BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Ang. visst är det "jättemånga". Det är FÖR många...Det skulle inte finnas dödsolyckor, varenda en är tragisk och inte bara statistik som man kan förminska. (Samma hur den gick till).
Ang. visst är det "jättemånga". Det är FÖR många...Det skulle inte finnas dödsolyckor, varenda en är tragisk och inte bara statistik som man kan förminska. (Samma hur den gick till).
Vårat lilla liv, cosmic rekomenderar jag inte, har en själv. Belogic är jag jättenyfiken på, men vi har stolarna vi ska ha...Kolla upp den iallafall, den är ju +godkäntm till 25 kg tillochmed...
Nej, dom ger inget skydd...Evt. skyddet den ger är att flera som väljer att inte använda bältet alls för att inte skada barnet (!) börjar använda det...
Läste det för nåt år sen i samband med dessa "skydden".
Cecci, vad bra! Reagerade också på att "experten" var en besafesäljare.Självklart måste "rekomendationerna" matcha deras egna stolar...Inte bra....
Sonens two way sitter om guten...
Har inte läst det du beskriver, men håll dig till att svara p åhennes trådar med länkar, så är det ingen som köper det hon skriver rakt av i tråderna iallafall...
är det någon som har kvar länken till förra tråden? Skulle ha tag i mina mått...Har fått måtten på belogicen...
Vill någon kopiera mina mått i inlägg 1811 i förra tråden? (Googla, båda tråderna kommer upp direkt..FLs sök är jättekasst...)
Jag kan inte klistra in på FL.
Oj, lycka till, säljaren....
Kostade ju runt 1000 når den var ny....Var det ens isofix på den? Det var då bara bältet? Han tror säkert att bas=isofix.
Det är ju bara i norden/skandinavien det finns riktiga bakåtvända stolar (inte dessa som måste vändas runt 13-14 kg).
Britax har inga riktiga bakåtvända stolar i andra länder, men mest fokus på framåtvända...
I vår mitshubishi var texten katastrofal....Den var ämnat för den "vänd ettåringen framåt" kundkretsen. Den var dock på engelska.