BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Det är vår också. Tycker jag.
Det är vår också. Tycker jag.
Jo, det är en lag...Inte sitter barnet i godkänt stol häller, om han hade suttit med internbälterna...Vaddå får skylla mig själv? Hon har ett ansvar för pojken!!!
Hon visar här att hon vet definitivt inte vad som är bäst för hennes barn, tror hon seriöst det så vill jag innte ens tänka på hur hon gör andra saker...
Kort sagt, hon tar inte sitt ansvar som förälder...
Och självklart överlevde hon utan bilstol som liten, men skulle tro hon hade varit med om en olycka och slagit i huvudet...
Hade hon inte överlevt hade hon knappast kunnat skriva så idag, alla som dog i olyckor på den tiden kan inte skryta av att dom inte dog, för dom finns inte mer.
Småstad, Min son är sammanlagt 111 cm lång (nästan 112). Hoppas din son avstannar i overkroppsväxten och att det fokuseras på benen nu!!
Är ju jättetråkigt att behöva vända så tidigt, men när det inte finns andra alternativ så måste man ju det...
Skriver i en bilstoltråd (en som frågade efter rekomendationer). En där skrev om en försäljare som rekomenderade henne att fästa förankringsbanden i nackstödet på stolen framför, för den bilen dom testade med hade inga möjligheter för att fästa som vanligt (elstol).
Helt sjukt!! Hon gjorde dock inte som han sa.
Jag vet inte var jag såg/hörde det, men har för mig att på översta hålet får det gå under. Vet dock inte om det är rätt. Borde ju inte mosa ryggraden nåt mer än när bältet är i samma läge som axeln.
MammaHela, precis!! Fattade inte jag hällre, sjukt att det finns såna försäljare....
Hur kommer man på en sån sak? Fästa banden i nackstödet....
Tur att det inte var en blocketannons!! (som en seriös "använd stolen" annons).
Den passar ju bra på museum.
Det är från rumpan till huvudet som är det interessanta. Innan barnen bytade med varandra satt min snart 6 åring i en multitech, han är 111, men var på översta läget.
Hade testat en two way till henne.
Storfot, ryms dom i bältesstolar så sitter dom mycket säkrare där, kolla krocktester på youtube (sidokrockar). Men självklart har proportionerna betydelse, har barnet väldigt korta ben och lång överkropp växer barnet snabbare ut.
Kudde behövs om bältet inte sitter bra över axlarna.
Min son är 127 och ryms jättebra i en bältesstol. Men som sagt, det finns olika proportioner.