skrullas skrev 2010-10-29 21:27:54 följande:
Vad skönt det verkar ha löst sig för er. Jag tycker det är så svårt att förstå vad det är som driver dom till detta spelande. Att man spelar trots hur illa man gör sin partner och dessa förbannade lögner.
Men förstod han själv att han hade problem eller hade han intalat sig att det inte var så farligt?
Jag ringde till ett sånt stödnummer häromdagen och det var underbart med någon som verkligen förstod och kunde förklara.
Spelmissbruk rent principiellt skiljer sig inte från något annat missbruk och det består ju konstant av en massa lögner helA TIDEN.LÖGNER OCH FÖRNEKELSE!LÖGNER OCH LOVORD OM "NÄSTA GÅNG....SISTA GÅNGEN NU....osv osv
Min bror är spelmissbrukare sen många år tillbaka. Han har flera gånger slutat för att snabbt så fort ekonomin tillåtit det börjat igen! Denna gång har har spelat bort, hus,fru,barn,jobb och sitter med KF skulder på 300.000
och ALLT detta enbart pga av spelandet! Hela familjen blir påverkad! Både jag och våran mamma har flertal gånger "dragit upp honom ur skuld hålan" men han faller snabbt tillbaka!
Och för varje gång så har spel beloppen och spelskulderna blivit högre o högre och nu så 300.000 hos KF!