande att ni är på gång igen, nu kommer det att bli plus - så är det bara!!! 
    Vad har de ändrat i behandlingen?

fin4 - Tack för din historia och grattis till pyret i magen!

Linn  - Åh vännen, den här gången blir det plus som håller i sig och blir bebis - 2012 är allas vårt bebisår! Hjärta

Själv är jag tillbaka efter en härlig helg i Aten. Allt gick bra, det var dock lite kallt och regnade lite till och från så vi fick ingen skön vårhelg vi hoppats på, men så var vi ju inte där på semester heller... Flört

Mysig lördag kväll, ute och promenerade i stan, bra middag på mysig restaurang, söndagen var vi på Akropolis (WOW Förvånad), Zeus tempel och Agoran - hela stan är ju ett enda stort museum! På kvällen åt vi på en annan mysig restaurang och sen promenerade vi runt i stan.

Måndag morgon tog vi taxi till kliniken, tyvärr var Dr D 1 timme sen pga punktering på bilen, vet inte vem som var mest stressad när han väl dök upp, jag eller han...
    Bra, men lite stressigt möte, pratade igenom min historia och de tester vi tagit hittills. Han tror vi har mycket goda chanser att lyckas, t o m på naturlig väg med hjälp av behandlingen och att behandlingen med IL och Fertile XX bör hjälpa äggstockarna att producera bättre ägg. 5 stora rör men blod skickades iväg med Fedex, ska bli mycket spännande att se vad testerna från Chicago visar. Glad

Om allt ser ok ut så kör vi igång i nästa cykel, fick mens idag så då blir det ÄP och ET i slutet av februari eftersom vi kör korta protokollet denna gång. Frågade vad han ansåg om korta vs långa men han sa att han ansåg dosen vara viktigare och att han inte förstår hur läkarna kan ge så höga doser till oss med trötta äggstockar. Han rekommenderade 225 och sa att han inte gett någon kvinna en dos över 300 de senaste 3 åren. Väldigt annorlunda synsätt än vad vi är vana vid... Obestämd

Stor kram till er alla!
  • Poussin
    Millan - Fast du har inte helt fel för jag tar ju även Inofolic som kommer från Italien, Italienska kliniker rekommenderar att man tar det 3 månader innan IVF för att förbättra chanserna! Så jag kör lite italiensk/grekisk metod! Skrattande Jag har inte gjort IVF på Huddinge men hoppas du kan få svar snabbt om  när ni kan komma igång!

Linn - Åh men det är ju snart, du har mina tummar!

Pölsan - Förstår dina tankar, men det kanske är positivt att det är färre blåsor för då hoppas vi att all kvalitet samlas i dessa istället för att spridas ut på fler! {#emotions_dlg.flower} Gör de ICSI på äggen? Och glöm inte att det bara behövs ett ägg i slutändan! Vad sa läkaren, fick du tid för nytt VUL och blev det någon ändring i dosen? Vilken dos tar du nu?
    Håller tummarna för dig!

Själv går jag och väntar på resultaten från Chicago som bör komma i början av nästa vecka!

Trevlig helg allesammans! Solig
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH