• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Meloti skrev 2011-05-05 21:28:05 följande:
    Absolut tack, men läkaren sa heldre några kilo + än snus. Väger ju ändå mindre fnu än från första besöket. Går hemma för tillfället (sjukskriven) vilket är hopplöst!Men ska resa bort i helgen och nästa vecka har jag mer att göra då tänker man/känner man inte efter lika mycket!!

Kramis
    Okej, det är ju jättebra om du både slutat snusa OCH gått ner en massa kilon!  Bra jobbat! Tråkigt att du är sjukskriven. Hoppas inte att det är något allvarligt? Kan tänka mig att det lätt blir att man småäter och känner efter om man är hungrig. Jag försöker göra saker hela tiden för att slippa tänka så mycket. Idag har jag haft ont i magen efter ÄP, men det första jag tänkte på i morse var vad vi skulle göra idag... suck.... jag kan verkligen inte ta det lugnt och blir uttråkad alldeles för lätt. Hoppas kunna vila lite och ta det lugnt i helgen efter ET imorgon bitti. Känns som det vore bra.
  • anmaelli
    Meloti skrev 2011-05-05 21:41:41 följande:
    Åhh du har kommit så pass?du ska se att allt går fin fint. Jag blir oxå uttråkad direkt. Har 4 discjbråck iryggen sedan 1 år tillbaka, var tvungen att sluta på jobbet då jag städade i en fabrik och ryggen inte gillade detta. Är bättre nu men sjukskriven än så länge.
    Var gick du någonstanns?ursäkta med 1 mitt minne är helt bortblåst för tillfället, 2 man skriver med så mpnga så man glömmer. Var det din första gång?Hur var det?

Kramis
    Det är första gången för oss och jag går i Linköping! Det är inte lätt att hålla koll på allt och alla här... :)
    Jag berättar imorgon hur det har gått... spännande.

Kram!
  • anmaelli

Hejsan!
    Då är vi hemkomna igen. Dagen har innehållit både hopp och förtvivlan.

Det började med att vi fick veta att 12 ägg blivit befruktande. Superbra tyckte jag! Men sen visade det sig att inga var av särskilt bra kvalitet, så det blev inga till frysen och 2 tillbaka till mig.
    Kändes tungt då jag på något sätt förväntat mig positivt besked...

Men sen så frågade jag om vår chans och då sa hon 46 %, och då blev vi positiva igen, MEN det låter väl ändå FÖR bra om nu embryorna var av dålig kvalitet...? Fattar inte. Just då blev jag mest paff och kom inte på några frågor att ställa.

Hur har era embryorna blivit bedömda?

Kram!

• anmaelli
    phillie12 skrev 2011-05-06 15:48:41 följande:
    anljoos, är du säker på att de var dåliga då? de kanske inte var toppen men bra liksom? Sånt ägg fick vi tillbaka, inte topkvalitet men bra = det bästa vi någonsin kunde få! :)
    Hm. jag är osäker på om de var dåliga eller inte toppkvalitet. De sa nånting om att de är "under linjen", så kanske inte jättedåliga ändå? Man blir helt snurrig av detta, skulle vilja ringa och ställa 1000 frågor nu, för det är först nu de dyker upp.... Tur man har er att bolla och klura tillsammans med :)

Ett sånt "bra" embryo som ni fick tillbaka kan jag också tänka mig
  • anmaelli

Tack för ert peppande, jag är inte lika positiv, men vet såklart att chansen finns att det blir bebis och även att det KAN bli 2... men känns som en liten risk/chans. Känns tungt att behöva gå igenom ÄP igen i höst om det inte blir något, men samtidigt så om vi hade fått till frysen denna gång så hade de tagit av dem och vi hade då inte fått något nytt färstförsök. Så på så sätt är det ju positivt att vi nu får två "hela" IVF:er och nästa gång kanske jag får till frysen också... och då har vi ju endast FET att betala för om det inte lyckas då heller.
    Många tankar som snurrar....

Vet ni förresten fr o m när man kan tjuvtesta för att få ett någorlunda säkert svar och när man vanligtvis börjar blöda?

habanita: Vad otäckt det låter :( Hoppas det är över snart. Vilken dag är du på nu? Är det olika mängder blod beroende på när, vilken RD, man börjar blöda på?
    Stor kram!

• anmaelli
    lillamillan skrev 2011-05-06 23:35:55 följande:
    Anlijoos: du ska minst vänta en vecka så att ägglossningssprutan hinner gå ur kroppen. Förra gången hade vi TD 14 dagar efter ET men nu är det 18 dagar då vi bytt klinik. Jag testade ganska tidigt förra gången men räknade då ut min vanliga sk bim och testade då även om det va flera dagar innanTD. Men klinikerna gillar inte alls att man fusktestar
    Jag förstår att de inte gillar det, jag har hela tiden tänkt att jag inte ska tjuvtesta... men frågan är om det inte är bättre att ta ett neg gravtest när man själv kan bestämma och vara förberedd på det, än att mensen ska komma på något olämpligt ställe... vi får se, får lugna mig en vecka åtminstone i så fall :) Ska försöka hålla mig busy så jag slipper tänka så förbaskat mycket!!

Funderar också på att ringa kliniken på måndag och diskutera mitt resultat.... kände att det gick lite väl snabbt på samtalet där och frågorna har kommit först efteråt.
  • anmaelli
    HaBaNiTa skrev 2011-05-07 00:00:59 följande:
    Idag är jag på RD 18 min TD men började blöda på RD 13. Ingen aning om detta med blod men har nu fått höra att jag säkert fick ett tidigt MF :( så det kan vara därför jag blöder ut klumpar. KRAM
    Ahhh :( Det är ju inte så roligt att få höra... har du slutat att blöda nu?

En säkert jättedum fråga men vad är skillnaden på missfall och mens efter återföring? Jag menar rent tekniskt är man väl gravid när man ruvar så då blir det ju alltid ett missfall? Eller är det om det har fäst ordentligt som det blir missfall?

KRAM!
  • anmaelli
    habanita:
    Jag tycket inte att du ska beskylla dig själv för det som hänt! Det får du bara inte!
    Jag tror inte att det påverkar SÅ mycket att man får missfall med ett friskT embryo om man lever "som vanligt". Kanske att det kom tidigare än vad det annars skulle gjort.

Stora kramar!
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI