Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
Kramis
Tack nu är vi påväg och det är lite pirrigt! En stor dag det här ju!! Hihi.
Hejsan!
Då är vi hemkomna igen. Dagen har innehållit både hopp och förtvivlan.
Det började med att vi fick veta att 12 ägg blivit befruktande. Superbra tyckte jag! Men sen visade det sig att inga var av särskilt bra kvalitet, så det blev inga till frysen och 2 tillbaka till mig.
Kändes tungt då jag på något sätt förväntat mig positivt besked...
Men sen så frågade jag om vår chans och då sa hon 46 %, och då blev vi positiva igen, MEN det låter väl ändå FÖR bra om nu embryorna var av dålig kvalitet...? Fattar inte. Just då blev jag mest paff och kom inte på några frågor att ställa.
Hur har era embryorna blivit bedömda?
Kram!
Tack för ert peppande, jag är inte lika positiv, men vet såklart att chansen finns att det blir bebis och även att det KAN bli 2... men känns som en liten risk/chans. Känns tungt att behöva gå igenom ÄP igen i höst om det inte blir något, men samtidigt så om vi hade fått till frysen denna gång så hade de tagit av dem och vi hade då inte fått något nytt färstförsök. Så på så sätt är det ju positivt att vi nu får två "hela" IVF:er och nästa gång kanske jag får till frysen också... och då har vi ju endast FET att betala för om det inte lyckas då heller.
Många tankar som snurrar....
Vet ni förresten fr o m när man kan tjuvtesta för att få ett någorlunda säkert svar och när man vanligtvis börjar blöda?
habanita: Vad otäckt det låter :( Hoppas det är över snart. Vilken dag är du på nu? Är det olika mängder blod beroende på när, vilken RD, man börjar blöda på?
Stor kram!