Inlägg från: Hannah76 |Visa alla inlägg
  • Hannah76

Min sambo saknar känslor!!!

Fast man är ju på olika sätt..?
    Varför vill du att han ska ändra sig?
    Skulle du sluta gråta för hans skull?

• Hannah76
    Anonym (känslig) skrev 2010-10-29 11:26:08 följande:
    Okej, fel av mig att uttrycka mig så då. tar tillbaka det. Men är man inte känslokall om man blir sur på någon annan som gråter? om man hånar den personen? 

Ursäkta mig så jävla mycket! Jag vet inte vars jag ska ta vägen just nu... jag orkar inte med att alla omkring mig dör..

på 6 år har jag haft:

Tre självmord.
    Fyra döda i cancer.
    En bilolycka (han dog)
    En naturlig död.
    Och nu en som snart dör.

+ en som har en hjärntumör där vi inte vet hur läget  är...

Nej det är inte känslokallt, det är hans sätt att hålla det ifrån sig.

Du har självklart haft det jobbigt, och det har såklart även påverkat din partner. Men man visar känslor på olika sätt och tar hand om dem på olika sätt. Vissa skjuter det helt ifrån sig, och vissa gräver ner sig totalt. Och så alla mitt emellen.
  • Hannah76
    Anonym (känslig) skrev 2010-10-29 11:46:45 följande:
    Jag förstår att alla inte GRÅTER. Men att man redan i förväg säger "inte kommer jag gråta när farfar dör.." jag vet inte.. men det kan han ju inte säga innan han dött tycker jag. För vem vet, han kanske gråter. Jag VET att han kan gråta för jag har sett han göra det. Men han har liksom stängt av. Jag vet inte. Han är likgiltig. Kanske hans sätt att sörja och visa sina känslor. Dock så har han byggt upp så mycket inombords de senaste åren så jag vet att han inte mår bra av att bete sig som han gör. Vi har varit hos en läkare och pratat om hans psykiska tillstånd och han lider av depression.... Hoppas bara han inte stryker ett sträck över att hans farfar dör utan att han verkligen tar sig tid att sörja.
    Han kommer dock bli sur på mig om jag blir ledsen om jag gråter när hans farfar dör. "Det är ju MIN farfar som dött och inte din" kommer jag nog få höra.  Så jag kan ställa in mig på att jag får gråta när han somnat istället om det skulle vara så... 
    Om han lider av depression så kanske det är det som gör att han beter sig såhär. Han bestämmer sig för att han itne ska gråta, att han inte ska sörja (iaf inte utagerande) för att han är orolig för vad som kan hända om han släpper lite på ventilen?
  • Hannah76
    Anonym (känslig) skrev 2010-10-29 11:51:39 följande:
    JAG ser hellre att han släpper ventilen helt, även om det resulterar att han ligger i sängen en vecka i sträck! 
    Jag VET att han skulle må bättre av att släppa på ventilen och verkligen få ut allt!  
    Fast det är hans beslut, inte ditt.
Svar på tråden Min sambo saknar känslor!!!