Min sambo saknar känslor!!!
Min sambos 75åriga farfar ligger för döden, han kommer mest troligt dö inom ett dygn.. Jag mår inte bra över detta och jag har haft många runt omkring mig som dött dom senaste 6 åren. Jag tycker detta är jättejobbigt. Jag hade tänkt ha en kompis över på middag ikväll men jag sa till min sambo att jag kanske inte orkar det om det skulle sluta dåligt med hans farfar inom kort och då säger han: Varför inte, det är ju som inte så att det är speciellt kul nu heller..
Nej, det är det inte men det är fan en annan sak när någon dör, än när någon fortfarande lever. Han kommer bli sur på mig om jag gråter senare när hans farfar dör. Han har aldrig varit med om att någon dött förut. Men det har jag, jag vet hur det känns. Han har redan "planerat" och vet att han inte kommer kunna gråta när hans farfar dör. Hans mamma vekar vara likadan. Gråter aldrig. Det är inte bra i mina ögon!
Jag gråter jätteofta och då kommer min sambo och säger "vad gör du?!" och är sur. Då blir det ju inte bättre. Jag har börjat gråta i hemlighet istället. Han saknar helt känslor verkar det som. Förut var han inte så. Men nu. En kram kan vara det enda man behöver när man är ledsen och det har jag sagt, men det får jag inte...
Hur ska jag få honom att förstå att man inte ska hålla inne sina känslor? Hur ska jag få honom att förstå att man FÅR vara ledsen?!