Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
Tack sötnos
Tack sötnos
RD 8 neg tror det är rätt kört orkar inte med detta. Kommer vi aldrig få barn tillsammans???
Jo anlijoos det sa vi tack Carla ska försöka vänta tills dess men tror mensen är på intåg
Ja ni tjejer mådde så illa inatt. Vaknade av att jag hulkade och var på väg att kräkas två ggr. Har svårt att kräkas så inget kom men fy vad illa jag mådde. Molvärk hela dagen så hoppas på det bästa
Tack sötisar massadillan ja jag har mer och mer molvärk och BiM var igår och ingen mens i sikte än iallafall. Bara vänta o se känns inte som mensvärk heller utan mer som växtvärk och igår hade vi sex igen och jag fick sammandragningar efteråt precis som det har varit när jag var gravid och det känns annorlunda. Så hoppet lever nu.
Molvärken håller i sig och tröttheten ökar. Bim igår eller idag men inget tecken till mens. Snälla håll tummarna för att det är våran tur nu och tredje gången gillt
Tack sötis
Hej älskade tjejer gjorde ett digitalt test idag och det blev ett stort minus så nu tänker vi vänta till nästa år någon gång. Är inte så ledsen som jag trodde jag skulle vara. Sitter på en fest nu och dricker öl hoppas det går bra för alla andra här inne. Kommer titta in då och då kram!
Ja jag tar mig den tiden jag behöver och det kommer vara så skönt att slippa tänka på bebis nu. Om 4v får vi hem valpen så det blir fullt upp här hemma med både valp och barn plus jobb så tur att man bara jobbar deltid ska fokusera på annat nu och kommer tillbaka i vår någon gång om inte ännu längre fram tack alla underbara vänner här inne vi syns snart igen. Kramar i mängder
Ni har inga gemensamma biologiska barn så visst borde ni ha erat tredje försök gratis :)
Ni kommer inte tro det ni får läsa nu!!! Jag är GRAVID!!! Och på naturlig väg!!!! Vi skulle börja med en FET denna månad men mensen dök aldrig upp och jag tog ett test idag och det var ett STARKT PLUS!!! Jag är fortfarande i chocktillstånd helt jäkla otroligt!!! Hur är det möjligt liksom? Pratade med akkis tidigare i veckan för att tala om att min mens aldrig dyker upp och BM sa att jag skulle ta ett test. Jag sa att det är ju omöjligt med tanke på att min man har så lite spermier. Hon sa då att det kan finnas en liten rackare som är snabb hahaha och att jag skulle höra av mig om testet visade positivt så de kan kolla att allt är som det ska. Tänk att hon hade rätt! Hoppas att lilla rackaren har klamrat sig fast ordentligt nu och om allt går bra så har vi en liten bebis i september.
Tack tjejer ja det är verkligen ett mirakel är så himla glad!!! Trodde inte något sånt kunde hända oss
Tack massadillan ja ett riktigt mirakel har skett kan knappt fatta det än. Kommer ta tid att smälta är sååå lycklig!!! Tyvärr blir jag lite orolig då och då men försöker tänka positivt. jag väntar barn inte missfall liksom!!! Hoppas vårat mirakel klamrat sig fast ordentligt och att vi får våran efterlängtade bebis!!! Det skiljer bara ca 2v mellan oss då???? Gud vad kul!!!! När har du BF? Kramar i massor gumman
Tack Carla
Massadillan när har du BF??? Om det är september så hoppa in i gravidtråden septemberbebisar 2012 du också Lih84 kramar jag är i v6+1 ok snart v6+2
Massadillan väntar fortf på dig i september tråden
Denna tråd lever vidare fortfarande välkommen hit och hoppas ni får starta snarast och att ni lyckas få många fina embryon och bli gravida helst på första återföringen håller mina tummar.
Men vilken underbar dotter super söööt GRATTIS Carla skönt att hon mår bra nu när hon fick komma ut kommer de utreda varför hon inte mådde bra? Kramar i massor till hela familjen
Fixan
Min första fråga är. Röker din man? Röker du? Hur ser erat liv ut för övrigt? Mat träning etc?
Min man och jag hade försökt i ca 1år innan vi sökte hjälp.
Han är tidigare pungbråcksopererad och hade innan den operationen inga spermier alls. Efter operationen hade han lite mer (opererades i tonåren) men vi fick reda på att det inte var tillräckligt för att kunna befrukta mig. Jag har dessutom pco som under den här tiden var som värst.
Vi gjorde våran första icsi och jag blev gravid men fick missfall i V6 sedan gjorde vi uppehåll under sommaren och till hösten gjorde vi en till som inte tig sig alls. Innan allt detta var jag tvungen att avbryta behandlingen 2ggr för att slemhinnan inte var som den skulle och äggen inte växte till sig.
Hur som helst valde vi efter sista insättningen att göra paus. Vi slutade båda röka och började tänka på vad vi åt etc. Vi skaffade hund mitt i allt mest för att sluta tänka på bebis. Också för att mina äldre barn inte skulle vara ledsna efter missfallet jag fick ( annan pappa) så kom jul och nyår och jag tyckte att det kanske var dags att planera inför nästa insättning.
Bokade tid till sjukhuset och allt. Men började känna mig annorlunda.
Ömmade i brösten och allt var inte som det brukade varken i magen eller själen.
Så jag gjorde ett graviditetstest och Gissa Vad?! Jag var gravid!!! Men helt omöjligt ju. Läkarna sa att det aldrig skulle gå utan hjälp. ringde och avbokade tiden för insättning och frågade hur det bar möjligt. Fick en tid för att kolla att allt såg bra ut och det gjorde det läkaren sa att ibland så finns det tider då kvaliteten och kvantiteten ökar och att det säkert och berodde på att vi slutat med nikotin och ändrade våra matvanor. Idag efter 3års kämpande har vi en liten tös på 5 månader. Vårat lilla mirakel. Så ge aldrig upp och säg till din man att det finns många lösningar till infertilitet. Sjukhusen erbjuder även spermadonator och äggdonator i värsta fall. Jag känner många som har lyckats med ivf och icsi men det är riktigt jobbigt emellanåt så ta med dig denna historia och säkert många fler här inneifrån när du/ni känner att det är som jobbigast. Det finns hopp så kämpa på. Massa kramar till er. Du ska se att eran önskan går i uppfyllelse :-*
Habanita