• HaBaNiTa

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Sprutorna tas ungefär samma tid varje kväll men du får inte diffa mer än 6timmar bak eller fram. Alltså om du börjar spruta kl 20 varje kväll så gör det inget om du sprutar kl 21 eller 22 någon kväll! Men du får inte passera 6tim. Det går bra för mig gumman ruvar på här och är inne på ruvardag 5 imorgon så tiden går fort!!! Tänkte tjuvtesta i mitten på nästa vecka ev får se om jag vågar! Vad skönt att du äntligen börjat med sprutorna och att det går bra!!! Kram gumman

• HaBaNiTa

Jag Vet inte vart de var jag läste det! Men hittar det inte nu utan det jag hittar är att det kan diffa med någon timme ca men att man från början ska välja ut en tid på kvällen som passar men en timme mer eller mindre gör inget. Jag vet att jag diffade ett antal ggr med ca 1-2 timmar och jag fick ut 16 ägg så det är nog ingen fara

• HaBaNiTa
    anmaelli skrev 2011-04-27 20:18:42 följande:
    Då har jag varit på VUL, de hittade ca 15 äggblåsor, den största 10 mm. Jag ska fortsätta spruta med 125 IE puregon till på måndag då jag ska på nytt VUL och så blir det troligtvis ÄP nästa vecka :)
    Ojoj, nu är det nära nästa milstolpe!!
    jaaaa snart hinner du ikapp mig. Uppdatera sen när du vet mer ;) kram
  • HaBaNiTa

Hej alla fina!!! anlijoos jag mår väl si så där tog ett test RD 9 och 13 båda neg *snyft* har testdag RD 18 alltså på fre känns rätt kört då jag igår började blöda lite inte alls mkt kom lite brunt och rosa på pappret, idag är det knappt något bara lite brunt! Hjälpte min syster att packa upp grejer efter hennes flytt igår och lyfte lite småsaker men kroppen kanske sa ifrån och det var därför jag blödde! kanske ska ta det lite lugnt ändå! Hoppas jag testade för tidigt och att det lever en liten räka i mig!!! Du ska se att det kommer gå super på ÄP jag hade 16 ägg, 10 blev befruktade, 5 super embryon, 1 i mig och 4 till frysen de andra 5 skulle de odla vidare på för att kolla om de klarar av o frysas! Kommer ni göra vanlig IVF eller ICSI??? Du ska se att du klarar detta galant och att det kommer gå smidigt när du väl ligger där! Jag trodde det skulle göra mer ont än vad det gjorde, klart det spänner och känns men de är inte direkt snåla med morfinet så du kommer klara detta!!! Lycka till nu gumman så håller jag tummarna att det blir massor med guldägg! Kramis

• HaBaNiTa

Bra nyheter är iallafall att jag precis nyss fick ett brev om att vi nu har 6 st frysisar (innan vart det 4st) så nu har vi 6 chanser till innan ny ÄP måste göras! Känns skönt att det finns 6 guldägg kvar hihi. Hoppas så klart att det är en bebis i magen annars hoppas jag vi hinner med en frysis innan de stänger för sommaren! Kram på er allihopa

• HaBaNiTa

Tack fina anlijoos jo vi får väl hoppas på det eller att jag hinner med en frysis! Jo de kommer nog gå efter spermierna som lämnas den dagen då ÄP görs och finns det få spermier så gör de väl ICSI annars kanske de väljer att göra både och. Det kommer gå superbra ska du se kram ;)

• HaBaNiTa
    Aurora1979 skrev 2011-05-03 17:03:52 följande:
    Anlijoos: Tror att man ofta gör ICSI på hälften av äggen och vanlig IVF på andra hälften när man har lite tveksamma resultat på spermaproverna? Så ser man vilket av sätten som funkar bäst. Vi har ju bara ICSI på våra och ja det funkade ju rätt bra det. Vi lyckades på 3:e gången gillt. Så det är nog bra att försöka räkna med att det kan ta ett par gånger innan man lyckas även om det är lika vanligt att det funkar första gången.

Habanita: Verkligen bra resultat för er med så många fina ägg i frysen. Räcker till både första, andra och tredje barnet det där. ;)

Phillie: tror att jag sagt grattis i din blogg. Om inte så säger jag GRATTIS här! Gravid
    tack gumman ja det känns tryggt och bra om det inte funkar denna gång. Pratade med RPC och de sa att vi hinner med en frysis innan de stänger för sommaren men att jag inte ska vara så negativ för man kan faktiskt blöda lite i början av graviditeten. Känns si så där för det känns rätt misslyckat nu eftersom jag knappt har några symtom kvar. Men håller tummarna till på fre iallafall. Har ju två barn från mitt förra förhållande och med andra barnet så blödde jag lite  i 2 dagar innan jag plussade och idag är det barnet 6år så visst kan det ske mirakel =) ska fortsätta hoppas men ändå vara förberedd på att det tar några gånger innan man lyckas. Bättre att vara förberedd på det värsta. kram{#emotions_dlg.flower}
    phillie12 skrev 2011-05-03 17:14:39 följande:
    Det tror jag du har! :) Men TACK ändå här också! :) Fantastiskt! 

Ja grattis till så många ägg i frysen habanita!
    Tack gumman jo det känns bra att ha så många frysisar. Kanske tar ett antal gånger med både den första och andra barnet. Har lite mensvärk nu =( blöder super lite men vill inte vara negativ, samtidigt som jag ställer in mig på att det är kört denna gång.  Hur mår du??? Grattis igen (vet att jag grattat dig förr) njuuuut av det fina Hjärta KRAM
  • HaBaNiTa

Jag fick börja med progesteron dagen innan återföring på morgonen och 3 om dagen. Så du kommer ha TD 14 dagar efter återförande?!?! Här i Uppsala är det 18 dagar efter återförande och jag frågade här om dagen varför alla sjukhus har olika och då sa de att de förr hade dag 14 men att det har missvisat hos så mkt patienter så därför är det säkrare som de har idag alltså dag 18. Jag har varit hemma under ruvningen och har för det mesta legat ner tills den smällt i ca 20 min men har hänt att jag blivit tvungen att göra detta på andra ställen och då har det varit lugnt förutom att det rinner ut rätt fort. Men jag har hört att kroppen tar det den behöver så man behöver inte vara orolig. Du ska ha en med dig till återföringen för att sätta in den direkt efter innan du åker hem. Den ska in lika långt som en tampong hoppas du är nöjd med alla svaren hahaha ;) grattis till en fin äggskörd. Jag fick ut 16 st, 10 befruktades och 1 tillbaka o så klarade sig 6 st till frysen ;) hoppas du/ni har samma tur!!! Kram och passa på o vila så mycket du kan idag. Vart går ni och gör behandlingen någonstans om man får fråga? Kram

• HaBaNiTa

Haaha ja anlijoos jag håller med att det kvittar haha jag sa som du att jag skulle hålla mig men det var min man som var nyfiken innan eftersom jag hade så mycket symtom och jag sa att det berodde på vaggisarna men han ville kolla på RD 9 o det visade negativt då :( men men jag är nästan säker på att det är minus fortfarande och att vi får förbereda oss på en liten eskimå om några veckor istället! Det är nog ingen skillnad att ta ikväll eller imorgon på morgonen så gör som de har sagt. Kram och uppdatera oss om hur många som befruktats, frysts och hur det går vid återförandet ;) kram

• HaBaNiTa

Tack hjärtat kram på dig och lycka till med allt nu!!! Håller tummarna hårt för att du får ett toppen embryo tillbaka och många till frysen ;)

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI