• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

HaBaNiTa skrev 2011-04-15 16:01:34 följande:
    Allt gick bra! Min läkare var super! Förklarade precis allt och förvarnade mig inför varje ny sak. Ingreppet tog ca 30 min hade lite ont då mina äggstockar, från att vara i form av en mandel, nu var som två grapefrukt (den ena hade vridit sig bakåt) men jag fick morfin i 4 omgångar så det gick bra! De fick ut totalt 16 ägg och Min mans spermier var bra så nu är det bara att hoppas på att de flesta blir befruktade!!! Återföring sker på mån e.m! Hoppas ni har det bra vi är hemma o jag har sovit bort morfinet nu men är öm i magen! Men vilken upplevelse!!! Man fick se allt!!! Vi är nu två stolta blivande föräldrar
    Åh vad härligt att höra! Du får hålla oss uppdaterade :)
    Det är jag är orolig för i det här är just ÄP och överstimulering.. eller orolig är jag vet inte, men mest nervös inför när det gäller den här IVF-karusellen.

Jag har haft ont i huvudet några dagar nu. I tisdags började det med ordentlig huvudvärk så jag sov bort 4 timmar. Sen har jag haft huvudvärk varje morgon när jag vaknat, men det har gett med sig efter någon timme.. en idag höll det i sig ända in på eftermiddagen. Gissar att det har med sprayet att göra så nu känns det inte lika kul att spraya en hel vecka extra, men men hoppas det var tillfälligt!

Ha en mysig helg nu flickor! kram
  • anmaelli
    HaBaNiTa skrev 2011-04-17 20:38:13 följande:
    Tack anlijoos och Aurora Är det någon som vet om man får ta med sig mer än en person vid återföringen? Eller är det Max en person?!?!
    Ingen aning faktiskt :( hoppas du får veta! Vem är det du vill ha med dig mer?

Lycka till imorgon nu!!
  • anmaelli

Hejsan! En liten uppdatering från mig! Jag har ikväll tagit min första spruta. Gick hur bra som helst. Lite pilligt med att få allt rätt då vi var osäkra, men det var inte alls så krångligt som jag hade förväntat mig. Har ni hört om hur exakta tider man måste hålla med sprutorna? Är det okej med ett spann på 1 h, 2 h eller är det lika viktigt med exakta tider som med nässprayen? Hur mådde ni under spruttiden? Hur går det för dig habanita? Och er andra? Glad påsk till er!

• anmaelli

Okej, tack för svaret! jag som uppfattat det precis tvärtom :-/ nån annan som vet?

• anmaelli
    HaBaNiTa skrev 2011-04-21 23:28:33 följande:
    Sprutorna tas ungefär samma tid varje kväll men du får inte diffa mer än 6timmar bak eller fram. Alltså om du börjar spruta kl 20 varje kväll så gör det inget om du sprutar kl 21 eller 22 någon kväll! Men du får inte passera 6tim. Det går bra för mig gumman ruvar på här och är inne på ruvardag 5 imorgon så tiden går fort!!! Tänkte tjuvtesta i mitten på nästa vecka ev får se om jag vågar! Vad skönt att du äntligen börjat med sprutorna och att det går bra!!! Kram gumman
    Skönt att det går bra för dig :)
    Jag ska försöka låta bli att tjuttesta... man blir ju så besviken om det visar neg så då är det bättre att få leva på hoppet ett tag extra. Men det är lätt att säga så nu.... jag är ju väldigt nyfiken av mig.

Vad menar du med 6 timmar? Alltså om jag sprutar kl 22, så får jag ta tidigast kl 16 och senast kl 04? Det kommer jag ju aldrig behöva, men nån timme hit eller dit skulle i vissa fall underlätta.

Kram!
  • anmaelli

Hejsan,
    Här kommer en liten uppdatering från mig:

Jag ska på VUL imorgon för att se hur det ser ut. Känner fortfarande ingenting av sprutorna. Magen känns inte svullen (inte mer än vanligt iaf) och det enda jag ev skulle kunna härleda till sprutorna är att jag känner mig lite rapig, eller som att jag vill rapa men inte kan. Någon som känner igen det?

Hur går det för er andra??

Kram

• anmaelli

Då har jag varit på VUL, de hittade ca 15 äggblåsor, den största 10 mm. Jag ska fortsätta spruta med 125 IE puregon till på måndag då jag ska på nytt VUL och så blir det troligtvis ÄP nästa vecka :)
    Ojoj, nu är det nära nästa milstolpe!!

• anmaelli
    HaBaNiTa skrev 2011-04-27 21:16:44 följande:
    jaaaa snart hinner du ikapp mig. Uppdatera sen när du vet mer ;) kram
    :) absolut kommer jag uppdatera! men hinna ifatt dig lär jag ju inte göra, men det gör inget så länge det blir bebisar gjorda!

Hur har ni tänkt med alkohol under spruttiden? Absolut nolltolerans eller nåt glas vin eller så? Ska på ett galej i helgen och jag vill helst slippa spekulationer för varför jag inte dricker... är så emot att man "måste" dricka för att undvika frågor/funderingar. Ibland kan det ju faktiskt vara så att man inte vill... nej, enda accepterade anledningen till att inte dricka är att man kör bil eller är gravid. Suck!
  • anmaelli
    Aurora1979 skrev 2011-04-27 21:21:49 följande:
    anlijoos: Mer och mer spännande saker i tråden. Snart är vi nog alla gravida! ;)
    Jag hoppas du har rätt!! För jag VILL det och vi är så redo som vi kan bli för detta nu :)
    Hur gjorde du med alkohol under spraytiden?
  • anmaelli
    Aurora1979 skrev 2011-04-28 20:41:56 följande:

Anlijoos: kan bara säga att jag drack en glas vin dagen innan FET... och det tog sig ju. ;) Men alla ska göra det som känns bäst...

Nu tror jag att jag har frågat dig detta innan Förlåt om jag är tjatig... hehe.
    Jag skrev ett mail till RMC och nu hoppas jag bara att de ska svara. Det står ju i alla instruktioner att man efter sprutstart ska ta det lugnt med träning, men då borde det ju stå alkohol också om det vore så tycker jag. Så hör jag inget kommer jag nog dricka lite åtminstone.
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI