• norgesessan

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Ni sparar two wayen? Blir det första stolen för bebisen? För den kan vara för stor när den är på nedersta läget. JAg testade Isabelle i den medan hon satt i en cosmic, så det var efter babyskyddet, testade henne i multitechen och two wayen bra för att se, och då var hon för liten för multitechen. Hon är dock liten i sig också.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Det är tyvärr vanligt. Har sätt flera som har det nyfödda barnet i ett täcke i famnen på väg från BB.

• norgesessan

Crazi cow, precis samma mått som min son Fast han fyller 6 dagar efter.
    Han har nog också växt ur multitechen. Han har bytt med lillasyster.

• norgesessan

Hmmm...Det blev lite fel Lillasyster har fått den, han har ärvt ettans twoway.

• norgesessan

Skriv svaret här om ni frågar, blev väldigt nyfiken.. Hoppas dom inte har testat det...

Undrar om bilkudden också kan användas bakåtvänd.. Den borde ju det om bältesstolen kan... Eller hur?
    Skrikandes

• norgesessan

Det är urväxt när öronen når kanten båda hållen.

Jag sydde fast elastiska band på nackstödet så det höll sig uppe när stolen inte används, samt sydde ihop glipan vid hålen som bältet skulle genom. Nu sitter det där det ska. Det elastiska bandet som sitter på fattar jag inte poenget med...

• norgesessan

Hmmm...Vilket bälte? Bilbälte för montering av stolen? Det har vi under, det blir ju onödig slitage på bilbältet annars.

• norgesessan

Mamma, tänkte på slitage från barnet. Från fötterna när man sätter in barnet/när barnet klättrar i själv, och liknande.

• norgesessan

Är Brio bilstolarna så gamla? Är säker på att jag var med om när dom var nya, men har ingen aning om när det var... Kan det varit för 5 år sen kanske?

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!