Åsalind skrev 2011-03-21 09:43:20 följande:
Mammahela: ja, jag börjar inse att det vi trodde var en supersmart lösning från IF, bara var en kortsiktig, dum lösning...:) Vi tänkte att vi skulle spara lite förrådsutrymme genom att kunna lämna tillbaka stolarna allt eftersom och sen hyra nya när lillasyster kom. Dumma som vi var tänkte vi ju inte alls på att kolla storlekar på stolar, att det faktiskt kan skilja mycket på hur länge man kan använda dem. Och vi visste ju naturligtvis inte att dottern skulle lägga sin tillväxt på överkroppen... Men, men, man lär sig.
Men, som sagt, nån som har en bra jämförelse mellan en two-way och en multitech? Nu ska det fasen göras research ordentligt! :)
Finns bilder i bildtråden, någon har en jämförelsebild mellan de olika stolarna. Two-way är den som man kan ha längst, som de andra skriver så tar nackstödet i axlarna innan barnets huvud kommer över kanten.
Jag insåg att vi kunde få det problemet med babyskyddet som har likadant huvudskydd som multi-tech, att när axlarna tar i så är det en bit kvar innan huvudet kommer över kanten. Då används inte hela stolens längd.
Vi stod och valde mellan multi-tech och maxi-cosi mobi eftersom hi-way inte passade i våran bil, och jag valde mobin för den inte har något nackstöd så det går att ha den till öronen kommer till kanten. Så bäst är att titta på bilder där samma barn sitter i bägge stolarna så man ser skillnaden. Men kom ihåg när du kollar att axlarna kommer slå i nackstödet innan öronen kommer till kanten.
I affären sa ingen om det till mig så det var här jag fick veta det.