• Poussin

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Linn - Till mig sa läkaren att det inte spelar någon roll vilken dag i cykeln man tar AMH.
  • Poussin
    längtar74 skrev 2011-07-04 15:17:42 följande:
    Åh, albatross74 - grattis!! Så underbart!

Önskar att jag kunde bidra med ngt positivt men morgonens ÄP blev precis som förra gången helt utan resultat. Läkaren kunde inte förklara varför.

Googlade på det o hittade "empty follicle syndrome". Tydligen så kan det egentligen betyda att äggen sitter hårt fast i äggblåsan o helt enkelt inte lossnar. Händer i 1% av fallen, vanligare för de i vår situation. Hur man ska behandla verkar mer oklart. Någon skrev att ytterligare en ägglossningsspruta o nytt ÄP 24 timmar senare kan ge resultat. Alla överens om att det viktigaste är en mer individuellt anpassad behandling o timing för ägglossningssprutan.

Kunde det inte vara nog med att man har sjukt dåliga värden? Måste man också drabbas av några mystiska komplikationer (som för övrigt ingen pratat om på vår klinik)?? Känner mig så uppgiven. Det är nog så att vår resa får fortsätta med ÄD. Just nu känns det väldigt långt borta med en graviditet, för att inte tala om ett barn. Ska på bröllop till helgen o fasar lite grann inför det. Helst vill jag bara vara hemma.

Enda trösten är att vi har semester båda två. Skönt att slippa tänka på jobbet en tid.

Kramar.
    Nej vad ledsamt gumman, tycker så synd om er! :( Instämmer med tjejerna ovan, tillåt dig deppa, tror det är nödvändigt för att orka kämpa vidare. Livet är verkligen inte rättvist!

Ta hand om dig och stora kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Poussin
    Linn73 skrev 2011-07-22 10:45:11 följande:
    Hej alla fina kämpare, hoppas ni har en skön sommar! Vi är ett gäng som försöker igen efter sommaren, det vore så härligt att få fylla på gravid-listan under hösten! Jag måste rådfråga er, försöker ni på egen hand mellan behandlingarna eller har ni lagt ner det? Jag hoppas fortfarande på ett mirakel, men blir så oerhört besviken varje gång mensen kommer. Är helt manisk mellan ÄL och BIM och upplever att jag har det ena graviditetstecknet efter det andra. Kan knappt tänka på annat. Är det ens lönt för oss med lågt AMH? Kanske tar det massa onödig energi? Jag vet inte. Men hoppet är ju det enda som överger en... Sedan undrar jag också varför det inte går om man trots lågt AMH har ägglossning? Det sägs ju att vi inte ska ha sämre kvalitet på äggen, bara färre till antalet i reserven? Så många funderingar just nu... Är så glad för alla solskenshistorier!! Det ger mig en anledning att fortsätta kämpa! Kramar
    Hej raring! Det är klart det kan funka, jag blev ju spontant gravid förra sommaren! Vi försöker hemma varje månad och hoppas självklart att det ska lyckas, känner väldigt väl igen mig i det du skriver om att ha i stort sett alla graviditetssymptom man finns mellan AL och BIM bara för att sen bli väldigt besviken när mensen dyker upp...
    Det låga AMH värdet gör ju inte att vi har sämre ägg, men däremot att vi har färre och det innebär ju tyvärr även färre av bra kvalitet... Men omöjligt är det absolut inte, på CvL sa de att vi absolut kan bli gravida på egen hand (som vi även bevisade förra sommaren) med att det kan ta 3-4 år...

När kör du igång igen? Jag börjar spraya med Synarela nästa onsdag, ska bli spännade att testa Fostimon denna gång, hoppas på bra resultat. Går även på zonterapi en gång i veckan, tror starkt på det. Har du testat akupunktur eller liknande? Mensen blev en vecka en så det bli nog prel ÄP v 34 för oss, vilket faller mitt i semestern, så det är perfekt! Glad

Hoppas alla har en skön sommar och tack till alla som tittar in med solskenshistorier, det är så underbart att läsa! Solig

Stor kram till er alla!
  • Poussin

Lyckligt lottad - Åh vad spännande, lycka till! Glad

Själv fick jag en otrevlig överraskning inatt då min mens dök upp över en vecka för tidigt, så det blir ingen IVF för oss denna cykel. Rynkar på näsan Känns lite snopet måste jag erkänna, men jag försöker se det positiva i det hela t ex att jag kommer att må bättre på semestern och att jag kan dricka champagne på vår 10 års dag. Skål
    Var lite ledsen inatt, men det har blivit lättare under dagen och nu ikväll var jag och åt middag med 2 tjejer som också är inne i IVF karusellen och blev peppad, så nu satsar vi på nästa cykel. Irriterande att CvL är stängt, hade gärna ringt och pratat med dem. Vet inte varför den kom tidigt, den var ju en vecka sen förra månaden så det kanske har med det att göra...

Linn - Vi kanske kör igång samtidigt! Glad 

Stor kram till er alla!

• Poussin

Linn - Om CvL tycker att jag kan köra igång nästa cykel så blir det spraystart 14 augusti även för mig! Glad Lustigt om vi börjar på precis samma dag.

Kram!

• Poussin

Kvinna72 -  Välkommen hit! Precis som Linn säger så har ju flera tjejer här i tråden visat att man kan bli gravid trots lågt AMH, jag blev själv spontant gravid förra sommaren även om det slutade i MF så ger det mig hopp om att lyckas igen. Om ni kommer att gå privat kan jag varmt rekommendera Carl Von Linne i Uppsala, de är kanon!
    Vi är som sagt flera som är på gång nu och gravidlistan kommer att fyllas på! Glad

Linn - Åh vad kul att vi sätter igång på samma dag, nu 17 ska vi bli gravida vännen! {#emotions_dlg.flower} Vad roligt att ditt AMH är bättre, det är ju jättebra nyheter! Är lite nyfiken på att ta om mina värden också.

Lyckligtlottad - Nu är det inte långt kvar till ET, så spännande! Vilken fantastisk vän du har som ställer upp som donator! Intressant att statistiken är så dålig gällande ÄD här i Sverige, trodde det var fler som lyckades än så...

Jegs & Nelle - Spännade att ni är igång med adoptionsprocessen, det ger ju i alla fall garanterat en liten i slutändan! Glad Vi pratar lite om det hos oss också, kanske ställer oss i kö om nästa försök inte lyckas.

EGO - Är äääntligen på semester, nu ska jag bara ha det bra i 3 veckor, först lite Skåne, sen Värmdö och får se vad det blir sista veckan. Cool Hoppas bara att mensen kommer som den ska och inte för tidigt som sist, den får ju gärna låta bli att komma helt, men det känns inte så troligt. Flört

Kram till er!

• Poussin

Hej alla goa tjejer!

Nu är jag hemma och mellanlandar en snabbis efter en vecka i Skåne, underbara landskap, men vädret lämnade lite att önska! Började spraya inför försök nr 4 imorse, skönt med Synarela och bara 2 gånger om dagen. Lustigt att vi följs åt än en gång Linn, nu bestämmer vi att det är dags för lite solsken här i tråden!

Hinner tyvärr inte kommentera ordentligt, men beklagar verkligen era tråkiga besked Nelle och Småsteg, förstår att det är tufft! Stora styrkekramar till er!

Lyckligtlottad - Håller tummarna för att ni får tillbaka ett guldägg imorgon! Härligt att det blev en sån bra "skörd"! Lycka till!!!

Kram till er alla!

• Poussin

Då var det dags för en liten uppdatering även för mig!

Väntar på nytt försök:

Sunshine123, (33 ar),  AMH 0,48 , FSH 10,8.  Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti. Castor (36   år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök 23 maj 2011 p.g.a   "flare-up" effekt, dvs östrogen-chock pga sprayen som resulterade i  två  cystor och förhindrande menopuren att fungera.

Sprayar:

Linn73 (38 år), Tidigare AMH 0,41, nytt prov juni -11 visade AMH 0,84. Planerat ÄP mitten av sept om allt går vägen. Poussin (33 år), AMH 0,35. IVF nr 4. Spraystart 14/8, planerat ÄP v 37..

Sprutar:

längtar74 (37 år), AMH <1 först men 1,2 okt 2010! FSH 11,6. IVF3: Sprutstart 19/6
    Planerat ÄP/ET/FET:
    Anemon (38 år), AMH 0,467, FET om Pingu klarar tining, UL 11/5 för närmare besked Lyckligtlottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60 Gör äggdonation. Donatorns ÄP 12/8 Planerat ET 15/8

Ruvar:

Gravida:

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5

ÄD-kö:

Småsteg,
    AMH 0,49, 1 makeinsem, 1 IVF utan resultat, rek ÄD  

Adoptionskö:

Nelle (37 år)
    AMH 0,3: Står i kö till adoptionsorganisationer och ska gå föräldrautbildning i höst. Inte utredd ännu.  

Övrigt:

Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu. Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten behandling 6/5. Adoption/ÄD?? Tur...
  • Poussin

Hej alla raringar!

Sunshine - Grattis till 6 ägg, det är ju kanon och att alla blev befruktade är ju underbart!!! Glad Lycka till på ET, håller tummarna för ett stort fint plus om några veckor!

Jegs - Grattis till husköpet!

Lyckligtlottad - Hur mår du? Inte långt kvar till TD nu... Håller tummarna!

Linn - Hur går det för dig med nässprayen? Har du fått datum för sprutstart?

Anemon - Roligt att höra av dig igen, ibland behöver man en paus för att ladda batterierna. Håller tummarna för att det går vägen för er denna gång! Tänk vad många plus det kommer bli här i tråden snart! Glad Har du börjat med sprutorna?

Albatross74 - Så underbart att höra att det går bra för er!! Baby

Längtar74 - Spännande med Spanien, du ska se att det går vägen och att du få komma med i den efterlängtade gravidklubben! Glad

Själv har jag fått datum för sprutstart nästa onsdag 31/8, ska bli skönt att lämna Synarela stadiet, jag svettas och har rätt ont i huvudet, men det brukar ju går över när man börjar med sprutorna. Jag är fortfarande på semester, men börjar jobba igen på måndag, har spenderat veckan med olika mammalediga kompisar och deras bebisar. Så mysigt att låna dem och kramas, hoppas det sätter fart på hormonerna så att jag har en egen bebbe om 9 månader. Har tid för VUL 6/9, ska bli mycket spännande att se hur det ser ut då, dels pga Fostimon, men även för att se om zonterapin har haft någon effekt.

Trevlig helg allesammans och tänk vad lång gravidlistan kommer att vara om några veckor! Solig
    Kram till er

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH