johannaalkehag skrev 2012-04-07 06:15:51 följande:
Hejsan spöket.
Jag har ju minne som en badboll och kommer inte ihåg vilka namn du tyckte passade ihop med leija. Glömde skriva ner och pallar jag inte.gå tillbaka. Några namn som vi har är molly, zelda, Haile. Pojknamn alvin, Theo, maddox, kingston.Tacksam om du ville svara på mina namnförslag och även komma med andra tips.
Liten återblick kommer här:johannaalkehag skrev 2011-10-19 22:39:25 följande:
Vi har en Leija här hemma. Vilka namn (pojk och flicknamn) skulle passa ihop med hennes namn och vad betyder dom?
Bella (skön, vacker)
Minna (omtanke, kärlek)
Stella (stjärna)
Max (den störste)
Viktor (segrare)
Felix (lycklig)
johannaalkehag skrev 2011-10-21 22:13:39 följande:
Tycker ni att Zelda och Leon eller maddox oxå passar eller? Jag gillar ovanliga namn. Men minna var jätte fint :)
Zelda passar bra, båda kommer ju från populärkultur.
Leon tycker jag blir lite för likt Leia. Lite Piff & Puff. (Leon kan dessutom uttalas på två sätt, så om man brukar irritera sig på sånt så ska man inte välja det namnet.)
Maddox är jag inte förtjust i. Låter konstigt och inte så seriöst på svenska. Har svårt att se en Advokat Maddox Persson framför mig till exempel. (Men man behöver inte tycka som jag så klart.
)
johannaalkehag skrev 2011-11-15 23:48:03 följande:
Okey så Zelda passar till Leija? Vi har en Leija Lily nu skulle Zelda Ellie passa på ett syskon? Alltså för å andra namn :) Leon tyckte du inte, men Theo, Elliot, Alvin eller Benji? Passar något av dom namnen? Även Jard som andra namn :)
Ja, Leija & Zelda tycker jag blir bra.
Theo, Elliot och Alvin funkar bra. Benji känns inte så manligt... passar bättre på små bäbisar än på vuxna män. Hellre Benjamin isf... med smeknamnet Benji.
johannaalkehag skrev 2011-12-10 23:22:42 följande:
Jag vet att jag frågat innan men är så galet nyfiken. Har ju en leija här hemma sen tidigare. Passar Alvin, viggo och Theo ihop med det namnet? Och flicknamn så tänkte vi oss kanske Zelda, Haylie eller
johannaalkehag skrev 2011-12-10 23:23:19 följande:
Evalie? Eller Vilks andra namn tycke du?
Jag tycker Leija passar bäst med Alvin och Theo. De känns liksom Leija lite modernare än Viggo.
Zelda funkar bra med Leija. Lite popkultur. Leija & Haylie tycker jag blir lite för lika och svårt att säga ihop. Evalie känns som en blandning av Eva och Anneli, och därav inte så modernt som Leija. Vad tycker du om Evelyn?
johannaalkehag skrev 2011-12-16 19:39:31 följande:
Nej jag gillar inte evelyn. Men det blir nog en Zelda eller Alvin.
Det blir bra.
johannaalkehag skrev 2012-02-01 11:14:29 följande:
Nu hörde jag precis ett namn och undrar om det passar ihop med leija? Vad säger du om Molly?
Passar bra.
johannaalkehag skrev 2012-02-07 16:00:57 följande:
Hur låter Kian och Leija?
Två moderna inlånade namn i svenskan - så stilmässigt tycker jag att det funkar.
______
Tycker bäst om Molly & Zelda bland flicknamn. Leija & Hailey låter för lika. Konkurrerar ut varandra. Bland pojknamnen föredrar jag Alvin & Theo. Maddox & Kingston tycker jag känns lite komplicerade att säga mitt i en svensk mening. Man måste ställa om.
______
Leija & Linn
Leija & Essie
Leija & Juno
Leija & Aston
Leija & Marius
Leija & Vincent