• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

lillamillan skrev 2011-04-28 21:01:43 följande:
    Anledningen till att man ska ta det lugnt med träningen är att äggstockarna blir tunga och ömma när man stimulerar till många ägg. Inte bra att träna för hårt då, den infon har jag fått båda gånerna.
    Ja, jag ifrågasätter inte att man inte ska träna, men jag ifrågasätter att om de säger att man inte bör göra en sak så borde det stå med allt som man inte bör, OM det nu är så att man inte heller bör dricka alkohol. Annars kan man tolka det som att det är endast det som står med som man bör undvika, och inget annat....

Hur går det för dig lillamillan?
  • anmaelli
    Aurora1979 skrev 2011-04-28 21:15:45 följande:

Anlijoos: Ja alltså de brukar nog säga att man ska dra ner på alkhol under stimulering men om det var jättefarligt hade dom så klart sagt till.

Mm, jag tycker det, men samtidigt vill man ju inte känna att man kunde gjort något mer för att öka förutsättningarna... vi får se hur jag gör :)
  • anmaelli

God förmiddag!
    Jag drack ingenting igår, bara fuktade läpparna lite för att låtsas... sen fick sambon byta glas med mig emellanåt Det funkade! Tror jag iaf...

Däremot så blev det hektiskt med sprayande och sprutande... var ute och hade ingenstans att ta vägen med sprutan så blev superstressad, och fick åka hem. Tog sprutan 30 min senare än vanligt, men glömde nässprayen och kom på den 10 min efter, alltså 40 min senare än vanligt, så nu är jag nojig att det ska strulat till det. Vad jag förstod så tar man den för att inte få ägglossning, kan det verkligen vara så att jag får ägglossning nu? Åhhh, så irriterande!!!

RMC:s svar på mina funderingar kring alkohol och exakta tider med sprayande och sprutande var att nässprayen ska man ta så exakt som möjligt (+/- 10 min), och att man skulle ta injektionerna ungefär samma klockslag varje kväll.

Alkohol ska man vara restriktiv med kring ÄP och ET för att få så bra äggkvalitet som möjligt.

Jag hatar ord som UNGEFÄR och RESTRIKTIV, det kan man ju tolka helt olika från person till person....

Imorgon blir det blodprov och på måndag blir det VUL och så får jag reda på hur det ser ut. Börjar bli nervös nu. Så rädd att vi kommer misslyckas innan vi ens kommit till ÄP och ET.

Lycka till lillamillan, har du ägg i frysen nu då så du slipper ÄP?

Ha en mysig lördag tjejer!

• anmaelli
    lillamillan skrev 2011-04-30 16:14:45 följande:
    Vi fick inga till frysen förra gången så det blir ett färskt försök.
    Ah, vad tråkigt! :( Hur många äggblåsor hade du?
  • anmaelli

Då var det äntligen dags för ÄP på onsdag! :)

Vad på VUL idag och de hittade ca 15 äggblåsor mellan 15 - 20 mm. Ingen aning om det är bra eller dåligt, men det lät som läkaren var nöjd. Vad har ni haft?

Nu hoppas jag bara att allt ska fortsätta fungera så smidigt som det ändå har gjort hittils. Magen börjar dock bli ordentligt svullen och jag känner mig väldigt uppblåst.

Har försökt hitta ett hotell i Linköping idag för att bo över natten till onsdag då vi ska vara på sjukhuset tidigt på morgonen, men det finns inte ett hotell i hela Linköping ledigt :( Inte roligt alls, då blir det att gå upp mitt i natten då. Inte precis vad man behöver känns det som, men men det får gå det också.

Hur är det med dig habanita?

• anmaelli
    phillie12 skrev 2011-05-02 20:02:52 följande:
    Åh, lycka till på ÄP anljoos!!! Det verkar båda gott! Kraaam!
    Åh TACK phillie10, jag hoppas ju att det ska gå vägen :)

Hur går det för dig nu?

Stor kram!
  • anmaelli
    Skrollansmamma skrev 2011-05-02 21:31:34 följande:
    Hej anlijoos!

Håller alla tummar för er! Har ni kollat alla hotell? Lkpg är min hemstad o jag tycker nån borde ha ett rum! Frimurarhotellet, stora hotellet, scandic?

Lycka till!

Kram
    Tack för tummarna :)

Vi har tyvärr kollat överallt :( Jag vet inte vad som händer i Linköping tisdag och onsdag, men något måste det ju vara.

Det blir nog att vi åker tidigt, sambon får köra så jag kan vila lite... känns inte så roligt, men det är ju som det är. Funderade på att bo i Norrköping, men då har vi ändå en bit att åka och sparar bara 1 1/2 timme mot att betala 1000 - 2000 kr... så nej, det blir nog att ställa kl på 4 istället.

Kram!
  • anmaelli
    Skrollansmamma skrev 2011-05-02 22:02:40 följande:
    Hmm skumt! Hoppas du kan sova lite i bilen! Håller tummarna som sagt!

Kram
    :)

Tack, som sagt!
    Nu blir det sängen här,
    godnatt & kram!
  • anmaelli
    phillie12 skrev 2011-05-02 22:20:08 följande:
    Klart det kommer gå vägen! och Äp kommer gå bra! Du kommer få både lugnande och morfin så det går säkertt alldeles utmärkt, man blir så väl omhändertagen sååå. :) 

Jo, det går bra! Är ju gravid, kan väl inte vara någon som missat! ;) Det känns helt sjukt och jag tror inte jag fattat det än, det enda jag märker är att jag är förlamande trött och gråter hela tiden! :)

KRAM! 
    Hm, jag har för dålig koll! Jag hade glömt att du var gravid. Har säkert gratulerat innan, men gör det igen GRATTSI! Vilken vecka är du i, var det ditt första försök?

Att vara trött och gråta kan jag göra i 9 månader om det är så... :) nu VILL jag ha bebis! Punkt slut.

Kram!
  • anmaelli
    Habanita:
    Tack för uppdateringen och för tummarna! Jag vet faktiskt inte om det blir ICSI eller vanlig IVF. I början när vi fått reda på att mannen hade få och slöa spermier sa de direkt ICSI, men sen så verkade det som att resultatet inte var så dåligt som vi först fick information om så det kunde ändå bli aktuellt med IVF. Sedan har inte det nämnts alls så kanske det beror på resultatet? Kan de testa med lite både och?

Vad jobbigt att du börjat blöda, men skönt som sagt att du fick en hel del till frysen!! Håller tummarna för att det finns en liten räka i magen och om inte att du hinner med en omgång till innan sommaren.

phillie10: Jättebra ju :) Jag försöker tänka att det kan ta 3 ggr innan vi lyckas... såklart kan det ta längre, men det känns som att 3 ggr är fullt normalt att det tar. Har du kört långa metoden de ggr:na?

Kram!
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI