• myran82

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Joico skrev 2011-02-22 13:01:22 följande:
    Jag tror det funkar bra. Om du inte får till en bra lutning så finns ju den där klossen att köpa, som man lägger under stolen i framkant.

Jag tycker den är lätt att flytta och lätt att montera. Jag fick inte till det nå bra i framsätet på min förra bil, men i baksätet fungerade det utmärkt. Alla stolar passar ju inte i alla bilar, eller på alla platser, så är det ju. Så prova innan bara
    Tack =) Då ska vi iväg på titta på den stolen. Det är ett stort plus om den är lätt att montera i bilen för morfar har inte världens bästa tålamod när det kommer till sånt där.

Morfars bil är är en ford focus.

Vet du vad skillnaden är på two way och two way plus?
  • myran82

Nu har vi kollat på en two way, sonen satt bra i den men jag tycker den känns så öppen mot de andra stolarna.  Vet inte om den passar i bilen för vi gick bara in en snabb sväng när vi åkte förbi så vi hade inte morfars bil.

Enkel att montera var den också, ungefär samma bältesdragning som zenton.

• myran82

Nu har vi troligvis fått tag i en brio zento som sonen ska ha sin morfars bil. Såg en annons på blocket och det visade sig att det är en bekant till mig, så jag litar på att köpa stolen. 500 kr för en stol från 2007, tycker jag låter helt okej.

• myran82

Nu är jakten på stol till sonen som han ska ha morfars bil över.

Det blev ytterliggare en brio zento som någon pappa känner hade haft till sitt barnbarn. 800 kr för en -09, i kanonskick verkligen =)

• myran82
    Jempa L skrev 2011-03-08 22:40:27 följande:

Jag kanske skulle ha hindrat maken från att slänga den här, och slängt ut den på blocket för en femhundring i stället?! Flört 
    Bilkudde med frigolit i och typ frottétyg?

En sån hade jag som liten och den används fortfarande har jag hört. Den jag hade borde vara runt 25 år nu.
  • myran82
    Jempa L skrev 2011-03-09 10:21:57 följande:

Näe, den här hade faktiskt en glasfiber/plaststomme! Vet inte alls var den kommer ifrån eller vem som haft den, den låg bland en massa bråte här hemma. Men bäst före har helt klart passerat. Flört
    Okej. Ser lik ut den jag hade.
  • myran82

Jag behöver hjälp. Behöver montera in vår brio zento i baksätet i vår Ford fokus men det är jättedumt. NÄr jag drar åt förankringsbanden reser sig hela stolen i framkant trots att bältet är åtdraget. VAd gör jag för fel?

• myran82
    Cecci78 skrev 2011-03-11 23:08:14 följande:
    jag har haft vår zento i en focus. Har du den uppfälld eller infälld? Alltså framtill där barnet har benen? Jag tror den sitter mycket bättre om man fäller ut den.
    Nu är den infälld och stolen står en bit in på sätet för lite bättre lutning. Än behöver inte pojken något benutrymme.

Ska testa att fälla ut klaffen eller vad den kallas.
  • myran82

Jag är lite besviken på vår brio vi köpte sent i höstas.

Gummit som sitter på hornen (kallas det så?) har börjat lossa. Än pillar inte sonen där så mycket men det dröjer säkert inte länge till han blir klåfingrig. Är rädd att han ska få tag i en bit äta upp eftersom allt ska in i munnen.

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!