Inlägg från: Louise Holm |Visa alla inlägg
  • Louise Holm

Fler som är anhörig till en spelmissbrukare?

Jag fick för 1 månad sedan veta att min sambo har spelat bort alla pengar. Jag har sedan tidigare vetat om att han tagit en del sms lån eftersom han haft dåligt med pengar men vi har alltid betalat tillbaka dem. Vad jag inte visste var att dessa pengar gick till spel. Jag trodde de var till för att betala delar av hans arbete/intresse.. Det som gjorde att jag fick veta att det var spelandet som pengarna gick till var när vår hyresvärd ringde och frågade varför inte hyran var betald. Jag sa som det var att han ska ha betalat den eftersom jag gav honom pengar till de.. Men istället för att betala in hyran tänkte han tjäna lite pengar på att spela och sen betala in hyran.. Bara de att vinsten kom aldrig och den månaden hamnade 14 000 kr i ett hål. Vi fick låna pengar av mina svärföräldrar för att betala hyran.. Allt var otroligt jobbigt för mig eftersom jag är utbildad ekonom och arbetar med detta.. Från den dagen har jag allt ekonomiskt ansvar och jag ger min sambo pengar när han behöver, som man ger månadspeng till ett barn, så mIn fråga till er som lever med en spelmissbrukare, sökte ni hjälp tillsammans för att få tillbaka en tillit eller har ni själva jobbat på att återfå er tillit.

Svar på tråden Fler som är anhörig till en spelmissbrukare?