Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
Tidigare har min mens kommit på RD15 resp natten mot RD16. Så mensen kommer väl i natt eller under morgondagen.
Hejsan,
Har idag fått ringa kliniken för att meddela att jag ännu inte fått mens, så nu får vi skjuta på VUL och blodprov till nästa vecka... så jag får spraya åtminstone en vecka till. Men det känns rätt okej iaf eftersom jag inte mår dåligt alls så är det inte hela världen någon vecka hit eller dit, men visst är man lite otålig :) Nu är planerat ÄP och insättning till v.17.
Hur går det för er andra?
Kram!
Ja, det är jättespännande det här och jag är väldigt glad att jag mår som jag gör :)
Av någon konstig anledning så lyckas jag att inte tänka på detta alltför mycket, men jag tror det är värre för min sambo faktiskt. Vi tittade på "En unge i minuten" igår och blir ju så sugen... svårt att hålla tillbaka tårarna när de får träffa sina bebisar första gången.
Jag fick min mens idag faktiskt. Började med spottings sent igår kväll och den har så gott som kommit igång ordentligt nu så det blir absolut besök för VUL och blodprov på tisdag!
Bra att ni har i frysen cattm så slipper ni åtminstone det nästa gång. Kan de på något sätt se att det är dålig kvalitet på dina ägg?
Hur känns det att du producerar ägg phillie10? :)
Kram!
Hejsan!
En uppdatering efter dagens besök...
Allt gick bra och vad jag förstod på läkaren så såg det bra ut. Läkarna från RMC ringer imorgon när de fått svar på proverna så får vi se om jag får börja spruta.
Jag blev visat hur det fungerade med puregonsprutan, och det var mycket enklare än den instruktionsfilm jag har sett där man skulle blanda massa vätska själv... puh! De var nog en gammal film vi hittade då :) Känns skönt och som du säger phillie10 så kan man nog inte misslyckas, känns skönt.
Vet ni när på dagen det är vanligast att de vill att man sprutar? Vill ju helst inte göra det på jobbet...
Vagitorier, är det vanliga tabletter? (läste nånstans att de var sprutor, men jag tror att det också är gammal info)
Kram!!
Mig gör det inget heller om folk klagar Aurora79, så bring it on :) jag har nog rätt sund inställning till det hela fortfarande. Självklart vill jag inget hellre än bli gravid, men att andra blir gravida gör ju inte att jag mår sämre. Det är ju inte mina barn ni ska ha och inte heller påverkar det mina chanser att bli gravid. Konstigt att tänka så? Kan tänka mig att detta förändras efter x antal misslyckade försök, men hoppas att jag aldrig behöver veta hur jag skulle tänka då...
Tack för tipset om puregon.nu phillie10! Det var bra info där.
Idag ringde RMC och jag får spruta en vecka till innan jag får börja spraya... jag frågade aldrig varför, men jag gissar att det har att göra med att inte riskera att ÄP och insättning krockar med påskledigheten. Nu är insättning och ÄP istället planerat till v 18, 2 veckor senare än först planerat... suck! Som tur är så mår jag ju bra så det är eg inte hela världen efter all denna väntan.
Efter 6 dagars sprutande ska jag ta blodprov och UL... spännande! Det jag är mest nervös över är överstimulering, och äggplocket... Jag kommer spruta vid 22 på kvällen när jag ändå ska spraya, så jag slipper ha ännu fler tider att hålla reda på.
Lycka till med era ÄP Habanita och phillie10! Håller tummarna för fina skördar :)