• norgesessan

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Vill man förlänga bakåtvänd åkande efter att two way är urväxt är dock bältesstol enda alternativet...Men jag håller med, innan det är det nödvändigt med internbältet.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Maisie, hade en bekant som gjorde så, det kom in i samtalet en gång, jag sa att det var livsfarligt. Hon hade aldrig hört om det innan och verkade må dårligt över det, men jag vet inte hur dom gjorde i fortsättningen (hade inte bil).

Jag tycker det är konstigt att man inte kan se det själv, men måste få det påpekat av någon annan...

• norgesessan

Det ser ju ut som vår stol. Vi köpte den 2008 har jag för mig.

• norgesessan

Nej, det var inte som vår. Vår har ett svart fällt där framme med, där knärna är.

• norgesessan

Two way är den största på marknaden. Finns dock en ny som en i tråden har tittat på, men jag vet inte hur den är

• norgesessan

Misery, vad skönt med din FB kompis!!! Vilken tur att hon insåg det i tid!!

Hoppas det finns fler som han försäljaren där ute, det behövs verkligen...

• norgesessan

Takhiza, har inte följt med sen du började skriva.
    Ni har besafe nu, den är snart urväxt, då väntar en bältesstol. Är det inte så att man får behålla bältesstolen förresten? Eller var det bara förr?

Ettan växer snart ur den, ni behöver en större bakåtvänt, ex. en two way. Hur liten är tvåan? Kan ni inte fortsätta ha den bakåtvända bilstolen fast ettan får en ny?

Du får uppdatera mig om allt blev fel

• norgesessan

Jag hade bara köpt av en jag känner.

Det är det som är tråkigt med besafestolarna och IF försäkringen, att det blir så stort gapp mellan den bakåtvända och bältesstolen. Det är nog inte många som köper en annan bakåtvänd efter besafen, men häller byter till bältesstolen när den andra är urväxt...

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!